
lada 1500s Rallye
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: lada 1500s Rallye
Tervehdykset kaikille.
Koitin autoa äsken käynnistellä.. Hommahan on sillein että virtalukko on hajalla joten virrat pistetään päälle hienosta katkaisijasta sisällä, ja koska starttirele ei toimi niin starttia joutuu pyörittelemään konetilan puolella.
Nyt sitten aikani leikittyäni huomasin että kun autoa starttaa niin virrat katoaa heti kun kone "lyö taakseppäin" eli pysähtyy hetkellisesti sytkäennakon takia, ja samaten ne katoaa vaikka ei löisikään, kunhan vain starttaa... (ilmankos en ole käyntiin tuota saanut
)
Siinä hienossa virtakatkaisijassa (hätävilkun painike) palaa kyllä valo niinkuin virrat olisi päällä, mutta mittarivalot sammuvat, ja kipinän tulo loppuu..
Autohan on se sama vanha isopäästöinen 2105, onko kellään tehnyt samallalailla, ja mistä tuommoinen voisi johtua?
Niin ja osaisiko joku kertoa mikä se mötikkä konetilassa on, joka naksahtaa kun virrat laittaa päälle ja siinä on kaksi alipaineletkulähtöä (tuossa ne on tulpattu alipaineletkulla) ja mikä on sen mötikän tehtävä??
Kiitän suuresti jo etukäteen
Koitin autoa äsken käynnistellä.. Hommahan on sillein että virtalukko on hajalla joten virrat pistetään päälle hienosta katkaisijasta sisällä, ja koska starttirele ei toimi niin starttia joutuu pyörittelemään konetilan puolella.
Nyt sitten aikani leikittyäni huomasin että kun autoa starttaa niin virrat katoaa heti kun kone "lyö taakseppäin" eli pysähtyy hetkellisesti sytkäennakon takia, ja samaten ne katoaa vaikka ei löisikään, kunhan vain starttaa... (ilmankos en ole käyntiin tuota saanut

Siinä hienossa virtakatkaisijassa (hätävilkun painike) palaa kyllä valo niinkuin virrat olisi päällä, mutta mittarivalot sammuvat, ja kipinän tulo loppuu..

Autohan on se sama vanha isopäästöinen 2105, onko kellään tehnyt samallalailla, ja mistä tuommoinen voisi johtua?
Niin ja osaisiko joku kertoa mikä se mötikkä konetilassa on, joka naksahtaa kun virrat laittaa päälle ja siinä on kaksi alipaineletkulähtöä (tuossa ne on tulpattu alipaineletkulla) ja mikä on sen mötikän tehtävä??
Kiitän suuresti jo etukäteen

Re: lada 1500s Rallye
Onko akku kunnossa? Joskus kun akun jännite (startatessa) laskee niin kipinä katoaa. Mistä sähköt on otettu sille virtakatkaisimelle?
Re: lada 1500s Rallye
Katkaisimelle on virta otettu alkuperäisistä johdoista, eli virtalukonpohjasta johdot irti ja katkaisimeen.
Tähän asti tuo on toiminut hyvin mutta nyt temppuilee
Virranpuutteestakaan tuskin johtuu koska apuvirrallakin kokeilin, ja startti pyörii normaalisti mutta virrat lähtevät jostain ihmeellisestä syystä pois päältä. Startti siis jatkaa pyörimistään tuon jälkeenkin koska starttaan laittamalla solenoidin johdon akun + napaan.
ihmeellistä että katkaisijassa palaa silti valo vaikka muu sähkö häviääkin, ja sitten kun katkaisijasta käyttää virrat pois ja laittaa takaisin niin mittarivalotkin taas syttyvät ja sitten taas sammuuvat kun starttaa..
Tähän asti tuo on toiminut hyvin mutta nyt temppuilee

Virranpuutteestakaan tuskin johtuu koska apuvirrallakin kokeilin, ja startti pyörii normaalisti mutta virrat lähtevät jostain ihmeellisestä syystä pois päältä. Startti siis jatkaa pyörimistään tuon jälkeenkin koska starttaan laittamalla solenoidin johdon akun + napaan.
ihmeellistä että katkaisijassa palaa silti valo vaikka muu sähkö häviääkin, ja sitten kun katkaisijasta käyttää virrat pois ja laittaa takaisin niin mittarivalotkin taas syttyvät ja sitten taas sammuuvat kun starttaa..
Re: lada 1500s Rallye
Siellä rattitolpan luona lienee sellainen moninapapistoke, joka siis tulee virtalukon pohjan johtosarjaan. Olisiko tässä pistokkeessa kosketusongelmaa.
Jos on kiire ajamaan, niin saathan sen käyntiin kun vedät johdon akun plussalta puolan plussalle . Vai onko siinä kaasarissa vielä jokin solenoidi mihin tarvii kans plussaa?
Vai olisiko siinä katkaisijassa kuitenkin häikkää? yhdistä ne johdot suoraan toisiinsa kokeeksi.
Jos on kiire ajamaan, niin saathan sen käyntiin kun vedät johdon akun plussalta puolan plussalle . Vai onko siinä kaasarissa vielä jokin solenoidi mihin tarvii kans plussaa?
Vai olisiko siinä katkaisijassa kuitenkin häikkää? yhdistä ne johdot suoraan toisiinsa kokeeksi.
Re: lada 1500s Rallye
Pitääpä huomenna katsella tuota pistoketta sieltä.
Empäs tosiaan hoksannut että saahan sen noin pyörimään
Tavallaan on kiire, tavallaan ei. Sama nyt laittaa kunnolla toimimaan niin ei myöhemmin tule ongelmia, ja ei ole sähköhommeleita kaasarissa kun eilen tuli weeberin dgv postissa
Pitää myös vielä tuo katkaisijakin tutkia, jospa se siitä
Edit: tässäpä jonkinlainen kuva rottelosta tällähetkellä
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0126_n.jpg
Empäs tosiaan hoksannut että saahan sen noin pyörimään

Tavallaan on kiire, tavallaan ei. Sama nyt laittaa kunnolla toimimaan niin ei myöhemmin tule ongelmia, ja ei ole sähköhommeleita kaasarissa kun eilen tuli weeberin dgv postissa

Pitää myös vielä tuo katkaisijakin tutkia, jospa se siitä

Edit: tässäpä jonkinlainen kuva rottelosta tällähetkellä

Re: lada 1500s Rallye
Jokohan sitä kohta.
Eilen laitoin ladaan uuden maakaapelin sekä lisämaajohdon tein yhteen startin pulttiin, sitten akunkengät uusin. Pluskenkä oli aika ruosteinen ja johdotkaan ei kunnolla pysyneet, ja sen jälkeen kun kokeilin hiukan startata niin vaikuttaisi siltä että virrat pysyy päällä
Johtui siis ilmeisesti huonojen liitosten aiheuttamasta virranpuutteesta...
Tänään laitoin moottoriveneen tankin ja lainasin nappiksesta bensapumppua sekä bensaletkut väsäsin, ja sitten Weberiin patentoin kaasuvaijerin, yritin saada rikkinäisen virtalukon irti mutta eipä lähtenyt.
Sitten irrotin mittariston koska tarkoituksena tehdä uudenlainen mittaristo. Päävirtakatkaisimen yms katkaisijoiden paikkoja suunnittelin, sitten irrotin tupakansytyttimen ja suurensin vähän sitä reikää ja laitoin siihen toisenlaisen virtalukon. (mönkijästä) Potkin lommolla olevan takaoven suoremmaksi ja johan sekin rupesi aukeamaan kunnolla. Niin ja sain jopa jonkinlaiset talvirenkaat paikoilleen.
Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu

Eilen laitoin ladaan uuden maakaapelin sekä lisämaajohdon tein yhteen startin pulttiin, sitten akunkengät uusin. Pluskenkä oli aika ruosteinen ja johdotkaan ei kunnolla pysyneet, ja sen jälkeen kun kokeilin hiukan startata niin vaikuttaisi siltä että virrat pysyy päällä

Tänään laitoin moottoriveneen tankin ja lainasin nappiksesta bensapumppua sekä bensaletkut väsäsin, ja sitten Weberiin patentoin kaasuvaijerin, yritin saada rikkinäisen virtalukon irti mutta eipä lähtenyt.

Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu

Re: lada 1500s Rallye
Voihan pefkele, se käynnistyi
Vielä lapioida se irti tuosta penkasta ja täyttää renkaat ni pääsee ajamaan
kerran sain sen jo melko syvälle penkkaan ja äsken irtos eturengas...

Vielä lapioida se irti tuosta penkasta ja täyttää renkaat ni pääsee ajamaan

kerran sain sen jo melko syvälle penkkaan ja äsken irtos eturengas...
Re: lada 1500s Rallye
VaZ 21053 5-speed rallyecar evo1 on valmis!
Elikkä viimeksi kun tuolla ajelin, niin ajoin sen lopuksi sitten talliin.. Tarkoituksena oli ainoastaan rälläköidä etujarrusatuloita että Nissanin vanteet sopivat pyörimään. Noh, rälläköintiä en valmiiksi saanut mutta kaikkea muuta siihen tuli tehtyä kuten:
Kemppilukko.
Sisustan purkaminen. (äänieristemassat ja kaikki mahdollinen pois)
Pienimuotoinen kevennys. (takaovissa, konepellissä ja peräkontinluukussa vain pintapellit jäljellä)
Jonkinlainen kuppipenkki ja Luke merkkiset 6 pistevyöt kuskille.
Tankin kiinnitys, peräpään oikomista.. peräluukunkin saa nyt kiinni kun kiinnikkeen kehittelin. (siitä kivoja nämä Ladat että ihan rautakangella, sorkkaraudalla ja vasaralla saa aikalailla alkuperäisiin muotoihin oiottua
)
Ratin laskeminen alaspäin ja vääntö vasemmalle päin.
Vähän pakoputkea parantelin.. (nysä se on vieläkin ja jää ikävästi auton alle kyytiläisen jalkatilaan kumisemaan
)
Pellistä tein peitteet takavalojen reikiin.
Etupuskurin irroitin ja niistä putkista vetolenkit eteen ja taakse
Paisuntasäiliön käytin irti ja puhdistin.
2107 mittaristo. (sai kierroslukumittarin, kiitos kapalle)
Virranjakajaan vaihdoin kondensaattorin ja katkojankärjet ja tulppasin alipainehommelin pois käytöstä.
Weberin seosruuvin säätelyä ja sopivien tulppien etsimistä.. Vähän huonosti pyörii vieläkin mutta huomattavasti parempi kuin aiemmalla ajokerralla.
Työvaiheista ei ole kuvia, kun ei kameraa ollut.. Mutta valmiista tuotoksesta voisi lisäillä jos osaisi

Elikkä viimeksi kun tuolla ajelin, niin ajoin sen lopuksi sitten talliin.. Tarkoituksena oli ainoastaan rälläköidä etujarrusatuloita että Nissanin vanteet sopivat pyörimään. Noh, rälläköintiä en valmiiksi saanut mutta kaikkea muuta siihen tuli tehtyä kuten:
Kemppilukko.
Sisustan purkaminen. (äänieristemassat ja kaikki mahdollinen pois)
Pienimuotoinen kevennys. (takaovissa, konepellissä ja peräkontinluukussa vain pintapellit jäljellä)
Jonkinlainen kuppipenkki ja Luke merkkiset 6 pistevyöt kuskille.
Tankin kiinnitys, peräpään oikomista.. peräluukunkin saa nyt kiinni kun kiinnikkeen kehittelin. (siitä kivoja nämä Ladat että ihan rautakangella, sorkkaraudalla ja vasaralla saa aikalailla alkuperäisiin muotoihin oiottua

Ratin laskeminen alaspäin ja vääntö vasemmalle päin.
Vähän pakoputkea parantelin.. (nysä se on vieläkin ja jää ikävästi auton alle kyytiläisen jalkatilaan kumisemaan

Pellistä tein peitteet takavalojen reikiin.
Etupuskurin irroitin ja niistä putkista vetolenkit eteen ja taakse
Paisuntasäiliön käytin irti ja puhdistin.
2107 mittaristo. (sai kierroslukumittarin, kiitos kapalle)
Virranjakajaan vaihdoin kondensaattorin ja katkojankärjet ja tulppasin alipainehommelin pois käytöstä.
Weberin seosruuvin säätelyä ja sopivien tulppien etsimistä.. Vähän huonosti pyörii vieläkin mutta huomattavasti parempi kuin aiemmalla ajokerralla.
Työvaiheista ei ole kuvia, kun ei kameraa ollut.. Mutta valmiista tuotoksesta voisi lisäillä jos osaisi

Re: lada 1500s Rallye
Tuossa muutama kuva. Herjaa että voivat olla vain 645 pikseliä leveitä joten ei saanut suoraan tänne laitettua.
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4209_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8697_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6535_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3781_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5509_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0047_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7743_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6413_n.jpg
Rumahan se on kun mikä, mutta ei se menoa haittaa. Ja eikös sitä sanota että rumaa laatua Lada
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4209_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8697_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6535_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3781_n.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5509_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0047_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7743_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6413_n.jpg
Rumahan se on kun mikä, mutta ei se menoa haittaa. Ja eikös sitä sanota että rumaa laatua Lada

Re: lada 1500s Rallye
Päivitelläänpäs pitkästä aikaa tätäkin. Tulihan tällä lämmiteltyä talvella melkoisesti ilmastoa, pelti vääntyili ja laatikkokin tästä hajosi.
Tuonnäköiseksi se jäi viimeisten talviajeluiden jälkeen. http://imageshack.us/photo/my-images/41/p4080185.jpg/ Kuvan koon määrittely ei onnannut, jotenka laitetaan linkki ja kokeillaan myöhemmin uudestaan paremmilla aseilla.
Iigorit nätissä rivissä. http://imageshack.us/photo/my-images/708/p5070188.jpg/ Vähän taas kanttista oiottu jotta pystyy ajamaan.
Mutta sittenpä itse asiaan, tänään sain tuon pitkään hartaudella odottamani nappiksen kannen.
http://imageshack.us/photo/my-images/850/p5070192.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15/p5070193m.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/580/p5070190.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/526/p5070194.jpg/
Tätä ajattelin siis rueta viilaamaan, ja samalla koittaa perehtyä kannen saloihin. (isompia venttiileitä, palotilan muokkaus, kanavien suurentaminen)
Tulee mitä tulee, jospa olisi edes hauskaa.
Jos jollakin konkarilla on antaa neuvoja tai jos joku viitsii laittaa jotain ketjuja joissa käsitellään kannen muokkausta, niin olen erittäin kiitollinen!
Numero näyttäisi olevan 21011-1005015-10 Onko tämä ihan normikansi, vai joku harvinaisempi? Ettei tule mitään erikoisempaa tuhottua.
Ensimmäiseksihän tuo pitää pestä, ja katsellaan mitä keksitään. Harmi vain kun jää ylihuomiseksi koska huomenna mentävä isompaan kaupunkiin käymään soveltuvuuskokeissa.
Kaikenlaista muutakin kivaa pyörii mielessä, mitä voisi ensitalveksi Ladaan rakennella, mutta katsotaan mitä kesän aikana saa aikaiseksi.

Tuonnäköiseksi se jäi viimeisten talviajeluiden jälkeen. http://imageshack.us/photo/my-images/41/p4080185.jpg/ Kuvan koon määrittely ei onnannut, jotenka laitetaan linkki ja kokeillaan myöhemmin uudestaan paremmilla aseilla.

Iigorit nätissä rivissä. http://imageshack.us/photo/my-images/708/p5070188.jpg/ Vähän taas kanttista oiottu jotta pystyy ajamaan.
Mutta sittenpä itse asiaan, tänään sain tuon pitkään hartaudella odottamani nappiksen kannen.
http://imageshack.us/photo/my-images/850/p5070192.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15/p5070193m.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/580/p5070190.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/526/p5070194.jpg/
Tätä ajattelin siis rueta viilaamaan, ja samalla koittaa perehtyä kannen saloihin. (isompia venttiileitä, palotilan muokkaus, kanavien suurentaminen)
Tulee mitä tulee, jospa olisi edes hauskaa.

Jos jollakin konkarilla on antaa neuvoja tai jos joku viitsii laittaa jotain ketjuja joissa käsitellään kannen muokkausta, niin olen erittäin kiitollinen!
Numero näyttäisi olevan 21011-1005015-10 Onko tämä ihan normikansi, vai joku harvinaisempi? Ettei tule mitään erikoisempaa tuhottua.
Ensimmäiseksihän tuo pitää pestä, ja katsellaan mitä keksitään. Harmi vain kun jää ylihuomiseksi koska huomenna mentävä isompaan kaupunkiin käymään soveltuvuuskokeissa.

Kaikenlaista muutakin kivaa pyörii mielessä, mitä voisi ensitalveksi Ladaan rakennella, mutta katsotaan mitä kesän aikana saa aikaiseksi.

Re: lada 1500s Rallye
Normi sylinterinkansi on tietääkseni 21011-1003011-10, joka on yhteensopiva kaikkien 1,2-1,6 moottorien kanssa. Tuo kansinumero ei sano minulle mitään
Omassa Tshernobiilissäni on 21011-1003015-10.

Omassa Tshernobiilissäni on 21011-1003015-10.
Re: lada 1500s Rallye
Niin, ylemmässä kirjoituksessa on siitä numerosta kuva niin voi katsoa kirjoitinko/luinko sen väärin.
Eilen suunnittelin niitä isompia venttiileitä siihen kanteen ja ajateltiin että isomman imuventtiilin saisi kaikkein helpoimmalla kun muuttaa pakoventtiilit imupuolelle sopiviksi. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Osaisiko joku ehdottaa hyviä imuventtiilejä, jotka saisi mahdollisimman helposti paikalleen?
"Tulee mitä tulee, jospa olisi edes hauskaa." Tuolla en sitten tarkoittanut, että tässä ei ole tarkoitustakaan saada mitään aikaiseksi, mutta että nöyrin mielin ollaan liikenteessä, kyseessä on kuitenkin ensimmäinen auton kansi jota muokkailen. Onhan nuista mopoista saanut viilaamalla kivasti lisätehoa, mutta tässä on kyllä ihan eri asia kyseessä
Virtauspenkki on jo suunnitteilla, ja sen teen ensimmäiseksi ennenkuin kanaviin kajoan. Sillä eipä tuohonkaan ole mitään järkeä lähteä kanavia suurentamaan, jos virtauksia ei saa balanssiin. Ja kun tekee sen virtauspenkin kunnolla, niin siitä on varmasti hyötyä vielä pitkään. Ainakin seuraavassa kannessa, jos ensimmäisestä tulee susi
Edit: näköjään luin väärin ja katsoin tuon kolmosen vitoseksi... eli kansi on sama kuin Zapskyllä.
Eilen suunnittelin niitä isompia venttiileitä siihen kanteen ja ajateltiin että isomman imuventtiilin saisi kaikkein helpoimmalla kun muuttaa pakoventtiilit imupuolelle sopiviksi. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Osaisiko joku ehdottaa hyviä imuventtiilejä, jotka saisi mahdollisimman helposti paikalleen?
"Tulee mitä tulee, jospa olisi edes hauskaa." Tuolla en sitten tarkoittanut, että tässä ei ole tarkoitustakaan saada mitään aikaiseksi, mutta että nöyrin mielin ollaan liikenteessä, kyseessä on kuitenkin ensimmäinen auton kansi jota muokkailen. Onhan nuista mopoista saanut viilaamalla kivasti lisätehoa, mutta tässä on kyllä ihan eri asia kyseessä

Virtauspenkki on jo suunnitteilla, ja sen teen ensimmäiseksi ennenkuin kanaviin kajoan. Sillä eipä tuohonkaan ole mitään järkeä lähteä kanavia suurentamaan, jos virtauksia ei saa balanssiin. Ja kun tekee sen virtauspenkin kunnolla, niin siitä on varmasti hyötyä vielä pitkään. Ainakin seuraavassa kannessa, jos ensimmäisestä tulee susi

Edit: näköjään luin väärin ja katsoin tuon kolmosen vitoseksi... eli kansi on sama kuin Zapskyllä.
Viimeksi muokannut maako, 8.5.2013 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: lada 1500s Rallye
tarkoitakko ladan omia pakoventiilejä imupuolelle?maako kirjoitti:
Eilen suunnittelin niitä isompia venttiileitä siihen kanteen ja ajateltiin että isomman imuventtiilin saisi kaikkein helpoimmalla kun muuttaa pakoventtiilit imupuolelle sopiviksi. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Osaisiko joku ehdottaa hyviä imuventtiilejä, jotka saisi mahdollisimman helposti paikalleen?
Virtauspenkki on jo suunnitteilla, ja sen teen ensimmäiseksi ennenkuin kanaviin kajoan. Sillä eipä tuohonkaan ole mitään järkeä lähteä kanavia suurentamaan, jos virtauksia ei saa balanssiin. Ja kun tekee sen virtauspenkin kunnolla, niin siitä on varmasti hyötyä vielä pitkään. Ainakin seuraavassa kannessa, jos ensimmäisestä tulee susi

nehä on pienemmät ku vakio imuvenat.
toyotan jossakin koneessa on aika likelle sopivat isomat venat. olikoha se 2S moottori. ei muuta ku moottoriosakirjaa lukemaa paikalliseen tarvikeeseen ni löytyy venoja.
isompi vena voi vaatia seetin vaihon joten ota sekin huomioon.
minkälaista penkkiä oot suunitelut?
kanavasta pitää mitata muutakin ku virtaus

kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: lada 1500s Rallye
Huppista, imuventtiilikö se olikin isompi? muistelin siis väärin
(parempi pitää suu kii ja näyttää tyhmältä, kuin puhua ja todistaa se)
Tarkoitus kuitenkin oli korvata pienempi tuolla isommalla, ja etsiä isomman tilalle vielä isompi
Niin niitä kirjoja pitää selailla mutta jos jollakin olisi kertoa mitä venttiileitä on virittäessä käyttänyt
Seetien mahdollinen vaihto on kyllä tiedossa.
Penkki nyt on vasta mietintävaiheessa, mutta olen ajatellut sellaista renkailla siirreltävää pöytää johon 4kpl imurinmoottoreita ja putket siitä pöytätasoon. jokaiselle palotilalle oma moottori, sitten pöytään pitäisi tehdä sellainen "seinä" johon jonkinlainen vivusto jolla venttiilejä auotaan mitattaessa. Miltä kuulostaisi?


Tarkoitus kuitenkin oli korvata pienempi tuolla isommalla, ja etsiä isomman tilalle vielä isompi

Niin niitä kirjoja pitää selailla mutta jos jollakin olisi kertoa mitä venttiileitä on virittäessä käyttänyt

Seetien mahdollinen vaihto on kyllä tiedossa.

Penkki nyt on vasta mietintävaiheessa, mutta olen ajatellut sellaista renkailla siirreltävää pöytää johon 4kpl imurinmoottoreita ja putket siitä pöytätasoon. jokaiselle palotilalle oma moottori, sitten pöytään pitäisi tehdä sellainen "seinä" johon jonkinlainen vivusto jolla venttiilejä auotaan mitattaessa. Miltä kuulostaisi?