MoottoriPyöräily

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hieno peli, eipä ole ennen vastaan tullut itsellekään. Tarkemmin katseltua netistä, näyttää olevan tehtaan viimeisiä. Ennen sotia tehdas tehnyt myös 158kpl pieniä roadsterautoja "Rex" DKW 700cc koneella.

http://www.flickr.com/photos/21532948@N04/4971728497/
http://de.wikipedia.org/wiki/Tornax

Viimeisin Tornax 2-pyttysellä ILO-moottorilla, pitkä satula ja swingihaarukat edessä ja takana. Lopuksi tehtiin tuosta myös 4T-versiota. Tehtaan tuotanto päättyi v.1955.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Toissapäivänä kauppasi paikallislehdessä joku -71-mallista sivuvaunullista IC:tä.
Hintapyyntönä oli 1500€. Jos olisi mahdollista hankkia harrasteajoneuvo, tuosta voisi saada edullisesti vähän harvinaisempi ja erilainen vehje.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tänä iltana Teemalla MP-aiheisia vanhoja juttuja, mm. puolen tunnin ohjelma Jarno Saarisesra.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
OA5599
Viestit: 341
Liittynyt: 7.3.2008 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

^ Eilen tuli kuluneeksi 40 vuotta Saarisen kuolemasta. Veljesten firma on keskustassa.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Avatar
life88
Moderaattori
Viestit: 254
Liittynyt: 25.9.2007 13:33
Paikkakunta: Nokia

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja life88 »

Eilen tuli virallisesti avattua ajokausi. Tampereella oli mustassa lahdessa avajaiset ja porukkaa oli kyllä kiitettävästi. Itellä on 78vuoden 350cc Jawa jolla palautettiin paikalle.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tätä SA-kuva-arkiston pyörää olen yrittänyt tunnistaa. Pyörän merkistä minulla on arvaus. Olisiko kenelläkään muulla?
http://sa-kuva.fi/neo?tem=webneo_image_ ... =&zoom=YES
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Merkki on ilmiselvästi NSU tankin logon perusteella. Malliksi tarjoan 250 OSL.
http://www.nsu.nu/Bildernsuom/250osl-37-3.jpg
http://www.flickr.com/photos/10983301@N06/2585252426/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

NSU:ksi minäkin tuota veikkailin. Mallia en uskaltanut edes arvailla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hommasin joutessani tuommoisen:

Kuva

Kuva

Kuva

eli MZ 125 RT -57
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Hieno peli,tuollaisella isä päristeli ympäri vuoden rakennustyömaalta toiselle.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuolloin ei tiedetty mitään kevareista,vaan moottoripyörä oli moottoripyörä jo ennen Mika Sundqvistia.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Minullakin on työn alla samaa teholuokkaa oleva unkarilainen Danuvia. Paljon puutteellisempi ja rähjäisempi kuin tuo. Osiakaan siihen ei saa muuten kuin Unkarin kontaktien kautta, aikanaan otk toi maahan. Kone on kaukaista sukua RT:n koneelle, mutta ei suora kopio monien muiden tyyliin. Unkarista on toivon mukaan tulossa ehjä penkki ja tämän oikea lamppu ja ohjauskampi. Ulkoasun saatan jättää muuten tuollaiseksi kuluneeksi ja elettyä elämää huokuvaksi. Tiedän jotain tämän yksilön värikkäästä historiasta, ja osa niistä tarinoista kuolisi uuden maalipinnan alle. Pitäköön kuluneen maalinsa ja alkuperäiset Balloon Emerge -renkaansa. Ja edesmenneen omistajan jonain 70-luvun iltana ennen tansseihin lähtöä kännipäissään tekemät spraymaalaukset .

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=0tSqMYm71Ng

MZ oli aikansa osaavinta 2-tahtitekniikkaa. Tietäisin ladossa majailevan hieman uudemman ES 150:n, jossa lamppu ei käänny ohjauksen mukana vaan on yhtä rakennetta tankin kanssa. Omistajaa en ole saanut kiinni.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hienoja vehkeitä molemmat. Mitzin design ja patina on silmiä hivelevää. :) Eikä kannata tosiaan Danuviaa liikaa laitella, miksi sitä uudeksi pitäisi tehdä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Muistaako kukaan tällaista mainosta?
http://mopokalenteri.files.wordpress.co ... 4speed.jpg
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: MoottoriPyöräily

Viesti Kirjoittaja jta »

Mainosta en muista. Enkä muista onko täällä ollu joskus aikaisemmin juttua mutta tallista löytyy vastaavan näköinen käsivaihteisena missä kolme vaihdetta. Mahtanee olla jostain 60-luvun lopulta. Liekkö SM se tarkempi malli.
Vastaa Viestiin