Outoja autoja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Gangsterisitikan uudet vaatteet:
Figoni & Falaschi Citroën 15CV Traction Avant "Le Squale"

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Skoda 720:
http://www.youtube.com/watch?v=Qzqjkcdruno


This Skoda with model designation 720 is probably the only surviving prototype of the model. Because of a political decision it has never reached production despite the fact the development was finished and first cars tested.

This is how the successor to the popular Skoda 1000MB was to look like. With a lenght of 4.30 metres it was a typical midsize saloon. Sporty looks were supported by four round headlamps and negative angle of the front facia. Flowing lines of the back finished of the elegant looks. The famous Italdesign was signed under the style of the new car and although the cooperation with the italians came at a cost of 40M csk it also introduced modern procedures and know-how.

Couple of prototypes in three body shapes and two types of the front end were produced in 1969. The front of the car would reveal what engine and trim the car had. The quad-lamp version would have a petrol 1.5 litre engine while smaller 1.2 litre would only have two headlamps. A simple instrument panel fully satisfied the needs of the prototype vehicle however a lot of parts and design ideas were later used in the 105/120 model range. The seats are soft and comfortable and the back seats are generously roomy. The four cylinder petrol engine made out of light alloys develops 87hp at 5500rpm. Together with 125nm of torque and four speed gearbox brings the car to a maximum speed of around 95mph.

All the wheels had independent wishbone suspension with coil springs and telescopic dampers. Car was equipped with disc brakes at the front and drum brakes at the back. Thanks to soft suspension it likes to roll in the corners and when compared to modern cars the steering is heavy and not precise.

There was a long list of optional equipment prepared for the model, like ABS air conditioning, automatic gearbox, disc brakes for the back wheels and even a pneumatic suspension was considered. It is obvious that the 720 was created by enthusiastic engineers who were working on a completely new type of car than before. They have proved they would have been able to produce a car that would have not been lost in the world market however it was not meant to be.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ihan lipakka Skooda. Ei koskenut silmiin kahtominen.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Auto ei sinänsä ole outo, mutta kun sitä vähän aikaa katselee, voi päätellä mistä Volga on saanut muotonsa.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tästä Pikkubemarista en tiennyt olevan Cabrioletia:
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kotikylän ruumisautona oli Ifa Framo paku, joka myöhemmin päätyi Isä-Pavelin käyttöautoksi.
Jenkeillä on vähän hienommat vehkeet:

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Pavlovits kirjoitti:Auto ei sinänsä ole outo, mutta kun sitä vähän aikaa katselee, voi päätellä mistä Volga on saanut muotonsa.
Kuva
Eiköhän siihen löydy kyllä ihan oikeakin esikuva,eli Ford Mainline 1952 ?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Takapään designista löytää vaikutteita myös 50-luvun alun Mercury Montereystä ja keulakoristeesta 30-luvun alun Chrysleristä, sarvet ovat vain erilaiset.

Kuva

Tämä läpinäkyvä mittaristo tuli Fordiin ilmeisesti vasta v.1954, joten GAZilla oltiin aivan ajan hermolla suunnittelussa. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Autokin on outo, eikä nimessäkään ole kehumista:
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kanttilamppu Simca 1000. Ei noita ainakaan Suomeen tullut.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Viimeiset vuosimallit ja jotkin Rallye -erikoismallit oli jo noilla neliskulmaisilla etuvaloilla, taisi olla jo modernimmat Simca/Chrysler/Talbot -mallit silloin myynnissä, kovin montaa ei ehditty Suomeen ainakaan virallisesti tuoda. Jokunen yksilö kyllä on tai on ollut Suomessa jotain kautta tuotuna, kun olen kuviakin nähnyt.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Simca 9 Coupe De Ville
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sagitta V2 Coupe
Kuva

Tuossa on käytetty paljon Volkkarin komponentteja. Tässä on täsmälleen samanlainen ratti kuin oli minun 1964 Standard-Kuplassa. Tämä auto on vuodelta 1944. Mitenkähän paljon noita ratteja on oikein jäänyt varastoon kun tuon Stanukuplan lisäksi sellainen oli 60-luvun alun VW-moottorisessa Sampo-leikkuupuimurissakin.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin