Takomännät 2106 koneeseen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
wellu

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja wellu »

[quote="elmeri racing team"]eikö visekolla olis 83mm kokoon mäntää muistaakseni virtalan sivuilla tais olla niissä olis ainakin riittävästi työstövaraa eipä sun tilanteessa tarvii isoja koloja venttiileille kun ei tarvii ruttua kovinpaljoo,meillä oli volkkarin veivit jos aksila on hyvä niin riittää stanulaakereille kun ei tarvii hivasta juuri mitään ne on 144mm pitkät kun vakio on 136mm stenparnerilta tuli veivit mutta saahan noita muualtakin yhtähalvalla sillon tilattiin isompi kasa kerralla niin oli paljousalennus.mulle tuli just venäjältä h,profiili veivit päällepäin oli samallaiset kun nuo parnerin varmaan samoja kiinalaisia kun kaikki muutkin eikä ne kinkit mitään huonoja olekkaan.[/quote]

Saisin 81 mm Wössnerin taatusti hyvät männät joissa on laessa monttu aivan kuten alkuperäisissä 2106 männissä. Mutta kun tämä 1600 vs. 1700 lohkojen kestävyys alkoi kummitella niin jäin jahkailemaan.

No, jos sitä ottaisi 81 mm männät ja poraisi tuon lohkon. Jos ei kestä niin hankkii uuden lohkon ja valaa betoniin. Näitä 1600 lohkoja kuitenkin on siellä täällä toisin kuin 1700:sia...
aleksiyy

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja aleksiyy »

Kannatetaan! En rupea väittämään muiden mielipiteitä/neuvoja vääriksi, mutta parhaiten selviää se että kestääkö vai ei kun ihan kokeilemalla sen toteaa.:)
wellu

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja wellu »

[quote="aleksiyy"]Kannatetaan! En rupea väittämään muiden mielipiteitä/neuvoja vääriksi, mutta parhaiten selviää se että kestääkö vai ei kun ihan kokeilemalla sen toteaa.:)[/quote]

:D
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

jos löytyys oikein vanha 1600nen lohko niin ne kestää porata vaikka 84 seksi kosken jussi varmaan muistais millä numeroilla se lohko on,oli kerran juttua noista lohkoista.kannattaa selvittää .laita silti se 1700sen kampi se olis parempi kun 1600sen.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
wellu

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja wellu »

[quote="elmeri racing team"]jos löytyys oikein vanha 1600nen lohko niin ne kestää porata vaikka 84 seksi kosken jussi varmaan muistais millä numeroilla se lohko on,oli kerran juttua noista lohkoista.kannattaa selvittää .laita silti se 1700sen kampi se olis parempi kun 1600sen.[/quote]

No tämä lohko on vuodelta -78 ;) Ei kait 1700 kampi mene 1600 lohkoon?
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

kyllä se kampi käy kaikkiin ladan takapotkun lohkoihin ,muistelisin että pitäis olla vieläkin vanhempi ,kun kattot vesireijistä lohkon sisälle niin onko sylinterin putki vesitilanpuolelta tasasenpaksu vai ohenbeeko noin sentin yläpään jälkeen se vahvalohko pitäis olla tasasenpaksukokomatkalta,
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
wellu

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja wellu »

[quote="elmeri racing team"]kyllä se kampi käy kaikkiin ladan takapotkun lohkoihin ,muistelisin että pitäis olla vieläkin vanhempi ,kun kattot vesireijistä lohkon sisälle niin onko sylinterin putki vesitilanpuolelta tasasenpaksu vai ohenbeeko noin sentin yläpään jälkeen se vahvalohko pitäis olla tasasenpaksukokomatkalta,[/quote]

Piti oikein käydä katsomassa ja kyllä tämä lohko tosiaan ohenee noin millin verran pari senttiä yläpään jälkeen. Ei sitä seinämävahvuutta tolkuttomasti ole ei.

Onko se 1700 kampiakseli sitten paljon kestävämpi vai mikä siitä tekee paremman?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja START »

siinä on ainakin 8 vastalimppua -> vähemmän värinöitä-> jäykempi rakenne -> kestävämpi. suosittelen. ja jos ei laakerikauloja tarvi hioo joillekkin spesiaali veiveille niin uudet ei ole kalliita venäjällä (enempi melkeen maksaa jos kaikki kaulat koneistetaan)
uus lohkokin on suhteessa halpa venäjällä...
on niitä 1600 jonkun verran 81mm porailtu, joten on siinä mahikset kestää. sitä isommaks en lähtis enään koittaan (paitsi se vanha lohko mistä on kovia huhuja)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Onko elmeriracingin venakko h-profiilikanget tulossa mihinkä moottoriin? Ja kehtaakko vähän hintaa heittää.
Ite tarvisin 110:n 16v moottoriin h-profiilikanget. Ehkä :D
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

veivit tulee 1700sen lohkoon männät venäjän takomännät veivit oli 430e muistaakseni mäntienhinnat vielä epäselvät tulee f,ryhmän ladaan.ne on jonkun tojotan veivit 140mm pitkät en vielä ole kerinny mittaileen mitkä laakerit siihen saa käymään ja mitä joutuu aksilaa hiomaan.edellisessä moottorissa oli wv ,n 144mm pitkät ja virtalalta visekot kampi oli 84mm iskulla siitä koneesta lähti 189 hv 244 nm vääntö ,auto on nyt turussa.siinä oli prätkän läppärungot ja kms ,moottorinohjaus.ei ollu mikään halpa mosa mutta kyllä laparu liikkuu jos vaan on mies iskussa ratintakana.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja START »

tais saada suunnilleen samoihin hintoihin 110 käypäsiä h-profiileja. ite koitan olla katkomatta ees yhen kesän vakioita, seuraavaan myllyyn sit jo ihan pakko laittaa, jos sellanen joskus tulee
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

+200hv olis kanssa tavotteena saaha. Vois olla hyvä tässä vaiheessa panostaa kankiin mäntin lisäks niin ei mee sitte lohkojen hommaamiseksi. Kansiki menossa viilattavaksi niin onhan sekin sitte vaarassa hajota jos kanki katkee..
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

halvemmaksi se loppupeleissä tulee kun kerralla laittaa konnon osista kun että tekee kahteenkertaan ,eipä noista koskaan voi sanoo että olis ikuinen mosa mutta jos mahdollisimman paljonpystyy ennaltaehkäsemään tuhoa niin miksei sitä kannata tehdä.meillä oli edellinen mosa 1600nen ja vaki osista aikaspitkälle kasattu sillä ajettiin ehkä kolmekymmenbtä rallia ja muut harjotukset åäälle ennenkun tuli läpihenkittävä lohko onneksi kansi ei menny paskaksi pari venaa joutuu uusimaan ja hiukan silittelemään tasopintaa, kannenkun irrotti ja öljypohjan niin meni lohko poikki.siitä koneesta ei tullu kun 135 hv, mutta oli nöyrä ajaa jokakierrosalueella,
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
wellu

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja wellu »

Nyt on 1700 moottori hankittu aihioksi. Täytyy vielä irrotella ja purkaa ja katsoa pytyt. Kestävyyden maksimoimiseksi porautan koneen 82,50 mm männille jos mahdollista tai jos kulumaa ei juuri ole niin jätän vakioksi.
lada-sex

Re: Takomännät 2106 koneeseen

Viesti Kirjoittaja lada-sex »

Tässä, kun puhutaan nyt porauksista niin kertopaaka kokeneemmat, että mihin ladan lohkoon se 1950cc lohko rakennetaan 88mm iskulla ja 84mm männillä?
Vastaa Viestiin