Suomalaisten syrjintää Ebayssa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Toveri Sladimir

Suomalaisten syrjintää Ebayssa

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Mistähän johtuu, että aina vaan useammin Ebayn myyjällä on seuraava teksti:

Möglicherweise kein Versand nach Finnland - Lesen Sie die Artikelbeschreibung oder bitten Sie den Verkäufer um genauere Angaben.

Mitä v....? Muutaman kerran olen tehnyt ostoksen, myyjä ei ota yhteyttä ja tuote palaa myyntiin oheisella tekstillä lisättynä. Tuleeko tämä teksti sen maan mukaan mistä yhteys muodostetaan, vai onko Suomalaiset jotenkin erityisasemassa? Johtuisiko tämä meidän älyttömistä postimaksuista, jolloin kansainväliset sopimukset ovat jääneet tekemättä? Ei kai meidän maine nyt muuten niin huono ole? Kuka tietää, niin kertokoon syyn tähän syrjintään.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
juippi11

Re: Suomalaisten syrjintää Ebayssa

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Se on varmaan sivuston automaattinen teksti, tulee sen perusteella mistä yhteys muodostetaan, varoittaa etukäteen jos lähetys ei onnistu selailijan kotimaahan.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Juuri noin se menee, jos myyjä ilmoittaa toimittavansa tavaraa vain kotimaahansa (+naapurimaita). Ja jos yrittää yhteydenottoa ebay.de:ssä myyjään selvittäkseen mahdollista toimitusta Suomeen ja tekee sen englanniksi, niin voi olla monelta aika turha odottaa vastausta.

Itse olen tilannut pyörään Saksan ebay:stä joku viisi kertaa tavaraa ja hyvin on homma toiminut. Samoin ebaysta on tullut tilattua Englannista, Usasta ja Puolasta. Yleensä myös kotimaansa ulkopuolelle toimittavan myyjän ilmoituksessa lukee toimituksessa: "Wordlwide tai Europa". Saksan ebayssa on paljon juuri vain kotimaahan (+Itävalta/Sveitsi) toimittavia myyjiä.

Ebay.com:sta olen jenkeistä tilannut lumilingon ja mp:n osia. Siellä on hyvin yleinen myyjillä osissa "US/Canada only". Eurooppaan ja muualle toimittavia on aika vähän ja toimitushinta vaihtelee paljonkin. Sieltä tulevilta joutuu tilauksen suuruudesta riippuen maksamaan myös tullin, mikä kyllä onnistuu helposti verkossa, kun saa ilmoituksen. Ebay.uk:ssa on omien kokemuksien perusteella eniten minne tahansa toimittavia myyjiä.

Kun ebay.de:ssä tilausta tehdessä saa eteensä tällaisen laskelman, niin voi suoraan tilata maksamalla tilauksen. Paypal tili on hyvä maksaessa. Sitä olen itse käyttänyt.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Olen jonkun verran kans tilannut tavaraa varsinkin USA:sta. Tietyt myyjät ei toimita USA:n ulkopuolelle ja niillä on disabloitu mahdollisuus lähettää yksityisviestejä. Eli meininki on: älä kysy, vaan tilaa tai älä tilaa. Just niillä on usein se tarvittava osa... No, homman voi kiertää niin, että käyttää suomalaista välittäjäpalvelua. Saat jenkkiosoitteen, johon tilaat kamat. Nyt myyjäkin suostuu ne lähettämään. Kohteessa ne pakataan konttiin tietyin väliajoin ja tuodaan suomeen + maksetaan tulli/alv. Tää järjestelmä on toiminut varsin hyvin. Pystyy tilamaan pikkusälästä autoihin kaikenlaista, pikkutavarahan kulkee esim. konteissa autojen sisällä kätevästi.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
OA5599

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

Taitaa monelta myyjältä jäädä rastittamatta vaihtoehdot mihin lähettävät, ja on vain kotimaa esiasetettuna. Rekisteröidyin (2002) Saksan ebayhin lähinnä sieltä ostettavien radioiden vuoksi ja hyvin on kieltä oppinut kauppoja tehdessä. Luki sitten myyjän maavaihtoehdoissa mitä vaan ja jos kohde on tarpeeksi kiinnostanut, niin sinne vaan tarjousta sisään, ja kuten Samarai kertoi, saksalaiset eivät ole oikein halukkaita ylenpalttisiin keskusteluihin oli kieli mikä vaan. Vastaus on kuitenkin tullut ainakin 95 % varmuudella, joskus vaan esim. '20€' ja siinä kaikki. Tottakai tuokin riittää! Monet ilmoittavat että Italiaan eivät lähetä, taitaa olla hankaluuksia ollunna (posti,tulli ?). Kaikki voittamani kohteet olen saanut joten siinä % ovat kohdallaan.

Eräs radioryhmän kaveri kertoi 3 prinsiippiä jotka kannattaa muistaa ebayn kanssa. Muistan aina tuon viimeisen eli: ebayssä ei ole mitään mitä TODELLA tarvitsisit! Tuo helpottanee jos on menettänyt sen 'suuren' tilaisuutensa.

Aiheen aloittajalle: Onko kyseessä yksityinen vai firma?

Kliseet loppuun: Happy bidding, good luck ja don't let this go!
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Sen vähäisen mitä olen ebay:n kautta ostellut niin tullut siihen tulokseen että jenkeistä ei kannata paljon mitään tilata ellei summat ole vähän isompia. Toimituskulut aika hirveitä ja elektroniikan komponentitkin aika kallita. Briteistä pääasiallisesti tullut ostettua. Trankkuja pitäny briteistä tilailla kun ei suomesta tunnu löytyvän mistään noita mitä olen etsinyt.
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Jenkkeihin asti olen onnistuneita kauppoja tehnyt.
Vastaa Viestiin