Lada kerhon Internet-sivujen päivityksiä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
paavon
Ylläpito

Re: Pravda 2/2013

Viesti Kirjoittaja paavon »

pressa kirjoitti:Nyt vain aktiivinen yhteyden otto puheenjohtajaan tai sihteeriin. Nyt voisi olla ajankohtaista (kun jäsenmäärä on kutistunut alle viiteen sataan) ottaa käyttöön myös s-posti laskutus. Tämä vaatii vain jäsenrekisteriin s-postiosoitteiden päivtyksen. Rekisterissä on (tai oli ainakin ennen) paljon henkilöitä joille ei ollut s-postiosoitetta. Nämä kun sinne päivittäisi niin vuoden ensimmäisen lehden lähtiessä painoon voisi jo jäsenmaksutkin sähköisesti lähettää. Lähettäminen onnistuu yhtenä lähetyksenä (toki jotkut s-postipalvelimet merkkaa roskapostiksi kun nippuna lähettää) kaikille jäsenille. Eli nyt Artsi aktiivista ehdottamista kehiin niin saat kannatusta...
Tälleen teknisenä huomautuksena asiaan liitttyen. Tässä asiassa on kyllä pieni ongelma. Voitteko kuvitella mikä homma sinne jäsenrekisteriin on lisätä käsin jokaiseille tuo sähköpostiosoite? EI ole meinaan _ihan_ pikkujuttu. Jäsenrekisteriiin ei varmaan pääsyäkään ihan "kelle vaan" haluta antaa, niin kyllä siinä PJ:llä (kellä kaikilla sillä onkaan päässy) on naputtelemista kun jokaiselle käsin syöttää ne osoitteet, plus että jokaisen pitäis ne osoitteet ilmoittaa ensin PJ:lle, esim. yksityisviestinä.

Itse meinaan mietin aivan samaa kuin Artsi ja tuskailin tuota. Selvitin hieman asiaa jo tuossa aikaisemmin. E-laskuja kyllä saisi, mutta siitä tulee luonnollisesti kerholle lisäkustannuksia. Puhutaan luokkaa satoja euroja vuosi tällä jäsenmäärällä. Joten sähköpostilla toimitettava lasku nykyisen lisäksi lienee se järkevin tapa sitten toimia.

Mutta tässä on tullu mieleen ajatus, että kunhan tuo jäsenosio saataisiin käyttöön, niin tunnistautuneiden jäsenien sähköpostiosoitteethan toki tiedetään ladaboardin kautta ja näin meillä olisi yhdistävä linkki jäsenrekisterin-ladaboardin kesken, jolloin tätä kautta voitaisiin kenties asiaa saada eteenpäin. Eli asiaa olen kyllä miettinyt. Mitään päätöksiä tästä ei ole tehty, ja tämä ei ollut kerhon linjaus tai päätös, vain minun omia mietintöjä.
Paavo & Lada 1200L
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

paavon kirjoitti:Voitteko kuvitella mikä homma sinne jäsenrekisteriin on lisätä käsin jokaiseille tuo sähköpostiosoite? EI ole meinaan _ihan_ pikkujuttu.
Minun ei tarvitse kuvitella. Olen joskus (kun jäseniä oli 1500) mennyt esimerkiksi pankkilistauksesta kaikki maksaneet läpi ja kuitannut jäsenrekisteriin. Kolme iltaa meni eli alle kymmenen tuntia. Nyt jäseniä on alle viisisataa eli jos jokainen ilmoittaa esimerkiksi kerhon s-postiin nimensä ja s-postiosoitteen niin muutamassa tunnissa ne rekisteriin näpyttelee.
Homman aloittaminen on se suurin ponnistus koska lepokitka on suurempi kuin liikekitka, eli kun homman aloittaa niin siitä se sitten etenee (vaikkakin yksitoikkoista näpyttelyä onkin).
paavon
Ylläpito

pressa kirjoitti:
paavon kirjoitti:Voitteko kuvitella mikä homma sinne jäsenrekisteriin on lisätä käsin jokaiseille tuo sähköpostiosoite? EI ole meinaan _ihan_ pikkujuttu.
Minun ei tarvitse kuvitella. Olen joskus (kun jäseniä oli 1500) mennyt esimerkiksi pankkilistauksesta kaikki maksaneet läpi ja kuitannut jäsenrekisteriin. Kolme iltaa meni eli alle kymmenen tuntia. Nyt jäseniä on alle viisisataa eli jos jokainen ilmoittaa esimerkiksi kerhon s-postiin nimensä ja s-postiosoitteen niin muutamassa tunnissa ne rekisteriin näpyttelee.
Homman aloittaminen on se suurin ponnistus koska lepokitka on suurempi kuin liikekitka, eli kun homman aloittaa niin siitä se sitten etenee (vaikkakin yksitoikkoista näpyttelyä onkin).
Samallahan olisit voinu sen kaivatun jäsenosioin laitella pystyyn aikoinaan jos se kerta oli ihan OK naputella noita. Nyt jouduttiin miettimään vähän toisenlaista lähestysmistapaa kun tuntuu melkoisen suuritöiseltä tuo käsinpelailu. Lisäksi, miksi edes kerätä niitä sähköpostiosotteita uudestaan, kun ne on jo tiedossa jos on foorumilla. Ei vaan vielä tällä hetkellä ilman jäseniksi tunnistautumista että mikä sähköpostiosoite kuulu kellekkin jäsennumerolle, ellei sitä sähköpostiosoitetta ole jäsenrekisterissä. Mutta tähän ongelmaaan on juuri haettu tässä jo toimivaksi testattua ratkaisua. Ja tuo sähköpostilaskutus ikäänkuin siinä siivellä ratkeaisi samalla.

Uudet jäsenet ovat voineet syöttää suoraan sähköpostiosoitteen liittyessä, vanhoiltahan sitä ei tiedetä. Ei minun tiedoissa ainakaan ollut sähköpostiosoitetta, kun tarkistutin asian tähän liittyen.
Paavo & Lada 1200L
Ladanautti

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

pressa kirjoitti:
Perustetaan foorumille uusi group jonne maksaneet jäsenet liitetään. Sitten vain ryhmäpostia groupille. Ei tämä rakettitiedettå ole ;) Itse ylläpidän samanlaista foorumia 2-pyöräisten puolella..
paavon
Ylläpito

Ladanautti kirjoitti: Perustetaan foorumille uusi group jonne maksaneet jäsenet liitetään. Sitten vain ryhmäpostia groupille. Ei tämä rakettitiedettå ole ;) Itse ylläpidän samanlaista foorumia 2-pyöräisten puolella..
Juurikin näin, helppoa kun heinänteko. Mutta jostain syystä se on nyt jääny tekemättä? sen kummemmin taustoja tietämättä asiaan liittyen. Aina ei voi voittaa, mutta tehdään nyt tämä vähän vaikeemman kautta, kun menisi muuten niin turhan yksinkertaiseksi :lol:
Paavo & Lada 1200L
pressa

paavon kirjoitti:Samallahan olisit voinu sen kaivatun jäsenosioin laitella pystyyn aikoinaan jos se kerta oli ihan OK naputella noita.
Silloin ei ollut kyse s-postiosoitteista vaan jäsenmaksuista jotka nimellä yhdistyi viitenumeroihin.
paavon kirjoitti:Nyt jouduttiin miettimään vähän toisenlaista lähestysmistapaa kun tuntuu melkoisen suuritöiseltä tuo käsinpelailu.
Eli nyt kun on monta tekijää niin voi odottaa että joku toinen tekee??
paavon kirjoitti:Lisäksi, miksi edes kerätä niitä sähköpostiosotteita uudestaan, kun ne on jo tiedossa jos on foorumilla.
Ja varmasti erittäin monella on jo toimimaton osoite foorumin tiedoissa.
paavon kirjoitti:Ei vaan vielä tällä hetkellä ilman jäseniksi tunnistautumista että mikä sähköpostiosoite kuulu kellekkin jäsennumerolle, ellei sitä sähköpostiosoitetta ole jäsenrekisterissä. Mutta tähän ongelmaaan on juuri haettu tässä jo toimivaksi testattua ratkaisua. Ja tuo sähköpostilaskutus ikäänkuin siinä siivellä ratkeaisi samalla.
Niin kauan kuin meillä on ollut verkkotoiminen jäsenrekisteri on ollut mahdollista lähettää s-postilla lasku kaikille joiden osoite rekisterissä on, ei tarvitse mitään uutta luoda (täydentää vain ne osoitteet vanhoille jäsenille).
paavon kirjoitti:Uudet jäsenet ovat voineet syöttää suoraan sähköpostiosoitteen liittyessä, vanhoiltahan sitä ei tiedetä. Ei minun tiedoissa ainakaan ollut sähköpostiosoitetta, kun tarkistutin asian tähän liittyen.
Nyt kun vielä laittaa sen osoitteen pakolliseksi tiedoksi ja selitys että lasku tulee sähköisessä muodossa.
Ladanautti kirjoitti:Perustetaan foorumille uusi group jonne maksaneet jäsenet liitetään. Sitten vain ryhmäpostia groupille. Ei tämä rakettitiedettå.
Tästä jäsenosiosta on puhuttu ja sen tekeminen on jäänyt siihen kun kukaan ei ole verrannut jäsenrekisterin tietoja foorumin tietoihin (koska tällä hetkellä ei ole mitään yhteistä tietoa jäsenrekistrin ja foorumin välillä), ryhmän tekemisessä ei ole mitään ongelmaa. Onhan täällä jo suljetut ylläpitäjien palstat ja foorumin kehittäjien keskustelu osiot (siis mitkä ei näy muille). Jäsenmaksuja ei foorumin kautta kannatta lähetellä koska jäsenrekisteriohjelmassa on jo se toiminne valmiina. Yhdellä klikkauksella lähtee kaikille jäsenille (joiden osoite on tiedossa) lasku pdf-tiedostona joka on sitten tulostettavissa jos paperiksi haluaa.
paavon kirjoitti:Mutta jostain syystä se on nyt jääny tekemättä? sen kummemmin taustoja tietämättä asiaan liittyen.
Kun jäsenmäärä on ollut suuri niin se on ollut yhdelle ihmiselle liian suuri tehtävä. Nyt on jäseniä alle kolmannes vanhasta ja kolmekertaa enemmän tekijöitä niin miksi ei, sen kummenmmin kantaa ottamatta! Melkein sen sormenkuvan voisin jo tähän liittää...
Zapsky kirjoitti:Palattaisiinko takaisin aiheeseen...
Liittyyhän tämä aiheeseen kun joku ei saa lehteä kun ei maksa maksua? Kyllä kerhon pitää asia hoitaa, mielellään vaikka se maksukin...
paavon
Ylläpito

Re: Lada kerhon Internet-sivujen päivityksiä

Olipas näemmä siiretty tämä keskustelu nyt tänne tuolta toisesta threadista tänne, ja nyt jäi vähän auki tämä keskustelu. Puuttui se viesti jossa sanoin vastaavani pressalle yksityisviestinä ja toivoin että keskustelua jatkettaisiin noin muuten tässä threadissa eikä siellä Pravdaa käsittelevässä ketjussa.

Katsotaan mitä tässä saadaan aikaiseksi kesän mittaa 8)
Paavo & Lada 1200L
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Zapsky kirjoitti: Resource Limit Is Reached
The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.
508:aa pukkaa taas tulemaan. Ja hidastaa aika reilusti. Välillä saa minuutteja odotella että jotain tapahtuu.

Tällä suncometilla tuntuu olevan taipumusta tuohon. Toisella foorumilla onneksi päästiin jo suncometista eroon niin ei ole ollut kuin todella satunnaisia nykimisiä.
pressa

Mihn kellonaikaan (ja minä päivänä) te saatte noita häiriöilmoituksia? Itse en ole tänävuonna onnistunut kertaakaan saamaan häiriöilmoitusta. Toki keväällähän palvelin oli kumossa muutaman tunnin mutta muuten minun mielestäni toiminut moitteetta.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mun osalta tuo häiriöajankohta näkyy viestin ajassa. Tosin välillä saattaa illalla ja välillä päivälläkin tuota tehdä. Useimmiten illalla.
pressa

No ilmeisesti siten satun käyttämääm foorumia vain hiljaisina aikoina.
Zapsky
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Tutkimme asiaa parhaillaan ylläpidon kanssa. Toivottavasti ratkaisu löytyy mahdollisimman pian.
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Onko lisämaistiaisia tulossa seuraavaan pravdaan?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
paavon
Ylläpito

Juu kyllä sinne jotain jutun tynkää on taas tulossa...
Paavo & Lada 1200L
pressa

Zapsky kirjoitti: Resource Limit Is Reached
The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.
Nyt onnistuin itsekin saamaan tuon ilmoituksen, eli aamulla kello 9.00. Olikos muuten tuo se aika kun automaattinen varmuuskopiointi tapahtuu?? Vai onko se toiminto enää käytössä? Toki en tiedä mikä on kun osuuspankin sivutkaan eivät tahdo tällä hetkellä toimia, ja ne ei tiettävästi ole suncometilla.
Onko mitään noita kuormituksen vähentäjiä sivuille laitettu? http://suncomet.com/index.php?id=61,160,0,0,1,0
eli tuossa olisi valmis http://suncomet.info/apurit/kuormituksen_vahennys/
Vai mitä fakjuu listat sanoo?
Vastaa Viestiin