Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ainakin tuossa eräässä huolto-oppaassa jopa neuvotaan miten vaihdetaan laakerit Samaran vesipumppuun. Lähes joka pikkuosasta on läpileikkaus, toimintaperiaate ja ohje kunnostamiseen. Nykypäivänä taitavat lähinnä motoristit kunnostaa kalustonsa iskareita. Itsekin vaihdoin stefat oman moponi etupumppuihin.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Taitaa kuitenkin olla nuo pelkkien hilppeiden vaihto enää muistoja neuvostoajoilta.
On minullakin vielä jossain 90-luvun alussa ostettu Samaran jarrupääsylinterin korjaussarja. Jäänyt kuitenkin käyttämättä kun kokonainenkaan ei nyt ihmeitä maksa.
Joku vuosi sitten ostin Samaraan Tallinnasta etuiskarin. Tarjolla oli se koko tukivarsi tai patruuna suurin piirtein samalla hinnalla. Onneksi otin sen patruunan, ne epäkeskopultit oli toivottoman ruosteessa.
On minulla varaosakirjat (monella muullakin toki), jossa on kaikki nippelit varaosanumeroineen. Eivätkä nämä kaikki ole niitä vanhoja, joita LadaShopista vielä saa.
TakaPotku -kirja on vuodelta 2005, samoin Niva -katalooki ja näyttää 211x -sarjalainenkin julkaistun samana vuonna.
211x -sarjalainen ei tosin enää tunne erikseen iskunvaimentimien sisuskaluja.
Tämä nyt menee turhan jauhamiseksi minun osaltani, joten jääköön tähän.
Kuka tässä on puhunut takapotkun iskareista...kysy samaran iskarin ylimmäinen stefa vaikka suomesta voi stefan ostaa stefa liikkeestä mittoin mukaan venäläiset käyttää tietääkseni mm mitoitusta.. Sehän aiheuttaa vuotoa josta katsastus mies vingahtaa. Vaikka prosentin mukaan iskarit toimii... Kaasu iskareissa vähän toinen juttu kun kaasut karkaa. Vai puhunko pas... Taaskin.
Kuopiossa ukko joka korjaa sähkölaitteita joita sanotaan ettei voi korjata... Äijä sulattaa keelit tai mitä lie ja vaihtaa muutaman euron vastuksen ja sulattaa taas keelin purkkiin... Ja rahat pois. Että onnistuu varmaan ladojenkin sähkö vermeiden korjaus.mutta ladaan niin halvat osat ettei juuri kannata.mutta jos haluaa harrastella mini putjetilla.... Kuuluma ukolla arvoauto asiakkaita... Ukon nimen voi kysyä. Olavi tujamolta kuopion kulkupeli. 0400675670 ja sanoa Tepon tietävän jonkun ukon joka tekee näitä korjauksia....
Katsastukseen voi brakeliinillä puhdistaa iskarin varren ja yläpään ja toivoa ettei kerkii öljy pahasti tulla ulos...jos aivan mitätöntä vuotoa on.
Jos taas hyvän ja vähä äänisen haluaa niin kunnon patruunat hankkii eikä mitään venäläistä rieskaa.
Venäläiset toimivat on mutta äänekkäät. Tuossa Niva kirjassa on hajoitus kuvat nivan iskareista eri osineen että voi varmaan senkin korjata mutta Nivan iskarit melkein ilmaisia on että ei kannata korjata vaikka voisikin.
Takaveto ladoihin hyviä jousi vahvisteisia iskareita oli saatavana ennen. Antaa ryhtiä autoon oli farkku tai sedan.
Onpas hienoja kuvia. Ladalla lienee Perussakin hyvä maine, joten varmaan siellä saavat uusia autoja kaupaksi. Näyttävät lähteneen myymään sinne kaikkia Lada-malleja. Jos Perussa alkavat myymään uusia Ladoja, myyvät varmaan sitten muuallakin Etelä-Amerikassa.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Kyllä se Prioran korvaava pitäisi olla jos joskus tuotantoon asti pääsee. Uuden automallinhan päätyminen tuotantolinjalle asti kestää Venäjällä sen 10v. Eli sen aika on ehkä sitten v. 2015 kuten tässä mainitaan: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%90%D0%97-2116
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada kalinan seuraaja on B-cross joka perustuu tähän uuteen santeroon ja markkinoille 2015.. Tuo mikä kuvassa on vissiin isompi kuin priora. Mulla zr rulmom lehdessä suunnittelusta jonkun vuoden takaa. Ja tuo uusi kalina uusimmassa zr ruljomissa cankt-peterburg ohut lehti ilmeisesti jatkopainos normaalin lehden lisäksi.
Olet Tulppu varmaan oikeassa. Tuo 2116 on ilmeisesti jo pelattu nappula vaikka se tuon wikipedian mukaan on Prioran seuraaja.
Eli Lada "B" olisi Prioran korvaava.
Onko sitten tämä?
vai tämä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tuossa ylemmässä ainakin lukee priora mutta varmaan molemmat käyvät enempi kuin edellinen kuva.. Jos en ihan väärin kuvia katsonut ole niin sen koko luokka lähellä passattia. Ja priora lähellä jettaa. Kun se ehkä golfi kontilla.