Race-nappis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja START »

halvallahan noita hyrriä saa kun eivät mitään kovin kysyttyjä ole juurikin sinkku turboksi muuttamisen takia.
ihan tarkkaan en osaa sanoa miten pitkälle yks tollanen piisaa, mutta kyllä kai sillä alkuun pääsee.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

START kirjoitti:halvallahan noita hyrriä saa kun eivät mitään kovin kysyttyjä ole juurikin sinkku turboksi muuttamisen takia.
ihan tarkkaan en osaa sanoa miten pitkälle yks tollanen piisaa, mutta kyllä kai sillä alkuun pääsee.
Alkuunhan sillä olis tarkoitus vain päästäkkin ja kyllä se nyt jonnekin riittää, kun muistelen jostain lukeneeni että GT-four celicas olis sama ahdin... Sitten kun kaikki muu toimii ja on päässy vähä radalle fiilistelemään, sitten mietitään isompaa ahdinta...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Alkaa pikkuhiljaa selviämään kokoonpano tähänkin katiskaan...

Laineen kaverin varastoista löytyi garretin T03 ahdistin tähän(ei lue sitä toyotaa kompuras :D )... Ja välijäähystäkin on kaupat sovittuna...

Tuli tuossa mieleen että saisko tuota 1700i:n sytkää pelaamaan kuinkaan kaasariturbon kans vai pitäskö siihen vaihtaa suosiolla säädettävä ohjaus...?
Vai pääseekö jakajan kans vähemmällä...?

EDIT:

Nälkä kasvaa syödes... Onko tuohon takavetoisen koneeseen minkälainen työ sovittaa jokin nelipisteruiskun imusarja vai onko helpompi tehdä koko imusarja itte...?
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nivan imusarja, kannataa toki huomioida seuraava: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... at=0&pos=8
Eli kiinnitykseen kannatta tehdä kunnon tuet, sitä en tiedä onko vanhan kannen valussa varaa tehdä lisäpinnapulteille paikat...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niitä alkuperäisiä tukia saa ihan uutena muutamalla eurolla!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

JLaines

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja JLaines »

toktornivako kirjoitti:Niitä alkuperäisiä tukia saa ihan uutena muutamalla eurolla!
Osaako nivako sanua hintaa imusarjalle? Ei taida kuitenkaan suomessa olla mikään kovin yleinen tuote. Ja viitsisikö pressa laittaa ton linkin uudelleen? Toi nykyinen ei toimi :(
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ivan+kansi

Onhan tuosta nivan imusarjasta ollut keskustelua, vähän tuollaista juupas-eipäs tyyppistä...
Viimeksi muokannut kappa12, 5.2.2013 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... G_0995.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v343/ ... G_1103.jpg

Jostain netin syövereistä löyty kuvamateriaalikin samaran imusarjasta sovitettuna takapotkun koneeseen...

Onko jollain kokemusta tuollaisesta tempusta...?
Avatar
Lada1500SL
Viestit: 121
Liittynyt: 28.12.2005 12:22
Paikkakunta: Kangasala

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Itellä kaks takavedon kantta ja samaran imusarjaa sovituksessa. Samarassa imukanavien väli on hieman lyhyempi kuin takavedossa. Alumiini hitsi jos löytyy niin ei mikään onkkelma saada sopiin. Toinen vaihtoehto on tehdä kuten yllä eli imusarja poikki jolloin menee paikalleen mutaa painekotelon joutuu tekeen uusiksi ja suutinkisko ei käy.
JLaines

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Nappikseen hommattu etuveto escoortista peräisin oleva Garrett T3. Eiköhän tolla päästä sinne 150 humman nurkille. Osien haalinta olis siis aika mukavalla mallilla. Sais ton jäärata Ladan pois jaloista, ni sais ruveta rakentamaan tätäkin kunnolla.
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

JLaines kirjoitti:Osien haalinta olis siis aika mukavalla mallilla.
Samaten samaran ruiskun osat on matkahuollos odottamas maanantaita... Elikkä siis unohdamme kaasariviritykset ja toteutetaan tämä vempeles ruiskulla...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva

Kuva

Osia kerääntynyt tähänkin...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva

Viimmeinkin elintenluovuttaja olis matkalla kankaankylään ja luovuttamaan tekniikkansa turbotettavaksi...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Niinhän täskin sitten tais käydä että nälkä kasvaa syödes ja mopo karkas käsistä...
Tuo 1700 isolohko myytiin eteenpäin ja tilalle ostettiin 110:n 1.5 16v tekniikka... Elikkä kaikki suunnitelmat meni uusiksi...
Sen siitä saa kun on vähä yllytyshullu... Kuvia ja uusia ajatuksia sitten lisää kun saadaan romut noudettua tempaukseen...
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Race-nappis

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva

Nappiksen uus sydän noudettuna tallille, kiitos vain kokkolan suuntaan theibiolle...
Vastaa Viestiin