Valokuvaus

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
pvdriver
Viesti:

Re: Valokuvaus

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

kaverilla oli tuo sigma ja olihan se kai ihan toimiva putki, tosin nyttemmin vaihto nikkorin vastaavaan niin tuntuva ero kuulema siihen, toki hinnassakin myös. vaan veikkaisin ihan kelposeksi tuon sigmankin. minä oon väärä puhumaan noitten laaduista, niin vähäisiä omat kokemukset eri putkista, nyt vasta ostin itelle toisen. siis 70-300vr nikkorin. valovoima on kivaa vaan se maksaa ja samalla koko ja paino suurenee. itse puntaroin tuon itelle parhaaksi vaihtoehdoksi, hinta-koko-valovoima -akselilla... ja toivottavasti kuitenkin toista luokka kun ne halvimmat sigman ja tamronin vakaajattomat suttuzuumit...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

En ole tuolta itse tilannut, mutta nettikeskusteluiden mukaan pitäisi olla suht ok nettikauppa. -Verkkokauppaa halvempi ainakin.

http://www.cameranu.nl/artikel/9179/Sig ... Nikon.html

http://www.cameranu.nl/artikel/10126/Ta ... Nikon.html

Oletko Nonnis joutunut putsaamaan kennoa tai yleensäkään kameraa sisältä? Yksi päivä kurkin oman D80:n sisuksiin ja oli ihmeen puhtaan näköinen vielä.
pvdriver
Viesti:

ai sullakin audikuu on D80...

ite en oo kurkkinu kameran sisään enkä aukonukkaan kun vasta nyt kun ekan kerran vaihoin ton tuoreemman tötterön siihen. ei oo kuvissa näkynyt niin en ole ruennu etsimäänkään pölyä sieltä. nythän sitä saattaa rueta tulemaan kun on jopa kaksi putkea jota vaihella. pitäs kae toinen runko hommata... :lol:

tuo mun nikkori on vajaa vuosi sitten ostettu camera-nu:sta, maksanut siellä 360, täällä >450e. takuuhan taitaa olla euroopan laajuinen eli JAS hoitaa, ainakin mulle mainostettiin. postikulut näkyi reilun kympin olleen mitä ton kuittia lueskelin...

onko arvon D80-towereilla muillakin kuolleita pikseleitä kennolla? mulla on hämärässä otetussa kuvassa jonkunverran, siis vartavasten yritin niitä saada näkymään. normaalikuvissa en ole löytänyt kun kerran tullut yksi punainen esiin, sekin hämärässä ja ISO800...

ja asiasta kolmanteen, onko kummallakaan kokemusta tuosta Aboden kehutusta Lightroomista? ite oon nyt joulun aikaan koettanut vähän opetella sitä käyttämään, vaan muutamia juttuja vielä pimennossa. hävettää kysellä tuolta digicamera-foorumilta kun siellä tulee niitä kvg- tai opettele englantia-vastauksia... :oops:

audiq

Minulla tulee jokunen sininen ruksi kuvaan. Muistaakseni niitä ei tule tai ne ainakin vähenevät, jos on öö, olikohan se kohinan poisto päällä (NR?).

Ja juu, D80 on minulla. Tuosta Lightroomista en osaa sanoa mitään. Photoshop 7.0 ja CS3 käytössä.
pvdriver
Viesti:

photoshop seiska mullakin. ei lightroom korvaa photoshoppia, varsinkaan kun ei ole suomenkielinen... empä osaa sanoa auttaako tuo kohinanpoisto (nr) mutta ainakin itse kuvaan useimmiten Medium-kuvakoolla, jossa ei kuolleet pikselit näy. kuten ei näy myöskään jos kuvaa pienentää esim sähköpostiin...

audiq

Itse otan aina kuvat isoimmalla koolla ja parhaimmalla laadulla. Jälkikäsittelyssä vasta pienennetään tarvittaessa.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

http://www.objektiivi.info/objektiivi_i ... nikkor/164

Toi ois varmaan hyvä vaihtoehto jos tulis vastaan jossain.

Ei oo vielä näkynyt kuvissa mitään koirankarvoja, joten en oo alkanut putsailemaan. Kuuluishan ton kameran takuuseenkin putsaus ja ohjelmiston päivitys oliko se kerta vuoteen kolmen vuoden ajan JASilla, että vielä sekin ois mahdollista, mutta en mä oikein tykkää ajatuksesta lähettää sitä mihinkään, tiedän kyllä kuinka nyytejä heitellään :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Vaan aika kovalla hintaa.
pvdriver
Viesti:

Nonnis
Lada kerhon jäsen

Miten ihmeessä tää sai mun vastauksen meneen tonne edelle :shock:
pvdriver
Viesti:

onko sulla kello jälessä..?

Nonnis
Lada kerhon jäsen

Ei oo.
pvdriver
Viesti:

Joko nonnis on päivittänyt kalustoa? Itselle tuli eilen tuon D80:n rinnalle D300:nen. Runkojen eron tosiaan huomaa, onhan kyseessä kuitenkin ammattilaistason kapine. Nopeus ja herkkyys aivan eritasolla, onnistumisprosentti hankalissa olosuhteissa paljon parempi. Ja laatuvaikutelma todella hyvä metallirunko ja sääsuojaus, painoakin kuin tiiliskivellä... Tässä ei täysautomaatti -kuvaustilaa ole enää ollenkaan ja säätöjä löytyy todella paljon jokaisen tarpeisiin, käyttöohjekirjakin kolmisen senttiä paksu.

Ote ohjekirjasta:

"Etsimen diopterin säätö: Jos säädät diopteria etsimen ollessa lähellä silmääsi, varo pistämästä sormella vahingossa silmääsi." :lol:

Nikonin yksi parhaista ominaisuuksista on kuitenkin valikkojen opastoiminto, käyttöohjekirjalle siis harvoin tarvetta kun lähes joka toiminto on selitetty valikoissa tarkasti. Mallina vanha tottakai tämäkin ja harrastajarungotkin ovat sinä aikana kehittyneet mutta ikä vaikuttaa erittäin positiivisesti hankintahintaan (a 2000e), uusi digirunko kun on sijoituksena sieltä huonoimmasta päästä.

t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

tanne ei ole kukaan kirjoitellut pitkaan aikaan .
niin laitetaan vahan tekstia.. :D
josjus nuorenpana tuli harrastettua kuvausta ja valokuvien tekoa enenpi mustavalko kuvien..
RA tekniikalla varikuvia..oli hyva opettaja ja esikuva .kuopion museon paakuvaaja...siskon entinen mies.
nyt pariin vuoteen en ole kuvia ottanut juuri ollenkaan .27 vuoden avio kuvat annoin ex pirulle ja tyttarelle.
ei ole kuvia kotona montaakaan.
kalustosta vahan mainiten .pari zenittia .ja 6x6 saksan kopio. pari vanhaa pentaxs kameraa .ja pentaks 100
tiki kamera;
mulla on esim .mto 1100mm peilitele.joka yhistettyna pentaksiin. on kova sana luontokuvauksissa.
ja on mulla venalainen vakooja kamera ..oli jossakin kirjastonkirjassa mainittu 300mm lupitel.tai joku muu nimi en jaksa kayta urkkimassa nimea.
jos viela tarvitsisin isoa putkea ostaa..niin en epailisi hetkeakaan 500 mm tai 1100 mm mton ostoa saa viela varmaan
200 eurolla. kun ostin maksoi 1200 markkaa...saman laatuinen putki maksaa noin 5-7 kertaisesti. siskon ex miehellakin oli
saman lainen ja veljella 500 mm pentaksissa ja sovitteela sopiin cannoniin ja nikkoniin... :D
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Tuli tuossa kesällä otettua tuolla 1100mm putkella Täydestä kuusta otettua kuvia. Niin verrattuna vakio kakkulaan verrattuna kuun kokoero on valtava.. Kuun kraatteritkin näkyy kuvassa jo kameran näyttö taulussa..eikä tarvitse suurennella kuvaa, nähdäkseen kuvaa.. Kuu on 10 senttisen kolikon kokoinen suunnilleen.
Vastaa Viestiin