Vanhat autot.
Vanhat autot.
Tuossa uudessa TL lehden Extrassa, oli päätoimittaja kirjoittanut seuraavaa. On aivan uskomatonta, että 13 vuotiaalla autolla on yhä kysyntää ja aivan selkeä myyntiarvo. Sivistysmaissa tämänikäiset autot olisivat jo paalausjonossa.
Re: Vanhat autot.
Ehkä, jos ei kelvolliset uudet perheautot maksaisi duunarin vuosipalkan verran...
Re: Vanhat autot.
En ymmärrä moista ajattelutapaa.Nytkin minulla on 17 vuotta vanha auto.Maksoin siitä kaksilla renkailla,lohkolämmittimellä,sisätilapstokkeella,peräkoukulla ja radilloa 650 €.Nyt kun olen ajanut sillä 6500km,varaosakustanusten ollessa 1,1€ ja kilometrikorvausten ollessa noin 300€,josta puolet jää käteen.
Re: Vanhat autot.
Ja monestikin (ei aina) noilla vanhoilla autoilla ei edes ajeta hirveästi vuositasolla, joten saastuttamiseenkaan ei voi vedota. Minusta maailma ei pelastu yhtään sen enempää, vaikka hankkisin uuden auton vähäisillä päästöillä, verraten vanhaan "paljon" saastuttavaan!
Uusin ikinä omistaneeni auto oli -93 ja valehtelemati paskin myös... Ainiin, olihan mulla -97 kanttiskin joskus taannoin, mutta se ei ikinä kerinnyt olla ajossa.
Uusin ikinä omistaneeni auto oli -93 ja valehtelemati paskin myös... Ainiin, olihan mulla -97 kanttiskin joskus taannoin, mutta se ei ikinä kerinnyt olla ajossa.
Re: Vanhat autot.
On sekin mielestäni uskomatonta, jos sivistysmaissa yleensä tehdään autoja vain 13:n vuoden tähtäimellä. Samassa näissä sivistysmaissa kuitenkin vaahdotaan kuola suussa ilmastonmuutoksista ja kestävästä kehityksestä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Vanhat autot.
Lauri Larmela siis taas kaikesta päätellen asialla, vai onko extralehdessä eri päätoimittaja?
Pitäisi ajatella niinkin, että kuinkahan paljon ympäristöä rasittaa autojen paalaaminen 13 vuoden välein kuin se, että autolla ajaisi vaikkapa 25 vuotta? Ja tosiaan hinta on monissa uusissa autoissa täysin pielessä tosiaan siihen nähden, että kaikilla pitäisi olla sellaiseen varaa ja että auto romutettaisiin viimeistään 13 vuoden jälkeen. Lada Grantan hinta alkaisi olla sopivaa luokkaa toki tuollaiseen, tietysti Suomessa vähän liikaa veroja tulisi päälle, tuskin sillä reilulla 5000 eurolla täällä saisi.
Pitäisi ajatella niinkin, että kuinkahan paljon ympäristöä rasittaa autojen paalaaminen 13 vuoden välein kuin se, että autolla ajaisi vaikkapa 25 vuotta? Ja tosiaan hinta on monissa uusissa autoissa täysin pielessä tosiaan siihen nähden, että kaikilla pitäisi olla sellaiseen varaa ja että auto romutettaisiin viimeistään 13 vuoden jälkeen. Lada Grantan hinta alkaisi olla sopivaa luokkaa toki tuollaiseen, tietysti Suomessa vähän liikaa veroja tulisi päälle, tuskin sillä reilulla 5000 eurolla täällä saisi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Vanhat autot.
Näkeekö tätä artikkelia mistään? Sivistysmaissa autojen hinnat onkin kohtuullisella tasolla. Onko autokohtainen päästöjen määrä ratkaisevasti vähentynyt siitä kun kissa löysi ensimmäisen kerran putkeen itsensä. Esim. joku 1995 vuoden carina ja 2010 vuoden avensis samanlaisilla koneilla, onko päästöissä huikeaa eroa. Kulutus suunnilleen samaa.
Lauri saattaisi yllättyä siitäkin kuinka paljon 20 vuotiaita ja vanhempia autoja vielä myydään. Ne ne vasta kauheita ovat, ei ole kattiakaan kaikissa mutta myyntiarvo jokaisella
Lauri saattaisi yllättyä siitäkin kuinka paljon 20 vuotiaita ja vanhempia autoja vielä myydään. Ne ne vasta kauheita ovat, ei ole kattiakaan kaikissa mutta myyntiarvo jokaisella

Re: Vanhat autot.
Joo Late itse siellä mielipiteitään lateli. Ihmettelin itsekin tuota Laurin asennetta. Ei ihme että osalle tulee pikavippiongelmia kun media lietsoo kovat paineet ihmisille. Pitäisi kokoajan vain kuluttaa ja kuluttaa ettet ole toista ihmistä vähäarvoisempi. Tuulilasille täytyy kuiten antaa propsit siitä että nykyisin siinä on kohtuu paljon iäkkäitäkin autoja. Minusta autokannan iällä ei ole väliä kunhan autokanta on vain hyvässä kunnossa. Katsastus saisi olla tiukempikin.JohnDoe kirjoitti:Lauri Larmela siis taas kaikesta päätellen asialla, vai onko extralehdessä eri päätoimittaja?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Vanhat autot.
Kyseisessä TL lehdessä on myös poimitut nappivaihdokit.
Mitäs tuumaatte lehdessä olevasta vaihdokista, joka on Chrysler 300c 2.7 V6 sedan. Mallia 09. Kilometrit 60627.
Auto maksanut uutena 52590e. Nyt hintapyynti 28995e. Hinta on pudonnut
Mitäs tuumaatte lehdessä olevasta vaihdokista, joka on Chrysler 300c 2.7 V6 sedan. Mallia 09. Kilometrit 60627.
Auto maksanut uutena 52590e. Nyt hintapyynti 28995e. Hinta on pudonnut

Re: Vanhat autot.
Auton arvo laskee heti hirveästi, kun sen ajaa autokaupasta ulos. Sitä ei monet muista autoa myydessään.
Muutenkin, uusi auto ei ole koskaan kannattava ostos. Näillä hinnoilla.
edit: Asiasta puheenollen.
Muutenkin, uusi auto ei ole koskaan kannattava ostos. Näillä hinnoilla.
edit: Asiasta puheenollen.
Re: Vanhat autot.
Uusi auto vois olla kannattava jos pitää sen kymmeniä vuosia. Kyllähän sitä itsekin mielellään uudella ajelisi mutta kun vanhallakin pärjää tosi hyvin niin olen rahoilleni keksinyt parempaakin käyttöä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Vanhat autot.
Mitä tämä muka pientuloista hyödyttäisi.? http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/ ... 243380/304
Re: Vanhat autot.
Ei mitään hyötyä vaikka tonniin nostaisivat romutuspalkkion, onkos se 500€ nykyisin. Itse pyrin pitämään autoilun kulut minimissä ja siihen ei kuulu 20 000€ auton osto pihalle ruostumaan, ei vaikka saisin tonnin nykyisestä kulkineesta, joka maksoi 100€ ja on luotettavasti hoitanut tarpeellisen liikkumisen 3v ja 55tkm ajan, muutakin käyttöä rahoille.
Eli omalta osaltani jatkan autokannan vanhentamista
Lainaus samasta uutisesta
"Jonkinlaisia toimia autokannan nuorentamiseksi on odotettavissa viimeistään kevään kehysneuvotteluissa."
Suomennettuna: nostetaan vähän veroja, että ostavat uudempia autoja tai keksitään rangaistusvero vanhoille autoille.
Eli omalta osaltani jatkan autokannan vanhentamista

Lainaus samasta uutisesta
"Jonkinlaisia toimia autokannan nuorentamiseksi on odotettavissa viimeistään kevään kehysneuvotteluissa."
Suomennettuna: nostetaan vähän veroja, että ostavat uudempia autoja tai keksitään rangaistusvero vanhoille autoille.

Re: Vanhat autot.
Jos siitä saa suoraan rahaa niin sehän tarkoittaa vain yhtä asiaa, käytettyjen autojen hinnat nousee keskimäärin tonnin/kpl...
Re: Vanhat autot.
Ei koske ainakaan minua millään tapaa....Nimittäin meidän pihalta ei lähde yhen yhtä autoa minnekkään
