Jaska HKI kirjoitti:Täällä puhutaan akuista kuin itse latausjärjestelmällä,autolla ja sen käytöllä ei olisi ossa eikä arpaa akun kestävyyteen.Ostin Biltemasta huonon vasaran kun iskin sillä sormeen...
Tämän takia en asioikaan Biltemassa
Jaska HKI kirjoitti:Täällä puhutaan akuista kuin itse latausjärjestelmällä,autolla ja sen käytöllä ei olisi ossa eikä arpaa akun kestävyyteen.Ostin Biltemasta huonon vasaran kun iskin sillä sormeen...
Olen jokseenkin samaa mieltä, lada 110 2001,Se on ainoa auto mihin olen akun joutunut vaihtamaan. Vaikka siinä sähkövermeitä on vähemmän kuin muissa autoissani on / on ollut. Kyllähän siinä jännitteensäädin/hiilipaketissa jokin lämpötilaan vaikuttava komponentti on, mutta se ei toimi haluamallani tavalla. Joten vaihdan siihen Boschilaisen laturin jolloin saan valita jännitteensäätimen latausjännitteen oman haluni mukaan.Jaska HKI kirjoitti:Jos akun latausjännite on +25C:ssa 14,4V,niin 20 asteen pakkasessa sen pitää olla 15,7.
Lämmittää akkua paremmin ja sitten akku latautuu kunnolla.Lattarauta kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Jos akun latausjännite on +25C:ssa 14,4V,niin 20 asteen pakkasessa sen pitää olla 15,7.
Miksi?
2 päivää tämän kirjoituksen jälkeen tuo Bilteman akku antautui... Ollut nyt toukokuusta nappiksessa. Laitoin lataukseen, saas nähä tuleeko vielä kalua...Laabani kirjoitti:Varta ollut muzin asconassa jotakuinkin 10 vuotta ja moitteetta pelannut. Auto lähes päivittäin ajossa.
Bilteman akku kestänyt itsellä dartissa jo 4 kesää, edellisellä omistajalla ties kuinka kauan, viime kesän ja tämän talven ollut nappiksessa. Ei minkäänlaisia merkkejä hiipumisesta.
Hankookkikin ollut luotettava, ainakin 7 vuotta vanha ja pelaa edelleen.
Nuo snajderit voi kyllä heti unohtaa, kun ei uusikaan akku "startannut" viime talvena kaverin mehumaijaa...
Taitaa olla akuissa sama, kuin missä tahansa tämän päivän vekottimissa, että maximi käyttöikä 2 vuotta ja romuksi...![]()
Vanhassa vara parempi!