Yleinen off-topic

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Aikoinaan radiolupa oli pakollinen ja jos oli matka- tai autoradio sille piiti olla erikseen.
Mies tuli postiin lunastamaan lupaa ja virkailija kysyi nimeä. Mies säntäsi ulos ja tuli hengästyneenä takaisin ja vastasi: Toshiba.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja jta »

Smoppi kirjoitti:Ostinpas muuten itse Verkkokauppa.comista nelitahtisen aggregaatin. Helpottuu sähkölaitteiden dyykkaus, kun voi testata mikä toimii ja mikä ei, ja viallisista vähän tehdä tarkempaa vikadiagnoosia että kannattaako korjata.
Kiitokset muistutuksesta. Tuosta tuli mieleen kattoa että joko on tullu tuonne niitä 700W agreja niin olihan niitä. Piti käydä tänään sellainen sitten hakemassa. Ollu jo viime syksystä asti vireillä tuo että heti kun noita tulee niin täytyy hakea. Tuollainen kapistus ---> http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... neraattori
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Leikkuri vuodelta 1957

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

jta kirjoitti:Kiitokset muistutuksesta. Tuosta tuli mieleen kattoa että joko on tullu tuonne niitä 700W agreja niin olihan niitä. Piti käydä tänään sellainen sitten hakemassa. Ollu jo viime syksystä asti vireillä tuo että heti kun noita tulee niin täytyy hakea. Tuollainen kapistus ---> http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... neraattori
Itse ostin sen nelitahtimallin samalta valmistajalta. Hyvin näyttää pelittävän. Moottoriöljyiksi laitoin Motoxin Super Mineralia.

Moposta piti äsken taas puhdistaa uimurikammio, kun suutin meni tukkoon kesken matkan ja alkoi käymään laihalla. Vaikka polttoaineen kulkureitillä on kolme polttoaineensuodatinta, niin siitä huolimatta uimurikammioon kerääntyy kiinteää kökköä aika lailla. Aina parin tuhannen kilsan välein joutuu aukomaan kaasutinta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja mush »

jta kirjoitti: Tuollainen kapistus ---> http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... neraattori
Minulla on samanlainen, tosin eri merkkinen. Käy välillä aika rumasti ja käynti vaihtelee mutta toimii ja lähtee hyvin käyntiin. Pitäisi kait yrittää säätää kaasutin kohdilleen. Suurin ongelma tuon kanssa on ollut se, että jos jännite pääsee vähänkään notkahtamaan, niin se katoaa kokonaan. Eli jos vaikka kiinni oleva laite ottaa käynnistyessään vähän isomman virtapiikin, jännite katoaa kokonaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuokin kävi hieman humpaamalla. Piti säätää seokset kohdalleen. Puolisko kierroksen avasin seosruuvia. Voi olla että vielä saa säätää kunhan tuota ensin vähän aikaa käyttää ja laittaa vähän laimeammat öljyseokset. Näin ensimmäisellä tankillisella ei varmastikkaan ole haittaa vaikka öljyä on noin prosentin enemmän. Tuossa ei tuollaista jännite ongelmaa ole mutta notkahtaa hyvin herkästi kun kuormitusta nostaa liian isoksi mikä nyt ei varsinaisesti vika ole.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja mush »

Omassani sain tuon jänniteongelman haittaavuutta poistettua huomattavasti nostamalla jännitettä säätöruuvista sinne 240V tienoille, joskus saattaa mennä hieman ylikin, mutta noin suurinpiirtein pysyy vielä verkkojännitteen toleransseissa.

Pitääpä ottaa asiaksi kaasarin säätö tuossa omassakin. Mitään manuaaleja ei ole tallessa, mutta eiköhän tuo onnistu ilmankin.

Voihan olla että tuo jännitteen liiallinen notkuminenkin johtuu osiltaan huonoista kaasuttimen säädöistä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

bixrattonin humppaava kayntikuulemma johtuu. ilma vuodosta jossain pain kaasaria...yleensa kuumana. kylmana pyorii normaalisti....pitaa kaverilta kysya missa.. sanoi se ei vain jaanyt mieleen...meilla oli joskus sellainen agrigaatti.jossa oli oireet juuri nama.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja mush »

B&S:n humppaaminen on tuttu oire, tuo meidän parikymppinen 3,5hp ruohonleikkuri tekee sitä kun käy tyhjää, mutta kuorman kanssa käy nätisti. En ole jaksanut paneutua - saattohoidossa - mutta kun ei sitä rikkikään saa. Viime talven se vietti lumihangessa niin että kahvaakaan ei näkynyt. Lumien sulettua bensaa tankkiin ja kolmannella käyntiin. Koppaa on jo parsittu sieltä sun täältä ja hapero ja veltto se on vieläkin.

Tuon minun kiinan kaksitahtisen humppaustahti on kertaluokkaa harvempi, joskus se jopa käy minuutteja kunnolla ja minuutteja rykien. Oikeata haittaa tuosta on vain isoja halogeeneja poltellessa, huonosti käydessään valo väräjää ikävästi.

Kannattaa muuten jta tuosta aggrekaatista tarkistaa polttoaineletkun kunto. Aivan uutena en huomannut omastani katsoa, mutta melko pian huomasin sen olleen aivan kivikova, murtui kun vähän peukalolla painoi.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Miten iso tuo kaksitahtiversio tuosta aggregaatista on?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja mush »

Smoppi kirjoitti:Miten iso tuo kaksitahtiversio tuosta aggregaatista on?
Reilu kolmisenkymmentä senttiä kanttiinsa laatikko. Painoakin sen verran että sitä vielä viitsii kannella ympäriinsä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja jta »

mush kirjoitti:Omassani sain tuon jänniteongelman haittaavuutta poistettua huomattavasti nostamalla jännitettä säätöruuvista sinne 240V tienoille, joskus saattaa mennä hieman ylikin, mutta noin suurinpiirtein pysyy vielä verkkojännitteen toleransseissa.

Pitääpä ottaa asiaksi kaasarin säätö tuossa omassakin. Mitään manuaaleja ei ole tallessa, mutta eiköhän tuo onnistu ilmankin.

Voihan olla että tuo jännitteen liiallinen notkuminenkin johtuu osiltaan huonoista kaasuttimen säädöistä.
Pitääpäs kattoa onko tuossa mahdollisuutta tuota jännitettä säätää. Ei haittaa vaikka olis vaikka 230V tienoilla tuon nykyisen 220V sijaan.

Mutta jos siinä on samanlainen kaasutin niin tuo säätöruuvihan on siinä helposti näkyvillä. Ja pitääkin tuo bensaletku laittaa seurantaan. Pehmeä tuo ilmeisesti vielä oli kun joutui taivuttaan hieman kun seosruuvia pyöritteli kun oli hieman edessä.
mush kirjoitti:
Smoppi kirjoitti:Miten iso tuo kaksitahtiversio tuosta aggregaatista on?
Reilu kolmisenkymmentä senttiä kanttiinsa laatikko. Painoakin sen verran että sitä vielä viitsii kannella ympäriinsä.
Painoa 18 kiloa. Luultavasti kuivapaino eli hieman enemmän kun tankki on täynnä. Kuitenkin on vielä helppo kanneltava.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Tuo nelitahtinen painaa kuivana jotain vajaan 40 kiloa, ja kokoa on sen verran ettei tuota ihan huvikseen roudaile, vaikka roudattavaksi sen ostinkin... :( Noh, ainakin jännitteen jaksaa pitää isollakin kuormalla vakaana ja 1600-wattinen imurikin käynnistyi täydellä teholla aivan hyvin ilman mitään ongelmia. Myös loisteputkia jaksaa poltella.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja mush »

jta kirjoitti:Pitääpäs kattoa onko tuossa mahdollisuutta tuota jännitettä säätää. Ei haittaa vaikka olis vaikka 230V tienoilla tuon nykyisen 220V sijaan.
Ainakin tuossa Verkkokaupan mallikuvassa näkyy säätöruuvin kolo. Käynnistysnarun kopan yläpuolella tankin reunassa sen kiinnityspulttien välissä näkyy kolo, jossa ainakin omassani sijaitsee säätöruuvi.

Katsoin omani kaasaria, näkyi kolme ruuvia. Yksi on selkeästi rajoitinruuvi, seosruuvi on varmaankin se mikä on kaasuttimen kurkun lähettyvillä, mutta mikähän sitten on se säätö kohokammion alaosassa?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja jta »

Pitääpä vielä kattoa tuota säätöruuvia tuolle jännitteelle josko se sieltä löytyisi.

Tuo rajoitinruuvi rajoittaa sen regulaattorin liikettä mikä säätää kierroksia kuormituksen mukaan. Se seosruuvi on juuri siinä melkein keskellä kaasaria ilmasuuttimen yläpuolella. Ja se mikä on kohokammion alapuolella niin on todennäköisesti tyhjennysruuvi. Tuohon ei tullut koskettua. Kohta käydä vielä kattomassa tarkemmin kun pitää tuolla tallissa vielä pyörähtää.
Vastaa Viestiin