Olisi tarkoituksen laittaa nyt Lada 112 vm2003, kun olisi varsin sopivaan hintaan kiikarissa vähän ajettu ja pitkällä leimalla. Osaisiko joku tovereista kertoa passaako tämä kyseiseen Ladaan: http://www.euro1supply.com/e85-etanoli- ... anguage=fi
Lisäystä: kyseinen 112 on 1.5L 16-venttiilisellä moottorilla (67 kW / 90 hv).
Onkos kukaan tuota edellisessä viestissä mainittua konvertteria hankkinut ? Vaikuttaisi hyvin pitkälle samanlaiselta kuin se Ukrainalainen Bioadapter. Niin ja onko tuolta euro1supplystä kukaan oikeasti tilannut mitään, pikaisella Googlauksella ei osunut silmiin kuin varoituksia ko. puljusta...
Smoppi kirjoitti:Onkos kukaan laskenut, miten suuri kulutusero autossa on siitä riippuen, käyttääkö 95e5- vai 95e10-bensiiniä?
Riippunee paljolti autosta, mutta omien kokemuksien mukaan ero on suunilleen sen verran mitä on hintaeroakin, joten tankkaan 98:a vaikka e10:kin virallisesti kelpaisi.
No niin. Tuli pitkästä aikaa eksyttyä tännekin, tunnukset vanhentuneet tai sitten en vain muista millä tunnuksilla täällä olen viimeksi ollut. Mutta, asia miksi aktivoiduin jälleen foorumilla on se, että haluan tietää onko joku kokeillut 2107 1700i:n suhtautumista tenuun? Pikaisen haun jälkeen en löytänyt aihetta koskevaa tekstiä, enkä tätä koko 24 sivun topiccia jaksanut ihan kokonaan lukea, vaikkakin aihe on erittäin mielenkiintoinen.
Tottahan tuokin, kunhan saa taas auton tallista pölyttymästä ja tuon kamalan diesel-ovaalimerkki-kurap****n pois jaloista pyörimästä niin voisihan sitä alkaa tekemään testiä. Lähinnä kiinnostaisi päästä ajamaan pelkällä eekasivitosella, tokikaan sitä ei täältä meiltä päin vielä järkevän etäisyyden päästä saa. Tuota silmällä pitäen ajattelin jo että jos vaihtaisi koko moottorinohjauksen. Sitten taas toisaalta myös nuo bioadapter ja muut vastaavat houkuttelevat "oikotienä". No, laitetaan sitten tuloksia tai ajopäiväkirjaa tai jotakin tulemaan jos joskus viitsii alkaa ponua Ladalle juottamaan. Vaikka kuvilla.
Nyt on omassakin 2107 -96 1700i:ssä 16 litraa RE85:sta tankissa, loput 95E:10
Ainakaan ensimmäisellä 30km ei mitään eroa käytöksessä. Oikeaa kunnon kylmäkäynnistystä ei ole vielä tullut koitettua, tunnin jäähdyttely -25 asteen pakkasessa ei kuitenkaan käynnistymiseen vaikuttanut. Seurataan käytöstä ja mikäli toimii normaalisti, lisätään etanolin osuutta.
Raskaalla kaasujalalla tällä mennään, joten kulutuksien seuraaminen ei oikeen anna todellista tietoa, pelkällä 95E10:llä kulutus oli edellisellä tankilla 14l/100km
Verronen kirjoitti:Nyt on omassakin 2107 -96 1700i:ssä 16 litraa RE85:sta tankissa, loput 95E:10
Ainakaan ensimmäisellä 30km ei mitään eroa käytöksessä. Oikeaa kunnon kylmäkäynnistystä ei ole vielä tullut koitettua, tunnin jäähdyttely -25 asteen pakkasessa ei kuitenkaan käynnistymiseen vaikuttanut. Seurataan käytöstä ja mikäli toimii normaalisti, lisätään etanolin osuutta.
Raskaalla kaasujalalla tällä mennään, joten kulutuksien seuraaminen ei oikeen anna todellista tietoa, pelkällä 95E10:llä kulutus oli edellisellä tankilla 14l/100km
Nyt ajettu n. 150km, ei mitään eroa edelleenkään. Kohta olisi aika tankata lisää RE85:sta. Nyt on kokeiltu päivän seisottamistakin todellisen kylmäkäynnistyksen saavuttamiseksi, ei eroa käynnistykseen bensalla. Tosin pakkaset on lauhtuneet, oli jotain -20 luokkaa silloin.
Viritysosiolla on juttua kaasariladan säädöistä ja E85:sta. Löytyy keskustelusta Weber FAQ. Perehtykääpä. Kaasaripelinkin saa ainakin oman kokemuksen mukaan pelaaman viinalla.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Satakympiin mobilian reissussa tankkasin taas 37,13 litraa etanolia, hyvin pelasi. Sitten tulikin taas yli 15 asteen yö pakkaset ja aamulähdöt vaikeutui (toisella startilla vasta jäi käymään ja pari minuuttia piti antaa käydä ennekuin lähti ajamaan). Tankkasin sitten lisää bensaa joukkoon niin taas käyntiin lähtö normalisoitui.
Normaalissa matka-ajossa pääsee 7 litralla satasen, seka-ajossa 8,5 satasella. Kaupunkiajo jossa paljon lähtöjä ja kiihdytyksiä nostaa kulutuksen todella suureksi, koska kokoajan joutuu käyttää yhtä pienempää vaihdetta bensaan verrattuna.
pressa kirjoitti:Normaalissa matka-ajossa pääsee 7 litralla satasen, seka-ajossa 8,5 satasella. Kaupunkiajo jossa paljon lähtöjä ja kiihdytyksiä nostaa kulutuksen todella suureksi, koska kokoajan joutuu käyttää yhtä pienempää vaihdetta bensaan verrattuna.
Paljonko on kertyny viina-kilometrejä? Mitä olet öljynvaihtovälinä pitäny? Olis itsellä tarkotus tällä piotynaamisella ruveta ykkös-tusinalla ajamaan
ja olen arvellu jonkun max. 7000 km öljyillä ajavani; senmatkaa toiminee Toverin Betrolin 10W-30 :kin.