t tulppu kirjoitti:Ei ainakaan ole tylsaa kun ei ole tekemista.... se on tuo jatti mylly joka ongelmia teettaa.. sama kupla vw 1500-1600 pelkkaa koneremonttia..... 1200 kestaa maailman tappiin..
En ainakaan mielestäni ole missään kohtaa maininnut että autostani olisi leviämässä moottori, tällä 1700i Ladallani on ajettu 130 000km ja hyvin tuntuu kone pelaavan, vielä ei ole ollut mitään ongelmia sen suhteen. Ladan 1700 moottoria pidän kyllä ihan hyvänä ja varmana omien kokemuksieni kautta, en tosin ole ajanut tuolla autollani vasta kuin hieman yli 20 000km, mutta uskon että pääsen sillä vielä pitkälle kun vain huollan sitä säännöllisesti. Kuten Jokari tuossa jo mainitsikin niin on noihin 1700i härveleihin laitettu kaikenmaailman turhia rojuja kiinni joidenka avulla tämä maailma yritetään pelastaa ilmastonmuutokselta kun saadaan päästöjä hieman alhaisemmaksi...

Minun puolestani kaikki vähäpäästörojut voi heittää menemään, tämä 1700i Lada ei tosiaankaan tule jäämään minulle ikuiseksi autoksi, vaan se on minulla "hetken kokeiluna" ihan vain omistamisen halusta. Hyvä peli se on mielestäni ollut, olen kyllä tykännyt tuosta autosta kovasti vaikka vikoja on ollut yllättävän paljon takaveto Ladaksi. Voimaa on kyllä kivasti tuohon koriin, ei tarvitse aina olla pykältämässä pienempää vaihdetta silmään jos tahtoo kiihdyttää nopeasti kuten pienemmillä moottoreilla. Mutta jotenkin tuo 1700i Lada tuntuu silti joka päivä liian uudelta minulle, jahka saan tuon auton mielestäni valmiiksi, on aika myydä se pois ja alkaa kunnostamaan 21061 1500SL Ladaani, tai sitten punaista nappisilmääni seuraavaksi käyttöautoksi

Minun puolestani saa tulla ilmastonmuutos tai mikä tahansa ilmiö mutta olen vaikka maailman viimeinen ihminen joka Ladalla ajaa!! Pysyn varmasti merkkiuskollisena aina, olen jo niin suuren osan elämästäni viettänyt Ladojen kanssa
Ja vielä palatakseni näihin moottorien kokoihin niin minun ensimmäinen autoni oli punainen nappisilmä jonka sain 12 vuotta sitten, se on ollut kaikki nämä vuodet peltoautona, eipä ole huollettu yhtään ja nyt on moottori aikalaille tohjona. Sillä autolla on ajettu 378 000km ja kone on ollut todella sitkeä ottaen huomioon minkälaista rallia sillä on ajettu pellossa, nykyään se käy 2, 3 tai 4 pytyllä ja vedot ovat kadonneet aivan tyystin, voimanpesänä konepellin alla toimii 1200 tehomylly jota ei ole kait ikinä edes avattu ja remontoitu. Yhdellä kaverillani oli joskus kanttilamppu 1500 peltoautona, sillä oli ajettu noin 450 000km kunnes moottori leipoi tosi pahasti, taisi paaliin mennä sen jälkeen koko auto. Että kumpiko se nyt sitten on parempi, iso vaiko pieni moottori? Itse olen sitä mieltä että ihan ajotyyli ja huoltojen laiminlyönti/ahkera huoltaminen sen kertoo miten pitkälle kukin autollaan pääsee, toki on olemassa myös autoja jotka eivät yksinkertaisesti kestä vaikka mitä tekisi, itse luen rapeat ranskalaiset tähän luokkaan, enkä ole myöskään Opeleita saanut kestämään, olen 4 omistanut ja kaikki ovat menneet romuksi
Zapskylta vielä kysyisin että milloinka uudistuksia on tulossa? Onko ihan lähiaikoina vaiko kuukausien päästä? Olen onnistunut joitakin kuvia tänne tekstin joukkoon liittämään kun olen käyttänyt Ladagalleriaa, voisin koittaa perehtyä tuohon facebookin ihmeelliseen maailmaan ja tehdä uuden kansion josta ottaisin kuvia tänne, kun kaikki kuvani ovat liian isoja mitä minulla siellä on, pitäisi jotenkin saada pienennettyä niitä ensin ennen kuin ne facebookkiin lataan, sitten homman pitäisi toimia. Ja näin facebookista puheenollen, sitä kautta sain tietoa Motonetin uudesta Turun myymälästä, se on näköjään saatu viimein valmiiksi ja avajaiset ovat maanantaina 8.4 klo 9:00, houkuttaisi tosi kovasti käydä Motonetin avajaisissa, mutta jää väliin koskaa maanantai on koulupäivä ja opinnäyteytön palautus/esittely, siitä ei oikein voi luistaa...

Koska tuo Motonet valmistui niin tämän kuun lopussa tulen varmasti käymään siellä Turun miitissä mikäli minä ja autoni olemme molemmat kunnossa, olen laittanut jo almanakkaan merkinnän ettei vain tule muuta menoa kuun viimeiselle lauantaille