Koitin etsiä UKK puolelta, mutta en löytänyt.
Olisi tarkoitus vaihtaa koko syyläri, löysin tiedon (yllämainitusta osiosta) että nestettä menee kokonaisuudessaan järjestelmään liki 10 litraa.
Kun syyläri on irti, niin luonnollisesti kaikki tulee ulos alimmasta reijästä eili sieltä alanurkasta. Uusi syyläri paikoilleen, nou problemos ja nesteet sisään.
Mutta tarviiko järjestelmää ilmata jotenkin? Vai riittääkö että laittaa koneen käyntiin ja lisäilee korkista tavaraa sisään kun järjestelmästä poistuu ilmaa luonnollisen kierron aikaansaanosta?
Vai onko jossain ilmausruuvi tuolle jäähdytysjärjestelmälle?
Aasinsiltaa käyttämällä kyselen vielä jos jollakulla olisi myydä paisuntäsäiliön korkkia (löytyy halkinainen, korjattu auttavasti) sekä syylärin korkkia. Jousi kuollut (poikki).
Ja kun samassa aiheessa liikun, niin kysytään vielä lisää ennenku sylki kuivuu suuhun...
Lämmitysjärjelmästä tihkuaa nestettä säätimen juuresta (johon tulee se vipu joka säätää joko kuumaa tai kylmää ilmaa) kun tuon kääntää siniselle alueelle. Tihkuminen loppuu kun kääntää "lämmöt täysille". Tulee repsikan puolelle matolle.
On sen verta hankalassa paikassa, että bongasin kyllä mistä tihkuu. Onko joku ruuvi vaan löysällä vai onko alkavaa remonttia luvassa.
Puhallin ei ole toiminut ainakaan neljään vuoteen.
Syylärin vaihto
Re: Syylärin vaihto
Ilmeisesti kyseessä on Lada johon syyläriä ollaan vaihtamassa (koska Lada foorumilla ollaan) ja ilmeisesti kyse on takavetoissta kun hana vuotaa apukuskin matolle?? Tälläiset perustiedot helpottaisi vastaamista!
Osta uusi (vaikka keraaminen) lämppärin hana ja vaihda se samalla kun syylärin vaihdat. Vaihtaminen helpottuu kun irrotat sen läpivientisuojapellin ja letkut konetilan puolelta. Sen jälkeen täytä jäähdytysjärjestelmä 50% pakkasnesteseoksella, käytä autoa lämpimäksi lämmityslaite täysillä (eli vipu punaisella) ja lisää nestettä sitämukaa kun mahtuu. Joskus lämmityslaitteeseen yrittää jäädä ilmakuplaa, tulee helpoiten pois kun saat auton keulaa ylemmäksi ja annat kunnolla kierroksia.
Osta uusi (vaikka keraaminen) lämppärin hana ja vaihda se samalla kun syylärin vaihdat. Vaihtaminen helpottuu kun irrotat sen läpivientisuojapellin ja letkut konetilan puolelta. Sen jälkeen täytä jäähdytysjärjestelmä 50% pakkasnesteseoksella, käytä autoa lämpimäksi lämmityslaite täysillä (eli vipu punaisella) ja lisää nestettä sitämukaa kun mahtuu. Joskus lämmityslaitteeseen yrittää jäädä ilmakuplaa, tulee helpoiten pois kun saat auton keulaa ylemmäksi ja annat kunnolla kierroksia.
Re: Syylärin vaihto
Juu kiitoksia tiedoista.pressa kirjoitti:Ilmeisesti kyseessä on Lada johon syyläriä ollaan vaihtamassa (koska Lada foorumilla ollaan) ja ilmeisesti kyse on takavetoissta kun hana vuotaa apukuskin matolle?? Tälläiset perustiedot helpottaisi vastaamista!
Osta uusi (vaikka keraaminen) lämppärin hana ja vaihda se samalla kun syylärin vaihdat. Vaihtaminen helpottuu kun irrotat sen läpivientisuojapellin ja letkut konetilan puolelta. Sen jälkeen täytä jäähdytysjärjestelmä 50% pakkasnesteseoksella, käytä autoa lämpimäksi lämmityslaite täysillä (eli vipu punaisella) ja lisää nestettä sitämukaa kun mahtuu. Joskus lämmityslaitteeseen yrittää jäädä ilmakuplaa, tulee helpoiten pois kun saat auton keulaa ylemmäksi ja annat kunnolla kierroksia.

ja tosiaan Ladasta on kyse. Siitä allekirjoituksestahan löytynee se kyseinen kampe. Oletin tämän olevan jo itsestäänselvyys.
2107 1700 i ja -96 mallinen