Lada 2107 1700i -94

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Nyt on Ladaharrastajuus taas koetuksella, ärsyttää sen verran pahasti... Viikonloppuna oli kaverin kavereita kyydissä ja päissään oksentivat autoni aivan kamalaan kuntoon... :evil: Noh, olen nyt purkanut sisustan ja pessyt osia ahkerasti, osa on vieläkin likoamassa ammeessa ja pesuaineessa, autoni sisällä on silti aivan karmea haju... :-x Oli kyllä viimeinen kerta kun kyseiset henkilöt nousivat Ladani kyytiin, se on ikuinen porttikielto minun autoihini kun ei sen vertaa ollut kunnioitusta Ladaani kohtaan että olisivat oksentaneet edes ovesta ulos vaikka käskin, kyseisiä henkilöitä en aio ottaa kyytiin enää IKINÄ vaikka olisivat selvinpäin... :-x Myös takaoveni rikottiin, takaovessa kun ei ole ovipahvia niin joku tampio keksi sitten vääntää ne oven sisässä olevat tangot aivan solmuun... :? Minulla oli sattumoisin tapahtuma hetkellä mukana autossani 50cm pitkä sorkkarautakin, verenpaine oli sen verran korkealla että teki kyllä todella kovasti mieli sillä vähän kopauttaa kaikki kyydissä olijoita mutta hillitsin itseni, purin hampaita yhteen ja tyydyin viemään kaikki kotiin nukkumaan ja selvittämään päänsä, ehkä näin on parempi ja vältyin pahoinpitelysyytteeltä.

Ladani mittarissa komeilee nyt jo 29 600km, öljynvaihto on siis tulevana viikonloppuna, aion tehdä samalla myös enemmänkin pieniä huoltotoimenpiteitä kun autossani on vähän kaikenlaisia puutteita joita en ole hetkeen ehtinyt korjaamaan. Se tässä raivostuttaa kaikista eniten kun jälleen autoni on ilman sisustaa niin eikö taas hajoa Motonetistä ostamani muovinen termostaatti joka on ilmeisesti joku huono tarvike versio? Jälleen kerran on sama tilanne kuin ennen joulua että autoni on ilman sisustaa ja rikkinäisen termarin takia autooni ei myöskään tule sitä lämpöä yhtään sisälle, loistavaa, siis aivan todella hienoa... :-x

Tulevana viikonloppuna ajattelin ahkeroida ja vaihtaa moottoriöljyt sekä suodattimen, ilmanputsarin ja tuon rikkinäisen termostaatin. Minulla on rautainen 83 sekä 85 asteinen termari omassa huoneessani pöydällä odottamassa, kaipa tuon 83 voisi lyödä autoon kun kesäkin tulee kohta. Syyläriäkään en ole ehtinyt vaihtamaan ja se hukkaa vieläkin hieman nesteitä, sen voisi samalla vaihtaa kun termostaatinkin rassaa pois ja lyyä uudet glykolit syyläriin. Myös kytkimen pääsylinteri vetelee ihan viimeisiään, voisin ostaa uuden ja vaihtaa senkin ettei vain jätä tielle, kun vain tämän viikon vielä pääsisi kouluun, poljin on muuttunut aivan kovaksi ja työntää jarrunesteet aika nopeasti ohjaamon puolelle lattialle :? Laturin hihna jäi vaihtamatta aikanaan kun oli latausongelmia ja uusin laturin, nykyään hihna vikisee toisinaan eikä kiristyskään ole auttanut kun se on aika kulunut, kun viimein vaihdan syylärin niin voisin ostaa uuden laturin hihnankin ja tutkia miten saan sen pujotettua siitä ihmeen kampiakselintunnistimesta irti jotta hihnan vaihtaminen olisi mahdollista. Kun kerta olen sisustankin purkanut ja pesu on menossa niin nyt voisi olla hyvä hetki hankkia antenni jotta saisin asennettua sen nätisti piiloon, jahka kokolattiamatto kuivuu niin voin asentaa sen sitten kaikkien johtojen päälle jotta kaikki jäävät siististi maton alle :)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Tein tuossa muutama päivä sitten pääsiäisremonttia käyttöautooni. Vaihdoin kytkimen pääsylinterin, uudet jarrunesteet sisälle ja ilmasin sen Flaimanin kanssa, asensin uuden laturin hihnan paikoilleen. Hetken sai miettiä että miten se kampiakselinasento tunnistin lähtee irti siitä koneen päästä, hieman polttoöljyä suihkepulloon ja puhdisin moottorin kylkeä teräsharjan avustuksella, löytyihän siitä murikasta ruuvi ja sain sen anturin irti :D Sitten iskikin innostus ja pesin koko konehuoneen, maalailin myös joitakin osia kiiltävän mustalla ja räikeän punaisella, nyt moottoritila näyttää mielestäni tosi hienolta 8) Glass cleanerilla puhdistin ikkunat pariin kertaan ja sen jälkeen ensimmäistä kertaa elämässäni tummensin kalvolla ikkunat, yksi asiasta ymmärtävä kaverini oli hommassa mukana ja opettamassa minua, kahdestaan tummenenttiin 5% kalvolla takaovien lasit sekä takaikkuna, nyt Ladani alkaa näyttämään jo aika häijyltä laitteelta 8) Käytetyn nappiksen syylärinkin laitoin paikoilleen ja annoin sähköisen flektin jäädä, termostaatinkin uusin sekä alavesiletkun, myös ylävesiletku piti vaihtaa koska edellinen ei käynyt koska nyt on erilainen syyläri paikoillaan kuin minkä nostin autosta pois pellin alta. Hetken aikaa etsin autotallin hyllystä sekä laatikoistani ja löysin muutamia Ladan ylävesiletkuja joista yksi oli hieman liian lyhyt, ilmeisesti joskus vähän katkaistu molemmista päistä, tyydyin sitten irroittamaan varaosa nappiksestani kyseisen letkun ja se kävi 1700i Ladaani aivan loistavasti. Ajovalojen korkeudensäätö systeemi sai lähteä, revin kaikki letkut irti autostani kun ei se keksintö edes toiminut kunnolla, muistaakseni kuljettajan puoleinen ajovalo liikkui aivan olemattoman vähän kun sitä nappia väänteli kojelaudassa. Uuden ilmansuodattimenkin laitoin, edellinen ei ollut kauheasti ehtinyt tummumaan 10 000km aikana mutta vaihdoimpa silti. Ilmanputsarin kotelokin oli irti kun maalasin sen, kun asensin sitä paikoilleen niin tyrin ja pudotin mutterin tietysti suoraan ruiskun sisään... :D Onneksi se jäi kaasuläpän päälle eikä mennyt syvemmälle, olipahan silti onkiminen että sain sen rassattua pois, sormet eivät tahtoneet yltää ei sitten millään. Hirveä kiroilu, tuska ja ahdistus iski, vaikka millä koukuilla yritin huijata sitä pois ja aikani nyhräämisen jälkeen sain ongittua sen ruuvimeisselillä ylös sieltä :lol:

Muuten Ladani olisi ajokuntoinen mutta paisuntasäiliötä en asentanut paikoilleen kun paisarin letku on aivan kivikova, sillä saisi ihan varmasti lommon auton kylkeen jos löisi. Sitä letkua en ole oikein saanut tiiviksi, vaikka olen kuumailmapuhaltimellä koittanut pehmentää ja laittanut rautaisen lemmarin päälle niin kyllä se silti vuotaa... Varmaankin huomenna lähden metsästämään uutta letkua ihan kunnon letkuliikkeestä kun en sellaista tänää Biltemasta enkä Motonetistä saanut, tänään meinasin käydä Etolassa mutta en ehtinyt kun se meni 16:00 kiinni ja pääsin koulusta 5 jälkeen. Sitten kun saan uuden letkun jostain käsiini niin tuo vanhan letkun voisi jättää autoon vaikkapa itsepuolustusvälineeksi, on se sen verran pahasti kovettunut :lol: Sisustan kaikki palaset ovat viimein kuivuneet pesemisen jäljiltä ja karmea haju kadonnut, miniantennin ja antennin jatkojohdonkin hankin valmiiksi, se pitäisi viritellä paikoilleen ja sitten voin asentaa lattiamaton sekä loput sisustasta. Nyt pitäisi ahkeroida ja saada tuo auto mahdollisimman valmiiksi keväämmällä koittavaan vappu cruising tapahtumaan :)
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Jälleen hauskaa ja asiallista luettavaa, vaikkakin edelleen marisen niistä kuvista :D
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Tuosta konehuoneen punamustamaalauksesta tuli kyllä hyvän näköinen. Etenkin nyt kun on pesty koko konehuone.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Hmm... Nyt kyllä alkaisi olemaan sellainen tilanne että pitäisi päivitellä tänne foorumille kuvia siitä mitä olen tuolle käyttöautolleni oikein saanut aikaiseksi... Onkohan sitä taas rekisteröidyttävä johonkin uuteen julkiseen mediaan vai mihinkä saisin noita kuvia laitettua jotta voisin niitä jostakin tänne liittää, kun vieläkään kykyni eivät riitä käyttämään tuota facebookkia kuvapankkina, siellä minulla on jo melkein 1000 kuvaa autoistani :D Pitkän aikaa tuota facebookkiakin vastustin mutta kun aikansa kaverit vinkuivat ja vaativat minua liittymään niin olihan sitä kokeiltava ja nyt sitäkin turhuutta tulee seurattua lähes päivittäin... Mikäköhän olisi sellainen kuvablogi missä kuvat olisivat oikean kokoisia/mistä niitä saisi surkeinkin tietokoneen käyttäjä helposti liitettyä tänne foorumille muiden nähtäväksi?... :? Omastakin mielestäni tuosta konehuoneen maalaamisesta tuli todella tyylikäs ja olisi kiva julkaista se tänne muidenkin nähtäväksi 8)

Mutta asiaan, eilen sitten lähdin koulusta hieman aikaisemmin ja kävin hakemassa letkuliikkeestä aivan uuden ja läpinäkyvän letkun paisuntasäiliölle, aivan kirkkaan ja läpinäkyvän. Kaverini luona vierähti sitten koko päivä enkä ehtinytkään Ladaani korjaamaan, menin suoraan nukkumaan kun kotia pääsin. Tänään sitten koulun jälkeen ajoin kovalla kiireellä kaasu pohjassa äkkiä kotia ja intoa täynnä autotalliin näpertämään Lada ajokuntoiseksi, uutta paisuntasäiliön letkua asentamaan paikoillaan ja eikö p*rkele se ollut vääränkokoinen sittenkin... Letkuliikkeessä minulla oli mukana vanha paisuntasäiliön letku josta sai mitan otettua että kuinka pitkän pätkän tarvitsen ja paisuntasäiliön tapin mukaan letkun paksuus, kyllähän se letku kävi hyvin siihen paisariin mutta syylärissä olikin paljon ohuempi letkun lähtö. Asensin paisuntasäiliön paikoilleen, siihen letku kiinni lemmarilla (istui tietysti hyvin) ja sitten syyläriin letku kiinni lemmarilla, uudet glykolit koneeseen ja vaikka kuinka puristi lemmarin tiukkaan niin letku oli aivan liian paksu siihen ja syylärinliiitos jäi väljäksi... Ensin kiroilua, taas iski tuska ja ahdistus, synkän hetken jälkeen auto käyntiin ja koe ajo, kotia autotalliin ja nokkapelti auki, kuten arvasin, liitos ei pitänyt vaan oli puhaltanut paisuntasäiliön tyhjäksi konehuoneeseen, loistavaa... Kirosin taas :D Äkkiä vähän lisää nestettä syyläriin, paisuntasäiliö täyteen ja Lada käyntiin, kohti jyväskylää ja 1700i Ladani jäi lada.h.s pihaan seisomaan, otettiin sitten mitta syylärin letkunlähdöstä ja uudestaan letkuliikkeeseen asioimaan, valitsin sisähalkaisijaltaan 16mm läpinäkyvän letkun tällä kertaa, takaisin lada.h.s luokse ja asensin uuden letkun paikoilleen, nyt letku viimein sopi syyläriin ja sain lemmarilla puristettua liitoksen tiiviiiksi, seuraavaksi ongelmana oli paisuntasäiliö :lol: Uusi letku ei tahtonut sitten istua siihen mitenkään kun uusi letku oli hieman liian kapea, mikä helvetti on kun ei voida tehdä samankokoisia päitä syyläriin ja paisuntasäiliöön kun siihen välille tulee kuitenkin yhtenäinen letku?... :roll: No menihän se letku siihen paisariinkin viimein kun se laitettiin käymään, hetken ähkimisen jälkeen sen sai väkisin käsivoimin venytettyä paisuntasäiliöön kiinni ja siihenkin vielä lemmari päälle varmuudeksi, vaikka ilman lemmariakin sovite oli niin tiukka että ei varmasti vuotaisi... Taas vaihteeksi tuntuu siltä että mikään asia ei onnistu tuon auton kanssa, en yhtään hämmästyisi vaikka huomisen päivän ongelma olisi se että paisuntasäiliön letku sitten repeää paisuntasäiliön juuresta kun joutuu niin hirveän venytyksen alaiseksi :lol:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ei ainakaan ole tylsaa kun ei ole tekemista.... se on tuo jatti mylly joka ongelmia teettaa.. sama kupla vw 1500-1600 pelkkaa koneremonttia..... 1200 kestaa maailman tappiin..
Evreka

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Hetken pitää kiehuvassa vedessä letkun päätä ja kuumana tökkää paikoilleen, menee paikoilleen eikä irtoa, liian väljän letkuliitoksen olen joskus tiivistäny leikkaamalla ohuemmasta letkusta. pätkän alle.
t tulppu

tuttuja juttuja vene projektissa.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

t tulppu kirjoitti:Ei ainakaan ole tylsaa kun ei ole tekemista.... se on tuo jatti mylly joka ongelmia teettaa.. sama kupla vw 1500-1600 pelkkaa koneremonttia..... 1200 kestaa maailman tappiin..
Saisko jotain järkeviä perusteluita tälle miten se jää tästä 492 kuutiosta kiinni? Ei ainakaan litratehosta...

Siitä olen kyllä samaa mieltä että kaikki tuo näihin ahdettu saastep*ska ei todellakaan ole parantunut mitään, päinvastoin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
t tulppu

Elä nyt hernettä vedä nennään.. Ainakaan minä en ole kuullut että kukaan 1500 kuplalla olisi paljon ajanut..niillä keilla semmoinen oli pajalla vähänväliä moottorin takia. Kuplassa laakerointi 1200 mallin mukaan. Ja kone ei lisättyjä tehoja yksinkertaisesti kestä.... Mikä tulee ladaan. Olen kuullut 1200 päässyt 450 000 km.. Mutta kun täällä foorumissa lukee että vähän väliä 1700 rikki on..sinullakin varmaan vaikea päästä 30000 ladan moottorilla oli kuutioita vähän tai paljon... Koska kuullaan ensimmäinen 1700 jolla päästy 450000.. 200000 tiukassa on... Jos jollakin 400000 ajettu 1700 voin harkita kyseisen ladan ostoa....
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Muutmia eri tilavuuksisia VinkuWaunuja omistaneena en pysty yleistämään niiden kestävyydestä mitään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Onhan noilla 1500-kuutioisilla takavetolarpoilla ainakin menty usein yli 400tkm. Tuskin tuo 1700-kuutioinen nyt kovin paljon heikompi on, jos ei täyskiihdytykset näyttele merkittävän suurta osaa ajamisesta. Saman painoinenhan se koppa on kuin pikkulohkossakin, joten tasaisella vauhdilla ajaessa laakereiden kuormitus on täysin sama moottorin tilavuudesta riippumatta. 1700-kuutioisessa on vain tehoreserviä enemmän. Yleensähän nuo autot hylätään ihan muista syistä kuin moottorivikojen takia.

Pikkulohkon voisin kyllä kuvitella väljistyvän nopeammin kuin isommaksi porattu versio moottorista.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
t tulppu

kuplan kohdalla Laakeri viat EI valjistyminen....Mutta sama se toiset saa kestamaan ja toiset ei. oli merkki mika tahansa... Ijan myota huomannut ajotapa muutoksen omalla kohdalla.. ennen kasuttelemalla voi pilata mootorin ja nyt karstoittamalla pilata moottorin......suurimman eron polttoaine kuluihin tulisi kaupunki alueella. nuoruuteen nahden..
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Suosittelen odottamaan Lada-sivujen päivitystä. Sieltä saattaa mukana tulla parempi galleria ja enempi tilaa.

Facebookin kuvia voit käyttää seuraavasti:
Etsi kuvasi jonka haluat linkittää tänne ja avaa se esikatseluun. Paina kuvaa oikealla hiirennapilla ja valitse Näytä kuva/View image. Tämän jälkeen kopioit selaimen osoiteriviltä osoitteen ja laitat sen tänne viestiin [img]näiden[/img] koodien väliin. TÄMÄ OHJE TOIMII AINOASTAAN MIKÄLI KUVASI FACEBOOKISSA OVAT MAKSIMISSAAN LEVEYSKOKOA 645 PIKSELIÄ.

Vielä yksi tapa on tehdä piilotettu albumi facebookiin, johon lisäät sellaisia kuvia jotka linkität tänne tekstin joukkoon. Muista pienentää kuvia!
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

t tulppu kirjoitti:Ei ainakaan ole tylsaa kun ei ole tekemista.... se on tuo jatti mylly joka ongelmia teettaa.. sama kupla vw 1500-1600 pelkkaa koneremonttia..... 1200 kestaa maailman tappiin..
En ainakaan mielestäni ole missään kohtaa maininnut että autostani olisi leviämässä moottori, tällä 1700i Ladallani on ajettu 130 000km ja hyvin tuntuu kone pelaavan, vielä ei ole ollut mitään ongelmia sen suhteen. Ladan 1700 moottoria pidän kyllä ihan hyvänä ja varmana omien kokemuksieni kautta, en tosin ole ajanut tuolla autollani vasta kuin hieman yli 20 000km, mutta uskon että pääsen sillä vielä pitkälle kun vain huollan sitä säännöllisesti. Kuten Jokari tuossa jo mainitsikin niin on noihin 1700i härveleihin laitettu kaikenmaailman turhia rojuja kiinni joidenka avulla tämä maailma yritetään pelastaa ilmastonmuutokselta kun saadaan päästöjä hieman alhaisemmaksi... :lol: Minun puolestani kaikki vähäpäästörojut voi heittää menemään, tämä 1700i Lada ei tosiaankaan tule jäämään minulle ikuiseksi autoksi, vaan se on minulla "hetken kokeiluna" ihan vain omistamisen halusta. Hyvä peli se on mielestäni ollut, olen kyllä tykännyt tuosta autosta kovasti vaikka vikoja on ollut yllättävän paljon takaveto Ladaksi. Voimaa on kyllä kivasti tuohon koriin, ei tarvitse aina olla pykältämässä pienempää vaihdetta silmään jos tahtoo kiihdyttää nopeasti kuten pienemmillä moottoreilla. Mutta jotenkin tuo 1700i Lada tuntuu silti joka päivä liian uudelta minulle, jahka saan tuon auton mielestäni valmiiksi, on aika myydä se pois ja alkaa kunnostamaan 21061 1500SL Ladaani, tai sitten punaista nappisilmääni seuraavaksi käyttöautoksi 8) Minun puolestani saa tulla ilmastonmuutos tai mikä tahansa ilmiö mutta olen vaikka maailman viimeinen ihminen joka Ladalla ajaa!! Pysyn varmasti merkkiuskollisena aina, olen jo niin suuren osan elämästäni viettänyt Ladojen kanssa :)

Ja vielä palatakseni näihin moottorien kokoihin niin minun ensimmäinen autoni oli punainen nappisilmä jonka sain 12 vuotta sitten, se on ollut kaikki nämä vuodet peltoautona, eipä ole huollettu yhtään ja nyt on moottori aikalaille tohjona. Sillä autolla on ajettu 378 000km ja kone on ollut todella sitkeä ottaen huomioon minkälaista rallia sillä on ajettu pellossa, nykyään se käy 2, 3 tai 4 pytyllä ja vedot ovat kadonneet aivan tyystin, voimanpesänä konepellin alla toimii 1200 tehomylly jota ei ole kait ikinä edes avattu ja remontoitu. Yhdellä kaverillani oli joskus kanttilamppu 1500 peltoautona, sillä oli ajettu noin 450 000km kunnes moottori leipoi tosi pahasti, taisi paaliin mennä sen jälkeen koko auto. Että kumpiko se nyt sitten on parempi, iso vaiko pieni moottori? Itse olen sitä mieltä että ihan ajotyyli ja huoltojen laiminlyönti/ahkera huoltaminen sen kertoo miten pitkälle kukin autollaan pääsee, toki on olemassa myös autoja jotka eivät yksinkertaisesti kestä vaikka mitä tekisi, itse luen rapeat ranskalaiset tähän luokkaan, enkä ole myöskään Opeleita saanut kestämään, olen 4 omistanut ja kaikki ovat menneet romuksi :D

Zapskylta vielä kysyisin että milloinka uudistuksia on tulossa? Onko ihan lähiaikoina vaiko kuukausien päästä? Olen onnistunut joitakin kuvia tänne tekstin joukkoon liittämään kun olen käyttänyt Ladagalleriaa, voisin koittaa perehtyä tuohon facebookin ihmeelliseen maailmaan ja tehdä uuden kansion josta ottaisin kuvia tänne, kun kaikki kuvani ovat liian isoja mitä minulla siellä on, pitäisi jotenkin saada pienennettyä niitä ensin ennen kuin ne facebookkiin lataan, sitten homman pitäisi toimia. Ja näin facebookista puheenollen, sitä kautta sain tietoa Motonetin uudesta Turun myymälästä, se on näköjään saatu viimein valmiiksi ja avajaiset ovat maanantaina 8.4 klo 9:00, houkuttaisi tosi kovasti käydä Motonetin avajaisissa, mutta jää väliin koskaa maanantai on koulupäivä ja opinnäyteytön palautus/esittely, siitä ei oikein voi luistaa... :lol: Koska tuo Motonet valmistui niin tämän kuun lopussa tulen varmasti käymään siellä Turun miitissä mikäli minä ja autoni olemme molemmat kunnossa, olen laittanut jo almanakkaan merkinnän ettei vain tule muuta menoa kuun viimeiselle lauantaille :D
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Vastaa Viestiin