köyhiä patentteja?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
pvdriver
Viesti:

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tuo astianpesukone autotallissa on oikeesti helvetin hyvä kapine, itsekin heti laitan semmosen kun saan tarpeeks ison tallin jossa juokseva vesi...
äölkjhgf kirjoitti:Eräässä harrasteautossani on hajonnut vaihdelaatikon sisältä se hammaspyörä joka pyörittää nopeusmittarin vaijeria.
Korjaus: Bilteman 10 euron polkupyörän digitaalimittari liimattu alkuperäisen mittarin päälle. Pyörimistieto otettu vaihteiston vetoakselin laipasta.
tuota oon suunnitellu itsekin, kaikista helpoin paikka ottaa pyörintänopeustieto olis varmasti kardaanin laippa laatikon perässä mutta kysymys kuuluu jaksaako tuommonen mittari pysyä mukana / saako sitä kalibroitua oikein, pyörintänopeushan on parhaimmillaan yli 5000 rpm, neljä kertaa enemmän kuin vetarilla. toinen ja mittaustuloksen kannalta järkevämpikin vaihtoehto on etupyörännapa, pitäisi tutkailla onko mittarin anturi + magneetti mahdoton saada sinne sopimaan ja pysymään... :roll: ja muuten, häävimmissä mittareissa asteikkoa riittää kolmannelle sadalle...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
jaketech racinteam

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

pvdriver kirjoitti:tuo astianpesukone autotallissa on oikeesti helvetin hyvä kapine, itsekin heti laitan semmosen kun saan tarpeeks ison tallin jossa juokseva vesi...
ei tartte juoksevaa vettä. ei munkaa tallissa ole ja pesukone toimii. vesi+pesuaine seos kannulla altaanpohjalle ja kone käyntiii. 10 litraa riittää. pesun jälkeen tyhjennys esim. ämpäriin. mulla menee 20litran kanisteriin, samaa seosta voi käytää useampaan kertaan.
mun koneesta on poistettu ohjainkortit ja yms. ohjaus katkasijoilla. lämpömittari pitää olla ku muuten voi alkaa kiehuu.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
virtain

Viesti Kirjoittaja virtain »

Tuo astianpesukone,joka mulla on tallissa (josta olen jo aiemmin täällä kertonutkin)Se on 2007 mallinen,ja käytän siinä tavallista konetiskiainetta....Poistovesi menee 25l muovikanisteriin....Hyvin on osat puhtaaksi lähteneet...Alkuperäiset pesuohjelmat on käytössä,laitan yleensä sellaisen pesun,jonka kesto on reilut 1 1/2 tuntia. Meillä on keittiössä vanhempi kone,kuin mitä tuo autotallissa oleva on :lol:
jaketech racinteam

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

virtain kirjoitti:Tuo astianpesukone,joka mulla on tallissa (josta olen jo aiemmin täällä kertonutkin)Se on 2007 mallinen,ja käytän siinä tavallista konetiskiainetta....
meneekö alumiiniosat mustaksi pesun jälkeen. mulla meni ni joutuin ettii erilaista pesuainetta. kammiopesuaineella ei mene ja eikä vaahtoo.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
virtain

Ei ainakaan vielä ole mennyt mustaksi ne alumiiniosat,joita olen tähän asti koneessa pessyt (joitain laturin jalkoja/imusarjoja sekä myös takaveto Ladan orkkis alumiinivanteetkin olen pessyt)....Voihan se olla että noi em.osat joita olen pessyt koneessa,niin sattuvat olemaan jotain sellaista alumiiniseosta,joka ei ole mustunut....Liekkö mul ollu sit hyvää tuuria :?
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Vähemmän kriittisten paikkojen ruostevaurioita on tullut korjattua hitsauskoneen ja rahan puutteessa patenteilla. Jostain syystä sillä saa hitsausintoilijoiden verenpaineen nousemaan ihan kivasti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Auton kori on kokonaisuus, kaikki kohdat pitäisi korjata aina hitsaamalla. Toki tiedän että takavedon kynnyksestä tulee luja kun kirveellä muotoillun kakkosnelosen hakkaa sinne sisään (takapyörän kotelosta saa hakattua), muutamia ruuveja pellin läpi ja hyvin pysyy paikallaan. Hivenen pakkelia ja röpömassaa niin hyvältä näyttää...
JPM
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja JPM »

Olen kuullut noita lahoja kynnyskoteloita jopa betonilla umpeen valetun. Samoin talvella vettä täyteen ja jäähän. Katsastuksen aikana ei ehdi sulaa... :lol:
JohnDoe

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Semmoisiakin pohjakorjauksia on kuulemma ollut, että märkää sanomalehteä ja siihen massaa päälle, ja sitten tosiaan talvella jäähän. Ja mennyt jopa läpikin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Smoppi kirjoitti:Vähemmän kriittisten paikkojen ruostevaurioita on tullut korjattua hitsauskoneen ja rahan puutteessa patenteilla. Jostain syystä sillä saa hitsausintoilijoiden verenpaineen nousemaan ihan kivasti.
Hitsausintoilijoiden verenpaineen saa nousemaan parhaiten, jos erehtyy suunnittelevansa halvan ydintäytelankakoneen hankkimista ritsansa alustakorjauksiin. Löytyy nopeasti iso liuta viisaita miehiä neuvomaan, että sehän ei onnistu kuin Kempillä. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
virtain

Tähän asti paras näkemäni mädän autonpohjan korjaus oli seuraavanlainen....Eli kun jalkatila oli kauttaaltaan mätä,ja oli katsastuksessa hylätty....Niin korjaus oli tehty sillai,että iso pellinpala heftattu vähän sieltä täältä kiinni....Ja sitten tähän pellinpalaan oli hitsattu keskelle pelkällä saumalla neliönmuotoinen alue :lol: ....Lopuksi reilusti massaa päälle....Ja altapäin katsellessa näytti ihan kuin jalkatilaan olis hitsattu neliönmuotoinen paikka :lol:
Evreka

Viesti Kirjoittaja Evreka »

samarai kirjoitti:
Smoppi kirjoitti:Vähemmän kriittisten paikkojen ruostevaurioita on tullut korjattua hitsauskoneen ja rahan puutteessa patenteilla. Jostain syystä sillä saa hitsausintoilijoiden verenpaineen nousemaan ihan kivasti.
Hitsausintoilijoiden verenpaineen saa nousemaan parhaiten, jos erehtyy suunnittelevansa halvan ydintäytelankakoneen hankkimista ritsansa alustakorjauksiin. Löytyy nopeasti iso liuta viisaita miehiä neuvomaan, että sehän ei onnistu kuin Kempillä. :)
Itsehän ostin sellaisen motonetistä. 169€ eli halvimpia mahdollisia. On tuolla turattu peltiä kiinni, mutta aika kökkö laite oikeisiin koneisiin verrattuna. Kuva räpeltelyistä. Rälläkällä kun saumat ajoi matalaksi niin oli jopa siistin näköinen.

On tuo ruosteista peltiä lujempaa ja kesti vasarallakin paukuttaa kun tuo 1,25mm pelti ei tahdo totella muuten :lol: Ja mitä köyhiin patentteihin tulee niin alumiiniteippi ja siveltävä alustamassa tuntuu olevan kelpo tavaraa reikien peittoon ja muovipöntöstä leikattu pala jonka päälle massaa. Näitä olen itse huomannut perinteisten pakkelikötöstysten kanssa. Olen kuullut myös uretaanista helmakoteloissa, turvonnut uretaani viistetään muotoon ja massaa pintaan. Näyttää siistiltä eikä katsuri huomaa koputella.

Tästäkin threadista moni alustan paikkailija saa hyviä vinkkejä :mrgreen:
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä pellin niittauskin on kova sana.Aikoinaan Sedan Warressa ruostui takalokasuojien nurkat puhki kun siellä ei ollut sisälokareita.Ihan näkyville vedin ja maalia päälle.Katsastusmies ei sanonut mitään kun autossa on kantava runko jota ei tarvi koskaan hitsailla.
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

samarai kirjoitti:
Minä itse asiassa juuri ostin halvan ydintäytelankakoneen, Telwin Bimax 152:n. Käytettynä 200 eurolla, kun uutena maksaa 350 euroa. Sillä olisi tarkoitus viimeistellä hitsaamalla nuo sikakitillä liimatut paikat. :lol: Serkku sillä jo jotain Volvoaan hitsaili leimalle, harmi kun se kone on toisella puolella Suomea niin ei ihan heti pääse hitsailemaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuohon näkyy saavan pullonkin kiinni tarvittaessa, on se sillä kyllä helpompaa hitsata jos enemmän tarvii. No nyt sitten jo odotellaan, koska ensimmäinen tarjoaa Kempin Minarmiggiä omistuspullolla halvalla.. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin