Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Smoppi kirjoitti:Tuo Motonetin myymä IKH-merkkinen jarruputkityökalu vaikuttaa ihan pätevältä. Tekee tällaisen mollukkaliitoksen:
Mitä se työkalu sitten tekee? Temppu vaikuttaa kätevältä, kiitos vinkistä!
Stuba kirjoitti:Kokeile painaa jarrupedaalia reippaalla voimalla jonkin aikaa... Jos hiljalleen painuu pohjaan niin jostakin vuotaa.
Jarrua tulee varmaan painaa auton ollessa sammuksissa? Täytyy käydä koittamassa. Eikö vuodon silti tulisi olla suhteellisen iso, jotta pedaali painuu pohjaan? Vuotaako neste maahan?
Ladaan saa kyllä halvalla valmiitakin jarru putkia mutta totta kai oma pitää olla... Käyttänyt viimeksi noin vuonna 2000 mutta varalta täytyy olla...ette pojat arvaa mitä saa vuotuisilla kalja rahoilla..esim isä ukko aikoinaan osti lintukiväärin sako222. Työ kaveri kysyi miten sinulla varaa ostaa pyssy. Niin isukki vastas. Vuoteen en ostanut perjantai kossua....
Ainiin parhaiten sen polkutestin tosiaan tekee paikoillaan...aina vuoto ei ole ulospäin siis näkyvää vuotoa. Poljin sylintereissä joskus vuotoa sisäisesti ja se aiheuttaa poljin ja jarruihin toiminta häiriöitä. Pääsylinteri..
Näkyy tuo työkalu olevan identtinen tuon bilteman satsin kanssa lukuunottamatta tuota leikkuria.
t tulppu kirjoitti:Ladaan saa kyllä halvalla valmiitakin jarru putkia mutta totta kai oma pitää olla...
Totta tämäkin mutta yleensä silloin kun tarve on isoin niin tarvikeliike on jo mennyt kiinni. Siksi ihan hyvä olla tuo oma työkalu. Muutaman kerran jo pelastanut remontissa tuo oma työkalu.
Saa kone pyöriä kun testaat tehostin avittaa reijjän etinnässä... jos nyt mitään vuotoa on.. Jarru palat kun kuluu niin vähän valuu pinta.. Mutta tosi vähän.
Huolettomia kilometrejä ollut viimepäivityksestä lähtien. Ainoa mikä painaa, on tuo jo mainitsemani jarrujen ravistus. Mitään ratkaisua ei ole löytynyt, koska sitä ei ole kunnolla edes haettu. Katsastuslaitokselta tuli muistutus katsastusajasta, jota riittää aina syksyyn asti. Tämä luo hieman motivaatiota ryhtyä katselemaan niitä jarruja. Ikäänkuin ei kuumottaisi tarpeeksi ajella pelottavilla jarruilla Muutenkin ollut elämässä kiire, mutta nyt saattaa tahti hetkeksi tasaantua.
Tänään tuli nostettua tallitoverin kanssa Ladan perä ylös, ja tarkastettua molemmat jarrurummut. Sieltähän se ravistelun syy selvisi, nimittäin vuotava jarrusylinteri. Näky oli aika kauhea.
Nöyhtää täynnä
Kehuskelun aikana vertasimme Ladan jarrurumpuja myös saman tehoisen vanhan Opelin jarrurumpuun. Hitto näissä Ladoissa on hyvät jarrut!
Isoveli ja pikkuveli
Isoa ongelmaa sylinterin vuotaminen ei aiheuta, ja onhan se nyt oireillut ainakin kuukauden ajan. Vaihdan nuo molemmat kun kerkeän, samoin nesteet.
Jos ekaa kertaa vaihtaa noita jarrusylkkiä niin ihan vinkkinä voin sanoo ettei noita jarrukenkiä tarvii irottaa kun tuo sylkkä mahtuu tuleen välistä pois. Joskus tuli irrotetta molemmilta puolilta samaan aikaan jarrukengät ja hilppeet pois ja sitten ihmeteltyä pari tuntia että miltenkäs nää nyt sopikaan..