Jouska kirjoitti:Moi,
Viikonloppuna yritän ehtiä kurkata myös niitä moottorin tukia, sillä en ole ehtinyt paneutua asiaan vielä ollenkaan. Tukea kannattaa vähän joka puolelta varmuuden vuoksi.
Vara-osakirjan mukaan, jos siitä kuvasta mitään ymmärtää, niin yksi tuki olisi jossain siinä jakopään lähellä. Luulisi että sellainen kannattaisi vaihtaa, ja sitten se vaihteiston puoleinen tukikin. Luulisin että niiden vaihdoilla moottori stabiloituu. Vaikka periaatteessa kaikki kannattaisi vaihtaa.
Sen verran se moottori heiluu, ettei vaan ne korin puoleiset vasta kiinnikkeet olisi vaikka ruostuneet ohemmiksi ja vaikka antaneet periksi. Sen verran jo ottaa kiinni että varon kaikkia töyssyjä ja vasemmanpuoleisia kaarteita.
Mistä sait hommattua uuden kiinnikkeen/tuen?? ja oliko se helppo vaihtaa, lähtikö pultit helposti auki??
Itse vaihdoin sen etummaisimman tuen, eli juurikin sen, joka on lähimpänä jakopäätä. Tuin moottoria vain tunkilla yhdestä pisteestä öljypohjasta, mikä on täysin riittävä tuenta, mutta tuo vaihteiston sivuun tuleva tuki on kinkkisempi, kun en tiedä kannatteleeko se moottoria ylös- vai alaspäin, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
En usko, että ne korin kiinnikkeet voisivat ruostua. Nehän ovat aika monta milliä paksua peltiä, eikä Samaroilla muutenkaan ole taipumusta edestä ruostua. Uudet kiinnikkeet toi PöyhöinKuusaalt Venäjältä. Ainakin tuo etummainen tuki vaihtui suht helposti, vaikka omat vaikeutensa siinä toki oli, kun se kumin keskeltä läpi menevä pultti oli vähän jumissa ja alkoi satamaan kaatamalla kesken homman.
Miten paljon se moottori sinulla liikkuu? Jos joku tuki on kokonaan pettänyt/irti, niin sehän kiikkuisi ihan hervottomasti ja todennäköisesti jokin myös kolahtelisi.