Moi,
Kerrotaan vielä VL Myrsky II koneista lisää se, että aikanaan koneen eri osat valmistettiin Suomessa eri paikkakunnilla johtuen sodanaikaisesta hajasijoituksesta, kun pelättiin "matto" pommituksia tulevaksi Suomeen Saksan malliin.
Puusiivet tehtiin Kuorevedellä, runkoja alettiin tehdä Tampereen Härmälässä josta ne sitten siirrettiin Linnavuoren uusiin tiloihin. Koneiden loppukokoonpano tehtiin jälleen Tampereella, jossa myös koneet koelennettiin ennen niiden luovuttamista Ilmavoimille. II sarjan valmistukseen meni työtunteja keskimäärin 21 000 tuntia per kone.
Koneet palvelivat sodan jälkeen Porissa Hävittäjälentolaivue 11 ja 13 jossa 9.5 1947 sattui niillä onnettomuus kesken harjoituslennon. Ilmeisesti yhden koneen ohjain vaijerit pettivät kesken syöksyn. Nopeutta oli liikaa jotta koneesta olisi voinut poistua normaalisti. Tämän vuoksi kone lentäjineen syöksyivät syvälle liejuiseen maahan jossa ovat vielä tänäkin päivänä. Kone ja lentäjä upposivat niin syvälle ettei niitä ollut mahdollista löytää. Tämän onnettomuuden vuoksi koneet julistettiin lentokieltoon.
Yksi Myrsky II kone, tunnukseltaan My-16, jäi kuitenkin Kauhavalle kentän laidalle, jossa se romutettiin vasta niinkin myöhään kuin 1960 luvun alussa.
