Olishan nuo tietenkin saattaneet alkaa katteleen että mikä rautalanka viritys siellä on.
Zapsky kirjoitti:Aika hiton hyvän näkösiä!
Toksia. Nuo kuitenkin on vasta koeversiot ja nuo ei tule tuollaiseksi jäämään. Pääasiallisesti tuolla vasta testattiin noiden valojen yhteen toimivuutta läpinäkyvien pohjien kera. On tuossa vielä tehty pieniä muutoksia mm. bensavalon suhteen kun ei tuota alkuperäistä juurikaan huomaa.
Ja olihan noihin jaossa oleviin pohjiinkin päässyt tuo mittavirhe paholainen. Nyt kuitenkin pitäisi olla jaossa oikean kokoiset pohjat.
Tulipa viriteltyä kanttiskombiin ledit mittarivalaistukseksi. Punaiset väriltään. Ovat semmoiset syvänpunaiset, melko tummat. Pimeellä hienon näköset.
Samalla mittarivalosäädin muuttui hyödyttömäksi sillä voi valot poistaa kokonaan mut kirkkauden säätö meni.
Aiemmin siellä oli motonetin punaisia lasikantalamppuja mut ne alko muuttua oransseiksi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Asiaa sivuten, olen ajatellut käyttää 2107 keskikonsolista löytyvää valojen himmennintä mahdollisesti sisälle tulevien led-nauhojen valonsäätöön. Onnistuuko pelkkä tavallinen kytkentä?
Mahdollisesti. Siinä pitää vaan tietää niiden LED-nauhojen kynnysjännitteet ja pitäs jotenkin saada mitattua se kirkkauden säädin.
Siitä pitäs selvittää, onko siinä rakenteessa olemassa ledeille sopivaa vastusaluetta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Elektroniikka liikkeestä vain hakeen vastusarvoltaan sopiva potikka niin saa kirkkauden säätöä tehtyä. RGB ledi nauhaa ja vaihtokytkin niin saa tehtyä vielä kolmella eri värillä mittaristonvalot.
Ei kyllä tekemisen puutteessa vaan katsastusmiehen vaatimuksesta piti alkaa vänkärin puolen etujousi vaihtaan. Kyllä tuota värkätessä muistui mieleen miksi tuota on vain kokoajan lykääny. On se vaan niin v*ttumainen vaihdettava tuossa pihalla. Vielä pitäis ovipelti hepata jotenkin kiinni että uskaltais viedä jälkitarkastukseen.
Onko jousi väsähtänyt vai katkennut.. yleensä ohjeessa molemmat puolet vaihdettava yhtä aikaa..katsastus miehen toivomus.jos vaihtaa tuliterän yhdelle puolelle niin valot näyttää toinen ylemmäksi ja ajoominaisuudet voi muuttua vaaralliseksi.. Ikäänkuin toispuoleiseksi.. Sama iskareissa.
katkaise toiselta puolelta se sama puoli kierrosta...OOppeli maisia vikoja. siina taitaa ylapaasta katketa ohuempi jousen kohta jolla saatu pois pieni tarina muistaakseni puhutaan progressiivisesta jousesta. eli mita syvemmalle auto niiaa sita kovemmin jousi yrittaa painaa vastaan.... kyllahan tyo pojat tiiatta nama jutut ..sanokaa vaan etta ela ala mua neuvvomaan saata.an kalkkis.
Ja taka paahan compin jouset jousi iskarilla.
Jos jousta lähtee pätkiin niin pitää sitten ottaa koko kierros kerrallaan. Puolella kierroksella ei jousi enää istu oikealle paikalleen. Mutta toisaalta kun kerran jousen irrottaa niin sinne on sama lykätä uusi. On kuitenkin sen verran työläs irrotettava. Tuohon projektiin onkin tulossa nuo combin jouset taakse kun perällä kulkee kuitenkin aina paljon tavaraa.
Tänään sai pikaisesti hitsattua tuon vänkärin oven. Eihän se sievä ole mutta ei enää pelti repsota irtaallaan. Tekee kesällä sitten oikealla korjauspellillä paremmin. Huomenna jos vähän laittais jotain pakkelin tapaista ja vähän maalia päälle ettei niin älyttömän irvokkaan näköinen ole niin uskaltaisi käydä konttorilla uudelleen näyttämässä.
Itse käyttäisin mieluiten konttorilla ilman pakkelia ja pakkeloisin vasta katsastuksen jälkeen. Mitä hävyttömämmän näköinen se hitsisauma on, niin sen parempi.
Yksi hyvä juttu on myös käyttää vikalistan (ruostereikiä) saanutta autoa uudestaan leimalla korjattuna palaneen sisustan kanssa. Katsastusmiehellä ei ole valtuuksia etsiä autosta uusia vikoja, vaan saa ainoastaan tarkistaa että edellisellä kerralla havaitut puutteet on korjattu.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Smoppi kirjoitti:Itse käyttäisin mieluiten konttorilla ilman pakkelia ja pakkeloisin vasta katsastuksen jälkeen. Mitä hävyttömämmän näköinen se hitsisauma on, niin sen parempi.
Yksi hyvä juttu on myös käyttää vikalistan (ruostereikiä) saanutta autoa uudestaan leimalla korjattuna palaneen sisustan kanssa. Katsastusmiehellä ei ole valtuuksia etsiä autosta uusia vikoja, vaan saa ainoastaan tarkistaa että edellisellä kerralla havaitut puutteet on korjattu.
Paitsi jos katsastaja epäilee tai löytää sellaisen vian, joka aiheuttaa välitöntä haittaa ympäristölle tai liikenneturvallisuudelle, ts. ajokieltoon oikeuttava vika.