Autontunnistusta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Virtain arvelee "Sukkanauhavolvon" kulkeneen yhtä lujaa eten- ja taaksepäin. Pitää paikkaansa. Pitkäaikaisesta nopeaa pakilla-ajosta ei vain perä tykännyt. Ei 66:lla, vaan 343:lla touhuttiin joskus, oisko ollut Ahvenistolla, jonkinlaista pakittamisen ennätystä. Muistini mukaan rattiin värvättiin trukkikuskeja.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

30-luvun Pököteissä oli tuollaiset maskintakaiset ajovalot. En tiedä tarkemmin mallia. Joku xxxcabrio.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä, se on tällä kertaa numeroa pienempi eli 402.

Tuon takanaolevan merkinkin varmaan tunnistat kun tarkemmin katselet sen keulaa. Muistuttaa ainakin jonkin verran Suomessakin aikoinaan yleistä "pikkuveljeä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ensisilmäyksellä katsoin Ryppypepuksi, mutta joku sen sukulainen se on.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä, Renault Colorale.

Tuosta Coloralesta tehtiin myös 4x4 versiota ja hieman tutkin sen historiaa, niin Renault Colorade 4x4:n ensiesittely tapahtui 1951 ja tuli tuotantoon v.1952 eli näin muutamaa vuotta aikaisemmin kuin esim. GAZ M72 ja Moskvits 410/411, joita monesti mainitaan maailman ensimmäisinä "henkilömaastureina" Venäjän isänmaallisten neuvosto-autohistorioitsijoiden teksteissä. 8)

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pahnapuhallin

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja pahnapuhallin »

Lattarauta kirjoitti:Helppo väliin?

Kuva

- Toyota Hi-Lux :D
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Yleinen merkki ja yleinen malli:
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ilmeisesti on Prefect. Samalla kopalla taisi olla myös 4-ovinen Anglia.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jompikumpi tuo on. Minusta tuo ovien lukumäärä ja mallinimet ovat juuri toisinpäin.
Tekniikka sama, Prefektissä parempi varustelu. Meillä oli sama vekotin ikkunapakuna, jolloin sen nimi oli Thames.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hieman tutkin tuota 100E mallia, niin taitaa olla niin, että Angliaa ei tehty kuin 2-ovisena ja Prefectiä tehtiin vain 4-ovisena.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Prefect "Body style 4-door saloon"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Anglia "Body style 2-door saloon"

Thames 300E on itsellekin tuttu lapsuusajoilta, sellainen oli mummolan naapurissa. Vähän aikaa sitten kuulin, että tuo sama "Tempsi" on edelleen samalla omistajalla ja nykyisin entisöity.


Mikähän tämä paku on? Näitä oli aikoinaan myös Suomessa ja onpa itsellä yksi valokuvakin missä sellainen on leipomon jakeluautona 60-luvun alussa.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jotenkin saksalaiselta näyttää. Jos ei ole joku Transitin esi-isä, niin veikataan Borgwardia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Saksalainen on. Tätä merkkiä tehtiin Borgwardin (Bremen) naapurissa Hampurissa.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tempo. Kyllä noita takavuosina meilläkin liikkui.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä, Tempo Wiking. Tuo malli oli jo Austinin koneella, vanhempi Heinkelin 2-pyttysellä 2T-koneella.

Vanhempi Tempo lähtee keikalle 8) : http://www.youtube.com/watch?v=m2X4z_eKAAI

Tässä vielä tuo kuva mistä puhuin. Kuvassa Uudenmaan Herkun leipurit ja pullakuskit 60-luvun alusta, ilmeisesti äitini ottama.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mikko853
Viestit: 2662
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kuva

Mikä lie tämä miliisin raato? :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin