Eilen vaihdoin uuden lämmityslaitteen kennon sekä puhaltimen, uudet jäähdytysnesteet sisään ja koeajo, Lada oli koko ajan huurussa... Ei yksikään ikkuna sulanut missään vaiheessa vaikka ajoin lähemmäs 100km, kenno ja kaikki sen liitokset ovat tiiviit eikä nestettä vuoda mistään. Uuden lämmityslaitteen mukana ei tullut uusia tiivisteitä, joten tein ne itse tiivistepaperista leikkaamalla.
Tänään minun piti lähteä Flaimanin kanssa Ouluun tukemaan paikallista harrastustoimintaa, lähdimmekin Flaimanin kanssa peräkanaa ajelemaan mutta en päässyt edes Keski-Suomesta pois kun Ladani otti ja levisi, tuli latausongelmia. Mattamusta paholainen päätti että enempää ei ajeta ja yht äkkiä latauksen viisari putosi nollille, ensimmäiselle linja-auto pysäkille parkkiin ja pelti auki, mitään näkyvää vikaa ei löytynyt, matkaa jatkettiin jonkun aikaa ja koko ajan latauksen mittarissa pysyi viisari miinuksella, jostain kumman syystä latauksen merkkivalo ei palanut missään vaiheessa?... Eipä sillä sitten pitkälle päästy kun auto alkoi nykimään ja meinasi hyytyä, ilmeisesti virta oli loppumassa akusta... Ajoin Äänekosken Nesteen pihaan ja siihen Lada jäi, akku oli jo niin tyhjä että ei jaksanut pyörittää starttia enää kunnolla

lada.h.s toi minulle 2 täyttä akkua lainaan, toinen pellin alle sekä toinen takapenkille ja lähdin kotia kohti. ~30km ajon jälkeen akku taas tyhjänä ja Lada rupesi puutumaan kesken 4 tien, ei muuta kuin tienreunaan parkkiin, pelti ylös ja akun vaihto. Taas matka jatkui, aloin olemaan jo lähellä kotiani kun yht äkkiä alkoikin taas lataamaan, viisari hyppäsi aivan yllättäen takaisin vihreälle alueelle?

No, en ollut enää kovin kaukana kotoa mutta tein pienen ylimääräisen lenkin ja ajoin hieman yli 10km ylimääräistä, koko ajan latasi mittarin mukaan? Ajoin sitten kotiin, Lada talliin ja tutkimaan, johdot ovat kunnolla kiinni laturissa sekä muutenkin kaikki näyttäisi olevan kunnossa, paitsi että syyläristä havaitsin pienen vuodon alakulmassa, se vuotaa niiden rimojen välistä ja vaikka kuinka monta kertaa kuivaa niin kohta se on taas märkänä
Kysympä nyt täällä ensin ennen kuin vielä teen mitään, onko kuinka vaikeaa muokata tuosta sähköisestä flektistä mekaanista? Onko kukaan ikinä kokeillut sellaista ratkaisua 1700i Ladaan kun minua vähän epäilyttää tuo joku kampiakselin tunnistin että onko se liian lähellä flektiä jos varaosa nappiksestani siirrän syylärin sekä mekaanisen flektin tuohon käyttöautooni? Ja tuota tunnistinta tutkailin, siihen menee kaksi johtoa, valkoinen sekä ruskea jossa on sininen raita, nämä johdot kuuluvat vissiin kierroslukumittarille joka minulla ei toimi? Otin tänään mittariston pois ja tutkin johtoja, siihen oranssiin isoon mittariston liittimeen menee 4 johtoa: valkoinen, vihreä, ruskea jossa on sininen raita sekä musta. 2 saman väristä johtoa kuin siinä tunnistimessakin, kosketuskynällä tarkastelin eikä virtaa tule yhteenkään johtoon mitä siihen oranssiin liittimeen tulee... Koitin seurata johtoja molemmista päistä mutta turhaan, en ole löytänyt kohtaa mistä kumpikaan johto olisi poikki

Asensin väliaikaisesti toisen 2107 mittariston hetkeksi kiinni ja kokeilin niin ei siinäkään toimi kierroslukumittari, tiesin kyllä jo sitä paikoilleen laittaessa että eihän se voi toimia jos siihen oranssiin liittimeen ei tule lainkaan virtaa mutta ajattelin että en menetä mitään vaikka kokeilen

Mistäköhän kannattaisi etsiskellä vikaa jotta saisin kierroslukumittarin pelittämään?