VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Keskiviikkoaamuna oli 9 astetta lämmintä ja kaasutin nyki samalla lailla kuin aiemmin. Todella kätevää jos imuilman oton asentoa pitää aamulla siirtää lämpimälle ja päivällä taas kylmälle! Ryssänkaasutin toimi myös kylmällä imuilmalla vaikka oli kymmenisen astetta pakkasta! Koko letkuhan tästä puuttuu ettei sitä edes lämpimälle saakaan. Päivällä taas kun oli 20 astetta lämmintä nykiminen oli lähes, siis lähes kokonaan poissa. Eikä tämän polttoainetaloudellisuuskaan niin häikäisevä ole, 324 kilometriä ja 28,9 litraa bensaa. Nyt ei ole tälle kyllä muuta kerennyt tekemään kuin ajamaan. Muutenhan Lada on toiminut täysin ongelmitta, viime kesäiset ilmatkin olivat renkaissa pysyneet, vain 0,1-0,2 hienosäätöä vaativat kun eilen huolttiksella kävin tarkistamassa kun tuo kovahko kulutus ihmetytti.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Onko tuo Weber italialais- vai espanjalais-valmisteinen? Toisaalta molemmat maat ovat semmoisia, ettei varmasti ole paljoa suunnittelussa otettu huomioon Pohjoismaiden olosuhteita - toki luulisi vastaavia kelejä sielläkin jossain vaiheessa vuotta olevan, mitä meillä on nyt. Talbotissahan käytetään myös yhtä Weberin mallia, se kyllä periaatteessa toimii Suomen oloissakin ihan hyvin, tai sitten ovat Uudenkaupungin autotehtaalla tehneet malliin jotain parannauksia, kuka tietää.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Espanjastahan tuo on tullut, olikohan 2008 valmistusvuosi. Joku englantilainen firma tuota kauppaa ja mukana adapteri jolla käy Ladan ilmanputsari päälle.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Helsingin suuntaan matkasin tänään aamupäivästä. Joku 15 astetta lämmintä ja nytkytteli ensimmäiset 20 km huoltoasemalle jossa käänsin saamani ohjeen mukaan seosruuvia auki kierroksen verran. Eipä tuo mihinkään vaikuttanut kuin että tyhjäkäynti meni heikoksi. Paluumatkaa varten käänsin seosruuvia taas kierroksen kiinni ja nytkyttelin kohti kotia, mutta tyhjäkäynti taas toimi hyvin. Loppumatka sitten sujuikin suht'nykimättä kun ilma lämpeni. On se W vaan kaasutin...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Eilen aamuna (kello 2:10) lähdin töihin, lämpötila joku kymmenen astetta. Vedin ryypyn päälle ja käänsi avaimesta ja välittömästi Lada käynnistyi. Työnsin ryyppyä pienemmälle, sytyttelin valot ja laitoin turvavyön kiinni. Ajoin pihasta tielle ylämäkeen eikä tarvinnut käyttää kierroksia kytkintä luistattaen, täysin nykimättä kulki kunnes kilometrin päästä ylämäen jälkeen laitoin vaihteen neloselle ja painoin ryypyn pois eikä vieläkään nykinyt. Kuutisen kilometriä posottelin 60-80 km/h kunnes käännyin valtatie 12 Lahteen päin. Täysin ongelmitta kulki satasta ja välillä vähän ylikin. Töissä varastolla oltuani vajaan kuusi tuntia lähti Lada hyvin käyntiin ilman ryyppyä mutta liikkeelle lähdettyä piti vähän vetää päälle kun ei vetoja tuntunut alkuun olevan. Täysin nykimättömästi vetelin työlenkin menemään ja lämpimänä lähti aina hyvin käyntiin viimeistään kahden sekunnin starttauksen jälkeen. Tyhjäkäynti ei ihan virheetöntä ollut mutta käynnissä kuitenkin pysyi.
Joku jo varmaan arvaakin millä tämä saatiin aikaiseksi. Laittamalla tuo hieno Weber-kaasutin takaisin laatikkoonsa. Eli saman ryssänpaskan laitoin takaisin paikoilleen. Samalla availin imusarjan reiän joka oli tinattu umpeen. Ei sitä tarvinnutkaan sulattelemaan alkaa kun se oli tukittu katkaisemalla putki ja tinaamalla tynkä umpeen. Tyngän kiersin pois ja toisesta imusarjasta ehjä putki tilalle. Mitään viimekesän kaltaisia kuumakäynnistysongelmia ei enää ollut, tosin ilmakaan eí helteinen ollut. Tankkaamassa kävin jo tiistaina ja laitoin kilometrilukeman ylös, ihan kiinnostuksesta vertaan kun samaiset kaksi työpäivää ajelen + muut ajot paljonko nyt bensaa palaa. Weberille onkin jo ostaja ilmoittautunut eli ei tarvitse sitäkään alkaa kaupittelemaan, toivottavasti.
Nyt sitten pääsee olennaiseen, eli nauttimaan Ladalla ajamisesta.
Joku jo varmaan arvaakin millä tämä saatiin aikaiseksi. Laittamalla tuo hieno Weber-kaasutin takaisin laatikkoonsa. Eli saman ryssänpaskan laitoin takaisin paikoilleen. Samalla availin imusarjan reiän joka oli tinattu umpeen. Ei sitä tarvinnutkaan sulattelemaan alkaa kun se oli tukittu katkaisemalla putki ja tinaamalla tynkä umpeen. Tyngän kiersin pois ja toisesta imusarjasta ehjä putki tilalle. Mitään viimekesän kaltaisia kuumakäynnistysongelmia ei enää ollut, tosin ilmakaan eí helteinen ollut. Tankkaamassa kävin jo tiistaina ja laitoin kilometrilukeman ylös, ihan kiinnostuksesta vertaan kun samaiset kaksi työpäivää ajelen + muut ajot paljonko nyt bensaa palaa. Weberille onkin jo ostaja ilmoittautunut eli ei tarvitse sitäkään alkaa kaupittelemaan, toivottavasti.
Nyt sitten pääsee olennaiseen, eli nauttimaan Ladalla ajamisesta.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Kertaus on opintojen äiti. Kumma ettei minun lukemattomilta asiakkailta ole vastaavia kuulunut koskaan.Jokari kirjoitti:Taitaa olla taas tekijöistä kiinni...kaikkitietävät ammattimiehet "säätämässä".![]()
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Sitä vaan ihmettelen että orkkiskaasutin vain lyödään paikoilleen ja lähdetään ajamaan. Weberi taas pitää jollain gurulla säädättää että se toimisi. Eikä noita guruja täällä nurkilla tunnu juurikaan löytyvän. Jos kaupat tuosta Weberistä menee persiilleen niin onko Jokari ehkä sitten kiinnostunut tuon säätämään toimivaksi?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Hyvin on ryssänkaasutin pelannut. Eilen oli jo helteistä säätä tarjolla ja pari kertaa oireili kuumakäynnistyksissä siten että lähti kyllä käymään mutta kun liikkeelle lähti niin nytkytti tai jopa pari kertaa sammui, muttei mitään viimekesän kaltaisia ongelmia kuitenkaan. Jostain syystä jos jotain ongelmaa on niin auto on aina ollut ylämäessä, ei kai sentään painovoima saa kaasutinta vuotamaan imusarjaan? Ehkä kyse on kuitenkin sattumasta.
Kulutuslukemiakin on tarjolla. Eilen tankkasin 335 kilometriä ajettuani 31 litraa eli 9,25 l / 100 km. Weberi vei 8,92 l / 100 km. Ryssänkaasuttimella oli kolme työpäiväajoa, Weberillä kaksi. Jonkun 7,5 litraa sadalla tämä maantiellä on vienyt.
Olen jo viime kesän ihmetellyt kun etujarrujen jarrunestesäiliö tyhjeni aina mutta jarrut vaan toimi. Tänä keväänä se oli tyhjä enkä täyttänyt sitä vaan luulin että säiliö vain vuotaa, onhan nestettä kuitenkin kymmenen sentin pituinen letku täynnä. Eilen sitten poljin alkoi painumaan syvälle eikä jarrutustehossa paljon kehumista ollut. Kotona sitten täytin säiliön ja ilmasin pääsylinterin ja jarrut alkoivat taas toimimaan normaalisti. Eli sylinteri kai pikkuhiljaa vuotaa mutta missään ei kyllä märkää näy, ei edes kuskin jalkatilassa. Toki siellä voi vuotaa muualtakin mutta ei märkää paikkaa löydy. Pitänee hommata uusi sylinteri ja vaihtaa joskus.
Kulutuslukemiakin on tarjolla. Eilen tankkasin 335 kilometriä ajettuani 31 litraa eli 9,25 l / 100 km. Weberi vei 8,92 l / 100 km. Ryssänkaasuttimella oli kolme työpäiväajoa, Weberillä kaksi. Jonkun 7,5 litraa sadalla tämä maantiellä on vienyt.
Olen jo viime kesän ihmetellyt kun etujarrujen jarrunestesäiliö tyhjeni aina mutta jarrut vaan toimi. Tänä keväänä se oli tyhjä enkä täyttänyt sitä vaan luulin että säiliö vain vuotaa, onhan nestettä kuitenkin kymmenen sentin pituinen letku täynnä. Eilen sitten poljin alkoi painumaan syvälle eikä jarrutustehossa paljon kehumista ollut. Kotona sitten täytin säiliön ja ilmasin pääsylinterin ja jarrut alkoivat taas toimimaan normaalisti. Eli sylinteri kai pikkuhiljaa vuotaa mutta missään ei kyllä märkää näy, ei edes kuskin jalkatilassa. Toki siellä voi vuotaa muualtakin mutta ei märkää paikkaa löydy. Pitänee hommata uusi sylinteri ja vaihtaa joskus.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Ai niin. Weberistä jos joku on kiinnostunut niin asiallisia tarjouksia vastaanotetaan. Ostaja tälle oli mutta ei halunnut maksaa kuin kymppejä. Kaasutin on ostettu uutena vuonna 2010 ja itse olen ajanut sillä n. 2000 km eikä se koskaan ole kunnolla toiminut, Atte kävi tämän kanssa Murmanskissa ja kuulemma toimi loistavasti. Eli vajaat 10.000 km on yhteensä ajettu. Itsellä mielenkiinto aiheeseen loppui täysin. Jos joku ostaa niin palautus- ja valitusoikeutta ei myönnetä!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Hyväksytty tarjous Weberistä vastaanotettu.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Nyt se toimii!!! Pääasiallinen syy ongelmiin oli näköjään bensapumppu. Otin "Sika säkissä-Ladasta" orkkispumpun ja laitoin sen paikoilleen ja minkäänlaisia kuumakäynnistys/kaasuttimen tulvimisongelmia ei enää ole ollut vaikka tarjolla on ollut lähes 30 asteen helteitä. Toki joskus saa viitisen sekuntiakin startata mutta kun käynnistyy niin se myös käy eikä töki ja sammuile. Vielä kun tyhjäkäyntiä ruuvaa suuremmalle niin on hyvä, nyt vähän pienenlaisella. Ilmeisesti sitten kokokammiossa bensa lämmetessään kun laajenee niin orkkispumppu päästää sitä takaisin päin mutta italialaispumppu ei vaan se lorisee imusarjaan. Kun orkkispumppua irrotin niin siitä "tankinpuolelta" vähän bensaa lorottikin ulos mutta italialaispumpusta ei tullut tippaakaan bensaa ulos.
Weberin vein eilen postiin, toivottavasti uusi omistaja on siihen sitten tyytyväisempi kuin minä!
Tuli tähän vikakin. Kaasupoljin tipahti lattialle. Se pyöreä sokka vivun päästä oli irronnut ja hävinnyt kokonaan. Painoin polkimen paikoilleen mutta aina se vain lattialle tipahti. Laitoin sen nyt toistaiseksi kuminauhalla kiinni. Nyt pitäisi mennä sokkakauppaan ostamaan sokkaa. Olikohan Biltemassa sellaisia muovirasioita missä on kaiken kokoisia sokkia kun ei ole harmaintakaan hajua mistä moisia saisi ja minkä kokoinen tuo on. Toisesta autosta yritin sitä lainaan irrottaa mutta tuntui hankalalta kun oli syvällä polkimen sisällä ja radiokonsoli mukavasti tiellä.
Weberin vein eilen postiin, toivottavasti uusi omistaja on siihen sitten tyytyväisempi kuin minä!
Tuli tähän vikakin. Kaasupoljin tipahti lattialle. Se pyöreä sokka vivun päästä oli irronnut ja hävinnyt kokonaan. Painoin polkimen paikoilleen mutta aina se vain lattialle tipahti. Laitoin sen nyt toistaiseksi kuminauhalla kiinni. Nyt pitäisi mennä sokkakauppaan ostamaan sokkaa. Olikohan Biltemassa sellaisia muovirasioita missä on kaiken kokoisia sokkia kun ei ole harmaintakaan hajua mistä moisia saisi ja minkä kokoinen tuo on. Toisesta autosta yritin sitä lainaan irrottaa mutta tuntui hankalalta kun oli syvällä polkimen sisällä ja radiokonsoli mukavasti tiellä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: KZL-9
Sieltähän niitä löytyi. 9.99 € hintaan, eivät olleet sokkia vaan uraratsastajia. Enpä moisista ennen ole kuullutkaan.AI kirjoitti:Olikohan Biltemassa sellaisia muovirasioita missä on kaiken kokoisia sokkia
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Ennen juhannusta sain laitettua kaasuvipuun sen uraratsastajan paikoilleen. Suunnilleen minuutin homma kun ei ensimmäisellä yrityksellä mennyt vaan tipahti lattialle. Jotenkin heiveröisemmän oloinen on kuin orkkisosa mutta jos se tuolla kuitenkin pysyy. 29 kpl noita vielä jäi yli jos tippuu ja häviää. Ja tuon kun sai kuntoon niin takakontin luukkua avatessa kuului pam ja luukku ei pysynyt auki. Saranan kolosta lähti jousena toimiva pitkä rautatanko irti. Pujottelin paikoilleen mutta aina kun luukun laittoi kiinni niin se heti irtosi. Irrotin tangon ja taivutin sitä että se pysyisi tiukemmin kolossaan. On se vielä pysynyt mutta jostain syystä kun luukkua painaa kiinni niin se yrittää kammeta itseään irti. Jos vielä irtoaa niin pitää hitsauttaa koloon tukko ettei pääse enää karkaamaan. Muuten on toiminut kunhan muistaa bensaa, öljyä ja jarrunestettä lisäillä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3655
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
1971
Eilen vaihdoin 1971 (IFO-11) rikkoontuneen kaasuttimen toimivaan ja yritin käynnistää autoa mutta ei se vaan käynnisty. Bensaa tulee ja kipinää iskee. Puolalta tulevasta johdosta sentin päähän räiskii ja irtotulpalla kokeilin että jakajankin läpi kipinä kulkee, sain jopa tällit kun tulppaa koria vasten asettelin. Ei edes hörähdä. Alkaa hieman konstit nyt loppumaan. Illalla tuli mieleen että voisiko kuitenki bensa olla hapantunut, joulukuussa tuo on tankattu. Toisaalta "Sika Säkissä-Lada" on tankattu viime vuoden kesäkuussa ja toukokuussa lähti hyvin käymään vanhoilla bensoilla. Mutta talvellahan kai myydään paremmin haihtuvaa bensaa, jos siitä sitten syttyvät ainesosaset ovat haihtuneet. Pitää kai viritellä irtotankki ja sinne tuoretta bensaa ja kokeilla uudestaan joku päivä. Ellei käynnisty niin sitten kai on todettava että tuo härveli jo haluaa että Kuusakoski kutsuu...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970, 1971, 1972 & 1972
Saattaa bensasta löytyä vika, pienkonebensa ei vanhene, (jostakin luin) nuo "tavalliset bensat" menettää jotakin omituisuuksiaa 3-6 kk päästä.
Vanhenee kai se bensa tuolla huoltoasemien säiliöissäkin...
Elä paaliin laita.
Vanhenee kai se bensa tuolla huoltoasemien säiliöissäkin...
Elä paaliin laita.
warre 353w sedan,