Windows käyttäjälle on olemassa hyvin yksinkertanen ja kevyt ohjelma kuvien massapienennykseen. Vaikka tämä on xp:lle tarkoitettu niin toimii omien kokemuksien kautta myös seiskassakin. http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... =powertoys ja tuolta tuo image resizer. Ohjelma toimii suoraan hiiren kautta klikkaamalla.Flaiman kirjoitti:Tuonne galleriaan kun ei moni kuviaan laita. Johtuisikohan siitä, että kuvat täytyy itse pienentää jollain ohjelmalla. Jolloin monelta loppuu kärsivällisyys ja innostus ladata jotain kuvankäsittelyohjelmia koneelleen.
Lada kerhon Internet-sivujen päivityksiä
Re: Lada kerhon Internet-sivujen päivityksiä
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Rupesi tuo painolaatu hieman mietityttämään ja kaivoin laatikosta vanhoja Pravdoja, ensin vanhin jota sattu käteen, tiedot painopaikasta on haettu lehden "apinalaatikosta"
4/2007
Paino: tehokopiointi oy, tampere
kansilehti keltareunuksinen, kansi ihan ok laatusen olonen, kuten myös keskiaukeaman kuva, nämä erillaisella paperilla, muut sivut perus mv tulostustasoa, mustavalko kuvien laatu heikohko. Samat kommentit 2008 lehdistä. Osa grafiikoista todella huonolaatuisia, pikselöityy. Esim. tapahtumailmoitukset, taulukot.
1/2009
ensimmäinen(?) ilman delta motorin tukea tehtyä, pelkästään mustavalko, laatu heikohkoa tasoa, kuten edellä mainittu.
4/2010 Todella huonolaatuista jälkeä paikoitellen, varsinkin noita tapahtumailmoituksia, ja esim. Konelan uutiset 4/83 ja taulukoita ja mainoksia. Nämäkin tosin lienee enemmän tekemisestä kuin painoteknisistä syistä kiinnni. Viimeinen keltareunuksinen.
1/2011
Ensimmäinen jossa näkyy uuden toimituksen kädenjälki, todella hieno ulkoasu! Kansilehtien painojälki tuntuu laadukkaalta, lieneekö enemmänkin uuden porukan aikaan saannosta. Enään ei ole hirveätä pikselimössä esim. tapahtumailmoitukset, mustavalkokuvatkin tuntuu vähän paremmilta. Paperi tuntuu hieman erillaiselta käteen?
1/2012
Ensimmäinen numero jossa sivut tuntuvat "kiiltäviltä", erittäin laadukasta painojälkeä MINUN mielestä, ja juttujen laatu (painoteknisesti) hyvää, kuvineen. Sama jatkuu koko vuoden
4/2012
Paino: nekapaino, tampere
ensimmäinen mikä on apinalaatikon mukaan tehty nekapainossa? Mielestäni en havainnut eroa edelliseen numeroon. Mutta yleinen laatu parantunut, kuvien laatu erittäin hyvää, myös muut grafiikat ja muut
Kehitys on kyllä ollut erittäin positiivistä niin painojäljessä kuin yleisestäkin taittamisen laadusta, aikaisemmin esim. nuo tapahtumailmoitukset oli todella huonolaatuisia, pikseliöityi rankasti.
Pitää kumminkin huomauttaa olen näissä painamiseen liittyvissä asioissa todellakin ihan ummikko, mutta nämä oli sellaisia omia havaintoja. Osa laadusta on (kuten tuo tapahtumailmoitusten pikselöityminen), lienee kumminkin ensisijaisesti tekijöistä ja lähdemateriaalista kiinni kuin itse painotekniikasta, mutta vaikuttaa toki siihen yleiskuvaan lehden laadusta.
Ainoa asia mikä pisti silmään pikaisen tarkastelun tuloksena 4/2012 numerossa oli kohtuu huonolaatuinen classic motorshow logo, joka oli aika pahasti pikselöitynyt. Että ei voi kun kiitellä yleistä laatua!
Mutta heräsi kysymyksiä että missä vaiheessa painotekniikkaan on tehty mitäkin muutoksia? Että mitenkä on milloinkin painettu ja onko tuo apinalaatikon tieto ollut varmasti oikein?
Jos muilla on noita vanhoja pravdoja tallessa ja mielenkiintoa kaivella niitä, niin kiinostaisi tietää muittenkin mielipiteitä. Mihin aikakauteen sitä ollaan tyytyväisiä? Jos kerta "vanhatkin olivat" ihan tarpeeksi hyviä.
Minun mielestä tuo lehti on ollut varsin laadukas kokonaisuutena 1/2011 numerosta lähtien, ja toinen harppaus 1/2012 numerossa. Mutta koko aika on menty parempaan suuntaa, sekä painoteknisesti että muutenkin laadussa. Laadulla en nyt viitannut sisältöön, jota en tässä käsitellyt vaan lehden yleiseen olemukseen. Tässä ei nyt ollu tarkoitus mitenkää kritisoida nykyistä painotapaa eikä ylilaadusta "valittaa" painojäljessä, mutta ettei nyt mene ihan vanhojen hyvien aikojen muistelu meiningiksi.
Itse todella harvoin haikailen "vanhojen hyvien aikojen" perään, ja joo, en todellakaan haikaile niiden vanhojen Pravdojekaan perään laadun suhteen
4/2007
kansilehti keltareunuksinen, kansi ihan ok laatusen olonen, kuten myös keskiaukeaman kuva, nämä erillaisella paperilla, muut sivut perus mv tulostustasoa, mustavalko kuvien laatu heikohko. Samat kommentit 2008 lehdistä. Osa grafiikoista todella huonolaatuisia, pikselöityy. Esim. tapahtumailmoitukset, taulukot.
1/2009
ensimmäinen(?) ilman delta motorin tukea tehtyä, pelkästään mustavalko, laatu heikohkoa tasoa, kuten edellä mainittu.
4/2010 Todella huonolaatuista jälkeä paikoitellen, varsinkin noita tapahtumailmoituksia, ja esim. Konelan uutiset 4/83 ja taulukoita ja mainoksia. Nämäkin tosin lienee enemmän tekemisestä kuin painoteknisistä syistä kiinnni. Viimeinen keltareunuksinen.
1/2011
Ensimmäinen jossa näkyy uuden toimituksen kädenjälki, todella hieno ulkoasu! Kansilehtien painojälki tuntuu laadukkaalta, lieneekö enemmänkin uuden porukan aikaan saannosta. Enään ei ole hirveätä pikselimössä esim. tapahtumailmoitukset, mustavalkokuvatkin tuntuu vähän paremmilta. Paperi tuntuu hieman erillaiselta käteen?
1/2012
Ensimmäinen numero jossa sivut tuntuvat "kiiltäviltä", erittäin laadukasta painojälkeä MINUN mielestä, ja juttujen laatu (painoteknisesti) hyvää, kuvineen. Sama jatkuu koko vuoden
4/2012
Paino: nekapaino, tampere
ensimmäinen mikä on apinalaatikon mukaan tehty nekapainossa? Mielestäni en havainnut eroa edelliseen numeroon. Mutta yleinen laatu parantunut, kuvien laatu erittäin hyvää, myös muut grafiikat ja muut
Kehitys on kyllä ollut erittäin positiivistä niin painojäljessä kuin yleisestäkin taittamisen laadusta, aikaisemmin esim. nuo tapahtumailmoitukset oli todella huonolaatuisia, pikseliöityi rankasti.
Pitää kumminkin huomauttaa olen näissä painamiseen liittyvissä asioissa todellakin ihan ummikko, mutta nämä oli sellaisia omia havaintoja. Osa laadusta on (kuten tuo tapahtumailmoitusten pikselöityminen), lienee kumminkin ensisijaisesti tekijöistä ja lähdemateriaalista kiinni kuin itse painotekniikasta, mutta vaikuttaa toki siihen yleiskuvaan lehden laadusta.
Ainoa asia mikä pisti silmään pikaisen tarkastelun tuloksena 4/2012 numerossa oli kohtuu huonolaatuinen classic motorshow logo, joka oli aika pahasti pikselöitynyt. Että ei voi kun kiitellä yleistä laatua!
Mutta heräsi kysymyksiä että missä vaiheessa painotekniikkaan on tehty mitäkin muutoksia? Että mitenkä on milloinkin painettu ja onko tuo apinalaatikon tieto ollut varmasti oikein?
Jos muilla on noita vanhoja pravdoja tallessa ja mielenkiintoa kaivella niitä, niin kiinostaisi tietää muittenkin mielipiteitä. Mihin aikakauteen sitä ollaan tyytyväisiä? Jos kerta "vanhatkin olivat" ihan tarpeeksi hyviä.
Minun mielestä tuo lehti on ollut varsin laadukas kokonaisuutena 1/2011 numerosta lähtien, ja toinen harppaus 1/2012 numerossa. Mutta koko aika on menty parempaan suuntaa, sekä painoteknisesti että muutenkin laadussa. Laadulla en nyt viitannut sisältöön, jota en tässä käsitellyt vaan lehden yleiseen olemukseen. Tässä ei nyt ollu tarkoitus mitenkää kritisoida nykyistä painotapaa eikä ylilaadusta "valittaa" painojäljessä, mutta ettei nyt mene ihan vanhojen hyvien aikojen muistelu meiningiksi.
Itse todella harvoin haikailen "vanhojen hyvien aikojen" perään, ja joo, en todellakaan haikaile niiden vanhojen Pravdojekaan perään laadun suhteen

Paavo & Lada 1200L
Tehokopiointi fuusioitui Nekapainoon jonkun aikaa sitten. Siitä juontuu tämä nimenvaihdos.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Olen kiinnostunut kuulemaan mitä tuolla Ladainfolle aiotaan tehä? Törkeässä kunnossa mielestäni, haluamansa tiedon löytää vasta kovan vaivannäön päätteeksi. Olen ennenkin puhunut Wikin liittämisestä Ladakerhon sivuihin. Plussana olisi se, että Ladistit ympäri maailman voisivat kirjoittaa aiheita omalle kielelleen.
Ei kai se sen huonommassa kunnossa ole kuin muutkaan osat sivustosta! Kyllä sieltä toisinaan on tosiaan etsimäänsä löytänytkin.Zapsky kirjoitti:Olen kiinnostunut kuulemaan mitä tuolla Ladainfolle aiotaan tehä? Törkeässä kunnossa mielestäni, haluamansa tiedon löytää vasta kovan vaivannäön päätteeksi. Olen ennenkin puhunut Wikin liittämisestä Ladakerhon sivuihin. Plussana olisi se, että Ladistit ympäri maailman voisivat kirjoittaa aiheita omalle kielelleen.
Niinkuin Bregade tuossa viestissään tosiaan sanoi tuossa muutama päivä sitten Wikistä, Ladainfo tullaan tosiaan toteuttamaan Mediawikillä. Meidän pitäävain ensin suunnitella sinne vähän perus rakennetta (kategoriat, mallinteet, ohjeistukset ja sivupohjia) että saadaan pysymään paletti kasassa, näyttämään asialliselta, jotta olisi hieman helpompi kirjoitella artikkeleja ja löytäisikin jotain

Lisäksi vähän mietittiin mitä kaikkea Ladailuun liittyviä aihealuita sinne haluttaisiin, mielessä oli ainakin jos sinne saisi kirjoiteltua nykyisen ladainfon sisällön lisäksi moottoriurheiluun, viritykseen ja entisöintiin liittyviä artikkeleja.
Monikielisyydestä ei tainnut olla mitään muuta puhetta kun että tehtäisiin joku lyhennetty versio noista itse pääsivuista. Kunhan nyt ekana ees joku suomeksi kirjottais sinne! Mutta näillä eväillä olisi tarkoitus lähteä hommaa viemään eteenpäin.
Paavo & Lada 1200L
Kuulostaa siis erittäin oikealta!
Tarkennukseksi että pääsivuilla tarkoitin yleisesti ottaen noita kerhon sivuja, en niinkään wikissä olevia artikkeleita. Etusivua, vähän tietoa että mitä ollaan ja mitä miten tavoittaa ja jotain muita tarpeellisiksi katsottuja sivuja. Sitähän voi sitten tilanteen mukaa katsella mikä on tarpeellista ja mikä ei.
Paavo & Lada 1200L
En tiedä koskeeko uudistukset tätä foorumia, mutta mielestäni ei tarvitse.
Ladaboard on nyt erittäin selkeä, lukeminen onnistuu tarvittaessa pieninäyttöisellä kännykälläkin.
Se projektipalsta kun lisätään niin avot!
Ladaboard on nyt erittäin selkeä, lukeminen onnistuu tarvittaessa pieninäyttöisellä kännykälläkin.

Tämä foorumi onkin tässä projektissa ainoa kokonaisuus mikä pysyyJPM kirjoitti:En tiedä koskeeko uudistukset tätä foorumia, mutta mielestäni ei tarvitse.

Ja se paljon puhuttu osio autoille ja projekteille on etenemässä pikkuhiljaa. Itse en sen kanssa tosin ole missään tekemisissä, kun ei se varsinaisesti muuten tähän sivuuudistukseen liity milläänlailla. Jos ei vielä kaikki tätä ketjua seuraavat ole mielipidettään asiasta tuonut ilmi, niin nyt on hyvä tilaisuus käydä antamssa mielipiteensä äänestys osiolla, jossa on myös keskustelua asiasta!
Paavo & Lada 1200L
Saisiko uudet käyttäjät lukemaan foorumin säännöt varmemmin? Esimerkiksi teknisten kysymysten ohjeet menee helpolla ohi, myös minulta, koska ne sijaitsevat vasta etuveto/takaveto/neliveto -kategorioiden jälkeen. Ohjeiden pitäisi pompata heti silmille jo ennen kysymyksen esittämistä.
Niin en tiedä miten sen saisi ihmiset vielä lukemaan läpi, mutta vaihtoehtoja nyt tuli lähinnä mieleen että jokaiselle käyttäjälle lähettetäisiin rekistöröitymisen/ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä tervetulias yksityisviesti, joka ilmeisesti vaatisi jonkinsortin lisäosan tai sitten emailissa rekistöröitymisviestissä tulisi ohjeistusta. Joku sellanen mikä pomppaa vaan silmille, on vähän ikävä siitä että siihen voi olla vähän vaikea palata jos haluaa ajatuksen kanssa myöhemmin tutkia. Mutta joo pidetään mielessä, voisihan ne ohjeet olla sijoitettu vähän näkyvämpään paikkaan tai jotenkin erottua edes paremmin. Tuttu ongelma muuallakin kun vain täällä. Kuka niitä ohjekirjojakaan jaksaa lueskella! Sitten vasta viimeisenä vaihtoehtonaZapsky kirjoitti:Saisiko uudet käyttäjät lukemaan foorumin säännöt varmemmin? Esimerkiksi teknisten kysymysten ohjeet menee helpolla ohi, myös minulta, koska ne sijaitsevat vasta etuveto/takaveto/neliveto -kategorioiden jälkeen. Ohjeiden pitäisi pompata heti silmille jo ennen kysymyksen esittämistä.

Paavo & Lada 1200L
Voi pojat että odotan innolla tuota LadaWikiä! Onko sillä jotain etusijaa kehityksen suhteen? Meinasin vain, että jos sen saisi mahdollisimman pian valmiiksi, niin sinne voisi jo ruveta kirjoittelemaan artikkeleita. Itsekin tulen varmasti kirjoittamaan jotain! Tässä on esimerkki minun kirjoittamasta Wiki -artikkelista.
Tuo motot.net sivu on jäänyt huomaamatta aikaisemmin, mutta tuolla on todella tyylikkäästi integroitu sivustoon keskustelualue, wiki ja kuvagalleria Voi pojat! Täydet pisteet kyllä tuosta tyylikkäästä työstä tekijälle Sami Tiilikaiselle, joka tuota STi Design:ia pyörittää. \o/Zapsky kirjoitti:Voi pojat että odotan innolla tuota LadaWikiä! Onko sillä jotain etusijaa kehityksen suhteen? Meinasin vain, että jos sen saisi mahdollisimman pian valmiiksi, niin sinne voisi jo ruveta kirjoittelemaan artikkeleita. Itsekin tulen varmasti kirjoittamaan jotain! Tässä on esimerkki minun kirjoittamasta Wiki -artikkelista.
Tuosta voisi vähän ottaa mallia tämäkin projekti, en nyt tarkoita suoraa kopiointia ulkoasusta ja 1:1 apinointia mutta jotain tuontapaista!

Kai se käytänössä menee niin, että wiki pitää avata hyvissä ajoin ennenkuin muut sivut. Voi olla muuten aika tyhjän näköstä siellä wikissä kun sivut ovat muuten valmiita

Paavo & Lada 1200L
Voisi olla ihan hyvä lisä, jos tänne foorumille saisi tykkää-napin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Tarkoititko Facebookin tykkäys nappia? Noita sosiaalisia medioita oli tarkoitus tuoda tiivimmin tähän sivuston yhteyteen mukaan, pistetään tuo korvan taakse. Tuleeko mieleen jotain foorumia missä tuo olisi toteuttu?Flaiman kirjoitti:Voisi olla ihan hyvä lisä, jos tänne foorumille saisi tykkää-napin.
Paavo & Lada 1200L