Lada 2107 1700i -94
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 2107 1700i -94
Kyllä, kaasarin ja axteekin anturi + bensalinja/linjat tankkiin on kiinni kuudella ruuvilla, kun ruiskun kahdeksalla ruuvilla. Sitä en tiedä, onko laipat samankokoisia molemmissa.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Tankkihan on Kaasareissa ja Ruutissa muuten sama, mutta ylhäällä oleva aukko lienee suurempi ruutassa, koska siitä on mahduttava sisään polttoainepumppu polttoainemittarianturin lisäksi. Tankissa on tietenkin myös polttoainepaluulinja ja polttoainehöyryjen takaisinkierrätyssysteemi.
Nämä höpinät muisteltuina joidenkin vuosien takaa.
Nämä höpinät muisteltuina joidenkin vuosien takaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Tankin vuotoon en ole vielä ehtinyt perehtymään, nyt vuoto on viimein lakannut kun autoni on seissyt muutaman vuorokauden tallissa, liekö tankki jo kokonaan tyhjä...
Tänään meni koko päivä aika turhanpäiväiseen sähellykseen 2105 1500S varaosa-autoni kanssa
Pulkassa vedin työkaluja lähes umpihangessa pellon laitaan ja otin etuputken irti pakosarjasta, myös vaihdelaatikon kannakkeesta ja siinä vierähti muutama tunti kun sen kanssa ähersin. Suurin osa ajasta meni kiskoa iso hallitunkki pulkassa pellon laitaan ja kaivaa maata sen verran esiin että tunki mahtui Ladan helman alle. Varaosa Ladani oli vajonnut jo aika pahasti maahan, pohja ottaa jo lähes nurmikkoon kiinni ja renkaat ovat painuneet melkein puoliksi savikkoon. Kun sain tunkin viimein survottua Ladan alle ja nostin niin ylös kun tunkin nostokyky riitti, aloitin etuputken irroituksen ja totesin harmikseni että maavara ei riitä mihinkään, ei sitä putkea saanut mitenkään rassattua irti
Hämäräkin alkoi jo tulemaan, koitin silti repiä sitä putkea irti mutta en saanut sitä en ylä- enkä alakautta irti, varaosa 2105 vei voiton tällä kertaa, se ei ilmeisesti tahdo että sitä purettaisiin... 
No, jäi ärsyttämään kun en saanut irti. Meinasin jo turvautua varaosa nappikseeni, avasin siitä nokkapellinkin ja hetken tuumin... Paiskasin pellin kiinni ja läksin sisälle, katselin Motonetin nettisivuilta ja Jyväskylässä näkyi olevan yksi takaveto Ladan etuputki, mallia ei lambda/ei kat/ ei 1700i mutta sehän ei minua haittaa, hintaa oli 19.90€. Ostin myös parilla eurolla sellaisen välipalasen jonka kapeampi pää käy tuon etuputken päälle ja toinen pää sopii juuri 2 ½ tuumaisen putken sisäpuolelle. Aamulla ois tarkoitus herätä aikaisin ja ottaa 1700i Ladastani pakoputkisto kokonaan irti lattialle auton viereen malliksi, sen jälkeen uusi etuputki paikoilleen ja alan rakentelemaan 2 ½ putkea oikeaan muotoonsa. Olen nyt päättänyt että tuplaputket tähän autoon tulee, ei vaadi kovin paljoa ylimääräistä muokkaamista, kuskin puolelle pohjaan pitää hitsata 2kpl S-koukkuja ja sitten vain jollain kumeilla putki roikkumaan paikoilleen. Meinasin myös sen verran hifistellä että leikkaan hieman takaa peltiä kun vakiona äänenvaimentajan kohdalla on sellainen tavallaan kaari niin teen sellaisen myös toisellekkin puolelle jotta perä näyttäisi symmetriseltä
Tämmöisiä äänenvaimentajia olen harkinnut:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-6310
tai sitten tämmöinen:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-8622
Nyt kysyn teiltä hyvä Ladayhteisö, kummat ovat teidän mielestänne hienommat?
Toki muitakin vaihtoehtoja saa tyrkyttää mikäli ovat kohtuu järkevän hintaiset ja muistakaa että niitä äänenvaimentajia pitäisi siis ostaa 2kpl, sijaintina pitäisi olla Keski-Suomi. Itse olen henkilökohtaisesti hieman tuon ensimmäisen vaihtoehdon kannalla mutta en ole vielä aivan varma enkä osaa päättää, 1700i Ladani on siis kokonaan mattamusta, sisusta tulee olemaan viimeisen päälle mattamustaa tekonahkaa ja lasitkin tummennan, kromi maskin asennan jahka ehdin ja kun on c-pilarissa hopeat listat sekä ovenkahvoissa hieman hopeaa niin ei näyttäisi lainkaan huonolta jos pohjan alta pilkistäisi 2 hopeista äänenvaimentajaa
Hyviä ideoita otetaan vastaan ja oman mielipiteen saa kertoa aivan rohkeasti tästä tuplaputki rakentelusta, minä kyllä kestän palautetta

No, jäi ärsyttämään kun en saanut irti. Meinasin jo turvautua varaosa nappikseeni, avasin siitä nokkapellinkin ja hetken tuumin... Paiskasin pellin kiinni ja läksin sisälle, katselin Motonetin nettisivuilta ja Jyväskylässä näkyi olevan yksi takaveto Ladan etuputki, mallia ei lambda/ei kat/ ei 1700i mutta sehän ei minua haittaa, hintaa oli 19.90€. Ostin myös parilla eurolla sellaisen välipalasen jonka kapeampi pää käy tuon etuputken päälle ja toinen pää sopii juuri 2 ½ tuumaisen putken sisäpuolelle. Aamulla ois tarkoitus herätä aikaisin ja ottaa 1700i Ladastani pakoputkisto kokonaan irti lattialle auton viereen malliksi, sen jälkeen uusi etuputki paikoilleen ja alan rakentelemaan 2 ½ putkea oikeaan muotoonsa. Olen nyt päättänyt että tuplaputket tähän autoon tulee, ei vaadi kovin paljoa ylimääräistä muokkaamista, kuskin puolelle pohjaan pitää hitsata 2kpl S-koukkuja ja sitten vain jollain kumeilla putki roikkumaan paikoilleen. Meinasin myös sen verran hifistellä että leikkaan hieman takaa peltiä kun vakiona äänenvaimentajan kohdalla on sellainen tavallaan kaari niin teen sellaisen myös toisellekkin puolelle jotta perä näyttäisi symmetriseltä

Tämmöisiä äänenvaimentajia olen harkinnut:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-6310
tai sitten tämmöinen:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-8622
Nyt kysyn teiltä hyvä Ladayhteisö, kummat ovat teidän mielestänne hienommat?

Hyviä ideoita otetaan vastaan ja oman mielipiteen saa kertoa aivan rohkeasti tästä tuplaputki rakentelusta, minä kyllä kestän palautetta

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Tänään revin vanhan pakoputken irti, vanha moneen kertaan paikattu keskiputki oli pahasti murtunut ja katkesi kun laskin sen lattialle. Kokeilin Motonetistä ostamaani uutta etuputkea paikoilleen ja eihän se tietenkään käynyt... Osasin jo aavistella tätä kun sen kävin ostamassa, laitetaan sekin osa hyllyyn, tarvitsen sitä varmasti joskus tulevaisuudessa johonkin muuhun Ladaani. 1700i Ladani etuputki oli muuten hyvässä kunnossa mutta katalysaattorin laippa oli etuputkesta murentunut aika pahaksi, katkaisin rälläkällä mädän osan pois jolloin etuputki lyheni ~10cm. Rakentelin 2 ½ tuumaisesta suorasta putkesta keskiputken, nyt pakoputki yltää jo taka-akselille asti, jahka seuraavan kerran on aikaa niin pitäisi väännella taka-akselin ylitys ja sitten haaroittaa putki 2 ulostulolla. Katalysaattoria ei ole nyt paikoillaan, kesällä pitäisi katsastaa niin täytyy tuumia minkä patentin sitten keksii jotta menee päästöistä läpi...
Kesällä pitää sitten hitsata katalysaattorin päihin pienet jatkot, katkaista pakoputki jostain kohtaa ja heittää katalysaattori katsastuksen ajaksi paikoilleen pakoputkilemmarien avulla.

90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Viimeinkin oli aikaa perehtyä tankin vuotoon, Flaimanin kanssa irroitimme tankin ja se on pohjasta aikas mätä
Koko alareunan sauma on aivan ruosteessa ja päästää bensaa läpi monestakin kohdasta, ojassa rypeminen on varmaankin saanut tankin tärähtelemään ja vuotamaan alareunasta. Nyt olen uutta tankkia vailla ja jos sattuu nurkissa pyörimään niin ei muuta kuin yv:tä, ei oikein kiinnosta hitsata tuota tankkia, ennemmin vaihtaisin ehjän tilalle, ois kiva jos pääsis viikonloppuna asentelemaan tankkia paikoilleen niin voisin saada tuon Ladan taas ajoon.
Eikä muuten mennyt 20 000 ympäri, mittarissa on nyt 19 015km, eipä tullut kovin paljoa ajeltua tässä joulukuun aikana, vain hieman yli 4000km. Ladani on ollut aika pitkään tallissa joten ei päässyt kilometrejä kertymään, mutta minun ajoillani olisi 20 000 pyörähtänyt ympäri ennen vuoden vaihdetta jos en olisi alkanut rassaamaan sitä

Eikä muuten mennyt 20 000 ympäri, mittarissa on nyt 19 015km, eipä tullut kovin paljoa ajeltua tässä joulukuun aikana, vain hieman yli 4000km. Ladani on ollut aika pitkään tallissa joten ei päässyt kilometrejä kertymään, mutta minun ajoillani olisi 20 000 pyörähtänyt ympäri ennen vuoden vaihdetta jos en olisi alkanut rassaamaan sitä

90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Nyt Ladassani on sitten viimein tuplaputkisto, tänään löytyi taas hieman vapaa-aikaa muiden kiireiden keskeltä ja sain rakennettua putkiston valmiiksi. Äänenvaimentajat olen jo ostanut, ne on vielä kiinnittämättä, kuvia otan sitten kun äänenvaimentajat ovat paikoillaan. Sain hankittua jo uuden tankinkin, mikäli minulla on viikonloppuna aikaa niin asentelen uuden käytetyn tankin paikoilleen sekä tarkoitus olisi massata pohjakin, sitten viimein 3 viikon seisomisen jälkeen mattamusta hirviöni hörähtää käyntiin ja liikahtaa pitkästä aikaa 

90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Joskus kun suunnittelit itse tehdä puskurit niin miten kävisi kattotelineet. Varaosaraadosta vaan kattokourua pätkä ja hitsaa kiinni. Tulisi irrotettavat puskurit ja saisi tarvittaessa katolle jos tarve vaatii.

Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Empähän mää tuohon kattotelineitä laita, takaspoileria olen alkanut harkitsemaan jonkun näköistä... En tiedä pitäisikö ostaa valmis spoileri vaiko vääntää itse suorasta pellistä, 1mm peltiä minulla olisi kotona monta isoa arkkia, en vain tiedä tuleeko siitä sitten liian raskas jos sen tekee pellistä...
Noh, tänään kuitenkin Ladani viimein röhähti käyntiin ja ajelin kouluun sillä sekä koulun jälkeen pyörin kylillä koko päivän
Hyvinhän tuo Lada liikahti, enimmäkseen kylki edellä
Eilen asensin uuden käytetyn tankin paikoilleen sekä tein harjateräksestä tuplaputkille omat kannakekoukut, pensselillä peitin alustamassalla koko auton pohjan, massa loppui hieman kesken ja vain peräkontin pohjasta jäi hieman alle puolet puuttumaan, täytyy hoitaa homma loppuun joskus toiste. Putkiston asentelin paikoilleen ja siitä tuli mielestäni todella hieno, on aika ärhäkät äänetkin
Kierrosherkkyyttä on nyt paljon enemmän sekä nyt kiihtyy mielestäni paljon paremmin kuin vakio putkella, ero on huomattava
Ja kun jotain hyvää tapahtuu niin tietysti myös jotain pahaakin, viimein kun sain Ladan taas ajoon niin tänään puhallin sitten sanoi sopimuksen irti, se ei ole suostunut toimimaan enää koko päivänä, se vain ulvoo ja ääni on korvia sekä hermoja raastava
Kaikkeni olen tehnyt eikä puhaltimen moottorin ulina lakkaa ellei puhallinta sammuta, se ääni on nyt jäänyt pysyväksi. Nyt voisi viimein olla korkea aika vaihtaa lämmityslaitteen puhallin sekä kenno uusiksi kun on uusi termostaatti sekä lämppärin hanakin ollut paikoillaan jo hetken. Lämmityslaitteen kennoakin on joku edellinen omistaja jollain tökötillä koittanut tiivistää ja minua vähän epäilyttää että kuinka kauan siinäkin mahtaa nesteet pysyä sisällä......
Alkaa tuo Ladagalleria olemaan täynnä kuvia, pitäisi joitan kuvia poistaa jotta saan laitettua sinne lisää kuvia, jotta voisin julkaista täällä kuvan tuosta tuplaputki rakentelusta... Onkohan mitenkään mahdollista käyttää facebookin kuvia hyödyksi ja facebookkia kuvapankkina? Olen siellä julkaissut aika yksityiskohtaisesti tarkkoja kuvia todella paljon tämän auton rakentelusta mutta kuvat ovat muka liian isoja jos koittaa käyttää facebookkia kuvapankkina...
Tai onko jotain keinoa jolla saisin kuvan näkymään täällä ilman että se on julkaistu netissä, siis siten että kuva on tietokoneellani tallennettuna?
Noh, tänään kuitenkin Ladani viimein röhähti käyntiin ja ajelin kouluun sillä sekä koulun jälkeen pyörin kylillä koko päivän

Alkaa tuo Ladagalleria olemaan täynnä kuvia, pitäisi joitan kuvia poistaa jotta saan laitettua sinne lisää kuvia, jotta voisin julkaista täällä kuvan tuosta tuplaputki rakentelusta... Onkohan mitenkään mahdollista käyttää facebookin kuvia hyödyksi ja facebookkia kuvapankkina? Olen siellä julkaissut aika yksityiskohtaisesti tarkkoja kuvia todella paljon tämän auton rakentelusta mutta kuvat ovat muka liian isoja jos koittaa käyttää facebookkia kuvapankkina...

90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Suosittelen muuten tämän sivuston ylläpitäjille palveluntarjoajan vaihtoa. Nykyään kaikki järkevät internet-palveluntarjoajat antavat tallennustilaa kymmeniä/satoja gigatavuja käytännössä ilmaiseksi, joten ihmetyttää jos jollain sivustolla on jotain tuollaisia rajoituksia.Ladaritari kirjoitti:Alkaa tuo Ladagalleria olemaan täynnä kuvia, pitäisi joitan kuvia poistaa jotta saan laitettua sinne lisää kuvia
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Missähän ne ilmaiset palveluntarjoajat on?? Kyllä galleriassa on rajoitukset joita ylläpito voi tarvittaessa muuttaa. Toki kuvia mahtuu varmasti toistasataa ennekuin raja paukkuu. Onhan marwanillakin ollut melkein kaksisataa mutta nyt vähentänyt. http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... 871&page=1 Toki rajan saa nopeasti vastaan kun sellaisia 10 megan kuvia laittaa, toki rajat on asetettu alkuaikoina kun levytila oli todella kallista. (eikä se vieläkään ilmaista ole)
http://sininenankka.dy.fi/coppermine/index.php
Laita tuonne minun servulle kuvat. Kuvatilaa on puoli gigatavua, eli tuonne voi tulla ainakin yli sata käyttäjää ennenkuin minun pitää dyykata jostain lisää kiintolevyjä. Netti tuossa on 100/100.
Laita tuonne minun servulle kuvat. Kuvatilaa on puoli gigatavua, eli tuonne voi tulla ainakin yli sata käyttäjää ennenkuin minun pitää dyykata jostain lisää kiintolevyjä. Netti tuossa on 100/100.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Smoppi kirjoitti: Suosittelen muuten tämän sivuston ylläpitäjille palveluntarjoajan vaihtoa. Nykyään kaikki järkevät internet-palveluntarjoajat antavat tallennustilaa kymmeniä/satoja gigatavuja käytännössä ilmaiseksi, joten ihmetyttää jos jollain sivustolla on jotain tuollaisia rajoituksia.
Ei kukaan järkevä anna mitään ilmaiseksi

Ladaritari kirjoitti:Onkohan mitenkään mahdollista käyttää facebookin kuvia hyödyksi ja facebookkia kuvapankkina? Olen siellä julkaissut aika yksityiskohtaisesti tarkkoja kuvia todella paljon tämän auton rakentelusta mutta kuvat ovat muka liian isoja jos koittaa käyttää facebookkia kuvapankkina...Tai onko jotain keinoa jolla saisin kuvan näkymään täällä ilman että se on julkaistu netissä, siis siten että kuva on tietokoneellani tallennettuna?
On facebookin käyttäminen mahdollista, itsekin sitä käytän. Täytyy vaan ennen facebookkiin laittamista kuvat pienentää esim. paintilla. Eli kuvatiedoston päällä klikkaa hiiren oikealla, valitsee avaa sovelluksessa Paint. Paintissa valitsee muuta kokoa, esim. 30 satasen sijaan. Ja tallenna muutokset. Huomioitava se, että alkuperäinen kuva pienenee. Eli jos haluaa säilyttää alkuperäisen kuvan koon, täytyy valita tallenna nimellä ja nimetä kuva uudelleen. Tällöin kuva tulee kopiona, mutta pienempänä esim. työpöydälle (tai mihinkä nyt tallennatkaan) .
isukkia sain puhelimeen niin väitti että varmaan mäntä puhki tms. konerikkoa.
ei suostunut testaamaan mitä sanoo kun ilmanputsarikoppaan lirauttaa pullonkorkillisen bensaa ja starttaa että herääkö kone. kyl ruiskukoneenkin pitäis siitä herätä kai, eihän se sytkäpuolen ohjaukseen vaikuta? ei vaan viittis puoltatoistasataa km vetää puomilla tänne rannikolle niin ettei kone käy talvikelissä kun muutenkin on influenssa päällä. käy vielä niinkuin t-34 pääsuunnittelijalle joka koeajolla kuoli kylmään...
ei suostunut testaamaan mitä sanoo kun ilmanputsarikoppaan lirauttaa pullonkorkillisen bensaa ja starttaa että herääkö kone. kyl ruiskukoneenkin pitäis siitä herätä kai, eihän se sytkäpuolen ohjaukseen vaikuta? ei vaan viittis puoltatoistasataa km vetää puomilla tänne rannikolle niin ettei kone käy talvikelissä kun muutenkin on influenssa päällä. käy vielä niinkuin t-34 pääsuunnittelijalle joka koeajolla kuoli kylmään...

- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
mihinkähän tämä viesti liittyy? on aika offtopicvolga m22 kirjoitti:isukkia sain puhelimeen niin väitti että varmaan mäntä puhki tms. konerikkoa.

mutta voisimpa kai neuvoa että jos epäilet moottorivauriota ja asiasta on vahva epäilys että näin on käynyt ja aikomuksena on vielä kunnostaa tuo moottori niin kannattaa ennemmin nostaa se ylös ja katsoa koneen sisälle sekä tarkastaa vahingot ennemmin kuin koittaa käynnistää sitä jolloin mahdollinen vaurio saattaa pahentua
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara