START kirjoitti: kuorma päällä pudotaankin sitten välillä viiteen kymppiin
pakko korjata etteivät luule että mopolla ajetaan
korpilahelta jämsää kun lähetään nouseen painaanmäkeä päin niin putoo vajaaseen 65km/h muuten melkeen pysytäänkin yli seittemässä kympissä tämä siis täysillä painoilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Oli kohtuu raju nokkakolari tuossa 9 tiellä lauantaina kun Flaimanin kanssa oltiin matkalla kohti Mansoa, minulla oli kanisterissa 5 litraa vettä ja olin ensimmäisenä sammuttamassa toista henkilöautoa joka syttyi palamaan, eipä 5 litraa riittänyt liekkien tukahduttamiseen... Hain autostani 1.5 litran kivennäisvesipullon ja kaadoin senkin pellin alle eikä auttanut... Muita autoja oli ehtinyt kertyä jo pitkä jono kun tie oli tukossa, juoksin ja pyysin ihmisiltä kaikki mahdolliset nesteet jotta saisin liekit sammutettua, ihmiset antoivat ystävällisesti juomapullojansa sekä kauppakasseista maitoa sekä piimää, kaikki kaadoin liekkeihin mutta liekit vain laantuivat hetkeksi eivätkä sammuneet kokonaan... Joku rekkakuski tuli 6kg sammuttimen kanssa ja tyhjenti senkin liekkeihin vaan ei sekään auttanut... Toiseen autoon jäi nainen tosi pahasti puristuksiin, se oli kyllä semmoinen näky mitä ei ihan heti unohda....... Olen tässä monta päivää miettinyt että jos minulla olisi ollut omassa autossani sammutin mukana niin olisinko saanut palon sammumaan kun liekit olivat vielä pieniä, mutta tuo tapahtuma on jo ollut ja mennyt... Mutta sen päätin että heti kun tilipäivä koittaa niin ensimmäisenä ostan Ladaani sammuttimen ihan vain varmuuden vuoksi...
Mistä ostit? Tosta kivääritehtaalta Tourulasta, Eldrexiltä vai mistä? Itelleni ei ainakaa tuu äkkiseltään muuta paikkaa mieleen mistä sais ostettua... Ainakin tuolla Eldrexillä ne täyttää sammuttimia, käyn siellä työnpuolesta tosi usein
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
ite tossa talvella ostin muutaman sammuttimen, peruskorjatut 6kg oli jotain 30e muistaakseni, ei kannata siihen rahaan taloa/tallia/autoa polttaa
ei se joo sammu kovin helposti jos yhtään pääsee kuumaks. lopputalvesta palo vaunusta 3.akselilta pyörät, oli jarrut kuumentuneet niin että rasvat palo navasta, ei sammunu kun vasta kun palokunta tuli paikalle. on se hassua odotella penkalla palokuntaa ja katsoa kun laitteet palaa vaikka ei ole edes henki kyseessä vaan mäntykuitu kuorma
Pitää joku sana tuosta Oriveden kolarista pistää, tuttu paikka. Paikoin alkaa ysitien pintakin olla remontin tarpeessa. Joskus vaan hätkähtää kun auto yllättäen aavistuksen "luikertaa". Jonkun euron saattaisi Kyllönen laittaa tienhoitoonkin.
Mitenhän meidän valtateitten kunto kestää tulossa olevien jättirekkojen panojen alla.
jos ei teitä aleta korjaamaan oikeen isolla rahalla niin aika huonolta idealta se painojen nosto tuntuu. ja jos tulee 4,4 metriä korkeudeksi niin mahoton kiire tulee siltoja korottaa. ja ainoo mikä hyötyy on tehtaat jotka vie rahat ulkomaille.
toki se voi vähentää ylikuormilla ajamista, nykysillä 7 akselisillla nousee akseli painot aika hyvin jos menee yli 70 tonnin kokonais massa
Kirjoitetaanpa tämmöinen nipotus tankkaukseen liittyen, onhan tämäkin liikennettä. Tankkausasemille voisi tulla joku selkeämpi jonotuskäytäntö, mutta varmaan aika mahdotonta, kun eri autoissa on tankit eri puolella.
Tilanne eilen oli sellainen, mittarin "oikealla puolella" oli useamman auton jono ja "väärällä" vain pakettiauto tankkaamassa. Päätin siis mennä jonottamaan tankkausta pakettiauton viereen ja laitoin vilkunkin päälle, että menen seuraavaksi tankkaamaan, kun pakettiauto ajaa pois. Tietysti pakettiauton taakse ilmestyikin sitten toinen auto, joka viis veisasi jonottamisestani, vaan pakettiauton ajaessa pois kiilasi eteeni, vaikka vilkuin ja jopa äänimerkein näytin olevani jonotusvuorossa seuraavana. Ilmeisesti olisi pitänyt sitten vain ajaa jonottamaan pakettiauton nokan eteen (olisi pakettiauto joutunut lähtemään takaperin) tai sitten peruuttaa sen taakse, niin Volvo-kuskin kiilaus ei olisi onnistunut. Pakettiauton nokkapuolellekin itse asiassa ilmestyi vielä yksi jonottaja, joka kiltis jonotti, että olin itse saanut tankattua tuon pahamaineisen Volvo-kuskin jälkeen. Tälle kärsivälliselle jonottajalle, taas kävin ikävästi siinä, että toisella puolellani ollut moottoripyöräilijä taas kiilasi tankkaamaan lähdettyäni, vaikka tuo auto olisi ollut seuraavana vuorossa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009 Lada 112 HB 1,6 16v 2005 Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe kirjoitti:Kirjoitetaanpa tämmöinen nipotus tankkaukseen liittyen, onhan tämäkin liikennettä. Tankkausasemille voisi tulla joku selkeämpi jonotuskäytäntö, mutta varmaan aika mahdotonta, kun eri autoissa on tankit eri puolella.
Jonottamisesta pääsee eroon kun ajaa sille viereiselle ja kalliimmalle bensa-asemalle.
Ja jonottamisesta vielä puheenollen, eräs suuri sekatavarakauppa harrastaa ohjaajia alennusmyyntipäivinään mutta valtateille silti kertyy kilometrien jonoja (: