Autontunnistusta
Re: Autokuvativa
Ei ole Ranskalainen. Erikoista on tuo erillisjousitettu etuakseli, jäykkänä yleisempi. En tiedä onko moista rakennetta muissa merkeissä käytetty.
Tuollaista autoa en ole tainnut Suomessa nähdä livenä, mutta kaipa niitä muutama löytyy.
Yhdysvalloissa tuo lienee tehty.
Tuollaista autoa en ole tainnut Suomessa nähdä livenä, mutta kaipa niitä muutama löytyy.
Yhdysvalloissa tuo lienee tehty.
Re: Autokuvativa
Tuon auton merkki on sellainen että saman nimiseen jokeen on joskus hätälaskeutunut lentokonekin "onnistuneesti"
Re: Autokuvativa
Taitaapi olla 30-luvun Hudson Terraplane.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autokuvativa
BMW 328 Kamm Coupe.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Muoto on kuin Lagondasta, mutta keulamerkki ei täsmää.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
On sodanjälkeinen BMW:n "länsipuolen kopio" Bristol, itäpuolenhan oli EMW, ja alkuun BMW-merkillä, joita BMW AG ei tunnusta historiikissaan.
In the west, the BAC, Bristol Aeroplane Company, inspected the factory, and returned to Britain with plans for the 326, 327 and 328 models. These plans, which became official war reparations, along with BMW engineer Fritz Fiedler allowed the newly formed Bristol Cars to produce a new, high-quality sports saloon (sedan), the 400 by 1947, a car so similar to the BMW 327 that it even kept the famous BMW grille.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_BMW
Moottoripyöristähän länsipuolella BMW:n ja DKW:n kopioita teki ainakin Harley Davidson ja BSA (DKW).
In the west, the BAC, Bristol Aeroplane Company, inspected the factory, and returned to Britain with plans for the 326, 327 and 328 models. These plans, which became official war reparations, along with BMW engineer Fritz Fiedler allowed the newly formed Bristol Cars to produce a new, high-quality sports saloon (sedan), the 400 by 1947, a car so similar to the BMW 327 that it even kept the famous BMW grille.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_BMW
Moottoripyöristähän länsipuolella BMW:n ja DKW:n kopioita teki ainakin Harley Davidson ja BSA (DKW).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
samarai osuu ihan oikeaan. Bristolin tehtailla kun ei enää tarvinut sota(lento)koneita pusata, niin ruvettiin valmistamaan autoja.
Ymmärtääkseni ei BMW:n pommitetusta tehtaasta pelkästään neukkutyyliin varastettu tamineita, vaan käytettiin rahaa. Sitä, saatiinko insinöörikuntaa houkutelluksi Englantiin reilulla pelillä, vai käytettiinkö vipusimena uhkaa menolipusta itään ei voi tietää.
Ymmärtääkseni ei BMW:n pommitetusta tehtaasta pelkästään neukkutyyliin varastettu tamineita, vaan käytettiin rahaa. Sitä, saatiinko insinöörikuntaa houkutelluksi Englantiin reilulla pelillä, vai käytettiinkö vipusimena uhkaa menolipusta itään ei voi tietää.
Re: Autontunnistusta
Konepelti ja nokkakoriste on kuin Lahnaskodassa, mutta olisiko sellainen pilattu tuollaisella peilillä ja kapseleilla?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.