kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
START
Lada kerhon jäsen

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä siihen ainakin yö aikaan tulee syylistyttyä ettei jokaselle 60 rajotukselle tuu muutakun höllättyä, jos ei kamera tolppaa ole.
se että ohi tulis tollasessa kohtaa mentyä niin ei minusta selitä muu kun että jos on jarruissa häikkää ja ei vehkeet kertakaikkiaan pysähdy, tiedän tunteen, siinä tulee oikeasti paniikki. tosin jos kärryssä ei jarrut kunnolla toimi niin sen yleensä kyllä huomaa kuormapäällä heti ekassa risteyksessä, eikä sen jälkeen kyllä tee mieli ajaa kovin lähellä ketään. se että joku vihtii pelleillä puolen miljoonan laitteilla niin on todennäkösesti väärällä alalla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Ite oon kuorma-autolla yleensä pitänyt nyrkkisääntönä itselleni että max 5% yli sallitun silloin kun on tyhjä tie. Jos saavutan jonkun tasanrajoituksen mukaan ajavan en ala perseessä kiinni kärkkymään vaan jätän riittävän turvavälin ja ajelen perässä. Alle nopeusrajoituksen ajavan saavuttaessani pyyhkäsen tietenkin ohi kun sopiva ohituspaikka tulee. Joskus tosi myöhässä ollessa saatan ajaa 10% yli eli 88km/h mikäli auto sen kulkee mutta vain satasen rajoituksen alueella. Sitten kun sattuu olemaan ns. etuajassa ajelen tasan rajoituksen. Huonoissa olosuhteissa ajan tietenkin tarvittaessa alle rajoituksen oli tilanne sitten mikä hyvänsä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Tulipa tuossa pari päivää sitten tehtyä todella mielenkiintoinen hinausreissu. Kaverini osti e30 bemarin ja se hinattiin hänen äitinsä luokse joku hieman yli 30km matka. Kaverini hinasi omalla e34 525 bemarillaan ja minä olin e30 ratin takana, sen e30 akku oli täysin tyhjä eikä mittaristoon syttynyt mitään valoja kun käänti virrat päälle, se auto ei ollut käyntikuntoinenkaan koska moottoria oli purettu ja osat peräkontissa. Vettä satoi kaatamalla koko hinausreissun ja minulla ei ollu minkäänlaista näkyvyyttä mihinkään suuntaan, takapenkki oli aivan täynnä renkaita joten en nähnyt taustapeilistä mitään, enkä saanut tuulilasinpyyhkijöitäkään päälle kun akussa oli niin vähän virtaa. Hetken tuskastelin bemarin ratin takana mutta huomasin apukuskin puolella lattialla kumisen lastan, samalla kun pidin toisella kädellä ratista kiinni niin onnistuin toisella kädellä onkimaan sen lastan. Ikkuna auki ja jouduin toisella kädellä lääppimään tuulilasia aivan koko ajan sillä lastalla kun vettä tuli koko ajan taivaalta, ajettiin hiekkatietä pitkin ja edellä ajavasta bemarista tuli hiekkaista paskaa koko tuulilasi täyteen ja näkyvyys eteenpäin oli todella heikkoa... Oli aika kylmä matka, olin ihan märkä kun saatiin viimein bemariletka kaverini äidin luokse. Meinasi yhdessä vaiheessa käydä aika köpelösti, pysähdyttiin risteykseen isomman valtatienvarteen, tulimme pienemmältä tieltä ja liityimme tiehen jossa alkaa 80km/h rajoitus, tuli tilanne että autoja ei tullut kummastakaan suunnasta, kaverini lähti liikkeelle ja kääntyi vasemmalle, juuri kun minä olin poikittain keskellä tietä niin naru löystyi kun solmu aukesi, siinä meinasi vähän sydän hypätä kun näin että kaverini loittonee bemarillaan ja minä istuin e30 ratin takana ja auto pysyi paikoillaan, samaan aikaan näin että vasemmalta on tulossa auto suoraan päin minua. Kävi onneksi onni ja solmu yht äkkiä tiukkeni ja nykäisi minut pois autojen tieltä. Hetken aikaa oli syke aika korkealla, ehdin miettimään siinä hetken että tähänkö tämä auto nyt jäi että nyt tuolta tullaan suoraan kylkeeni 80km/h mittarissa mikäli muut autoilijat eivät ymmärrä hiljentää, kävi mielessä että pitäisikö autosta hypätä ulos ja koittaa ehtiä alta pois, että olisinko paremmin turvassa auton sisällä vaiko ulkopuolella?... Tuli näköjään tehtyä oikea ratkaisu kun en noussut autosta ja olen vielä elossa, onneksi solmu kiristyi yllättäen.....
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Vastaavaisii hinauksii jatkossa ajatellen vois mahdollisest varautuu jotenkii muuten,Onneks köysi ei katkennu,eikä 80:kymppii tullu raskasajoneuvo,taas ois kuljettaja saanu syytteen.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oli tuossa kertomuksessa sentään yksi hyvä puoli. Siinä ei syytelty toisia autoilijoita, kuten yleensä näissä kokemuksissa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Joo no trailerillahan tuo kuljetus olisi pitäny alkujaan hoitaa kun keli oli huono, tai sitten siirtää toiseen päivään kun keli on parempi... Mutta onneksi ei käynyt mitään pahempaa
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Niin tai kunnossa oleva akkukin olis ollu kova sana. Tuohan oli niin laiton hinaus ku olla ja voi vaikka keli olis ollu kuin hyvä kun ei virtoja valoihin eikä vilkkuihin :evil:
Käyttis Saab 900 S -97
Ladaritari
Lada kerhon jäsen

Uitukki kirjoitti:Niin tai kunnossa oleva akkukin olis ollu kova sana. Tuohan oli niin laiton hinaus ku olla ja voi vaikka keli olis ollu kuin hyvä kun ei virtoja valoihin eikä vilkkuihin :evil:
Jep. Akku olisi helpottanut kummasti hinaamista vesisateella kun olisi voinut käyttää pyyhkijöitä, sekä auton näkyvyys olisi ollut parempi jos olisi saanut valot päälle
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Ei nyt haluttas saarnaajaksi ruveta mutta pakko todeta että juuri tuollaisen välinpitämättömyyden vuoksi monet onnettomuudet sattuu.
Käyttis Saab 900 S -97
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Warrella ajelin n.120 km, katsastettuakin tuli. Tarvittaessa warrella pystyy pitämään satasen matkanopeutta, pysyy jotenkuten toisten mukana. Selkeästi tilaa tuli risteyksissä, ympyröissä, kömpelöhän tuo warre on kuitenkin nykyautoihin verrattuna.
warre 353w sedan,
degen

Viesti Kirjoittaja degen »

Meitsi sekoili tänään Hervannan Duon parkkihallissa. Joku oli ajanut vissiin toiselta sisäänkäynniltä puomin rikki ja niinpä lipukkeen otto ei ollu käytössä ja siitä pääsi sisään suoraan. Kävin ostamassa kaljaa ja läksin pois, nyt toisesta sisäänkäynnistä koska aattelin että kai siitäkii pääsee suoraan. Ajoin sinne ja siel oiskii tarvinnu sen lipukkeen. Eihän miul mitää lippuu ollu. Siihen olikii sit jo tullut kaks autoa taakse ja jouduin viittoileen niitä pakitteleen et mie pääsisin vekeen siitä. No, kaikki meni lopuksi hienosti ja ajelin ulos siitä portista, josta sisäänkin tulin. Edelleen oli puomi ylhäällä. En kehannu hajottaa puomiakaan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ei omakohtainen kokemus. Mutta sukua kuitenkin.... Oli tytär ylittänyt suojatietä polkupyörää työntäen ja joku kuspää oli töytäyssyt ajaa päälle ja oli vielä karannut paikalta.. Silminnäkijät olivat nähneet tapahtuman ja nopeasti kuulemma Ampulanssi tullut paikalle...mutta onneksi tyttärelle ei käynyt pahemmin. Käsivarteen ruhjeita.. Että lähtö kävi lähellä.. Ehkä kuskilla muutakin kuin kahvia veressä. Savonsanomissa kai juttua siitä.ite en ole lukenut....
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Näitä kun lukee niin näyttää osalle porukkaa aina tulevan törppöjä eteen.
Ajatteko rajoitusten mukaan vai vähän yli?
Itse on tullut huomattua, että jos ajaa tasan rajoituksen mukaan niin harvoin muut tunkee eteen niin pahasti että jarruttamaan joutuu, jos väli meinaa jäädä pieneksi niin jalan kaasulta nostaminen useimmiten auttaa.
Mutta jos itse ajaa sen 8% yli rajoituksen niin paljon useammin näitä eteen tunkijoita tulee.

Tänään näin kyllä yhden Lada-vihaaja volvon. Lähdin kiihdyttämään ylämäkeen 60kmh alueella. Juuri kun olin saamassa 60kmh vauhdin niin Volvo menee ohi. Ihan normi ohitus eikä mikään nenäneteen kiilaus. Volvo jatkoi ajamista n. 65kmh vauhdilla ja minä jäin ajamaan vähän alle rajoituksen eli jäin parin sadan metrin päähän Volvosta ennenkuin se kääntyi kotitielleni jossa 50kmh rajoitus. Siinä Volvo ajoi neljääkymppiä ja minä saavutin sen. Siitä ei Volvokuski tykännyt vaan hidasti vauhdin kolmeenkymppiin.
Tuli sivutie, jonne Volvon piti kääntyä mutta se päätti vielä pysähtyä keskelle tietä hetkeksi ennen kääntymistä. Auto oli täynnä porukkaa, että kai ne yhdessä päättivät ärsyttää. Voihan olla, että ei ollut tuttu tie mutta tuskin silloin olisivat keskelle tietä pysähtyneet pohtimaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Marko

Viesti Kirjoittaja Marko »

Älä välitä niistä muista.Jos nopeusrajotus on 80,se ei oo 87,89 tai jotai muuta.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

t tulppu kirjoitti:Ei omakohtainen kokemus. Mutta sukua kuitenkin.... Oli tytär ylittänyt suojatietä polkupyörää työntäen ja joku kuspää oli töytäyssyt ajaa päälle ja oli vielä karannut paikalta.. Silminnäkijät olivat nähneet tapahtuman ja nopeasti kuulemma Ampulanssi tullut paikalle...mutta onneksi tyttärelle ei käynyt pahemmin. Käsivarteen ruhjeita.. Että lähtö kävi lähellä.. Ehkä kuskilla muutakin kuin kahvia veressä. Savonsanomissa kai juttua siitä.ite en ole lukenut....
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/koti ... sa/1327396

Sama risteys jossa minunkin päälle tultiin, tosin itse olin autolla liikenteessä silloin niin ei sattunut niin hirrveän pahasti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Vastaa Viestiin