Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
jta kirjoitti:Ite yleensä ottanu tuon ylätukivarren pultin pois että jättäny mutterin siihen pultin nokkaan ja vasaralla naputellu samalla kun toisesta päästä nitkuttanu listalla edestakaisin. Yleensä lähtee suht. kivuttomasti tuollain pois. Sitten kun ei pysty enää vasaralla lyömään pulttiin niin sopivaa tuurnaa/pulttia käyttää millä saa lyötyä pulttia ulos.
Pitää kokeilla...
Hitaasti mutta varmasti etenee... Uudet alatukivarret saapui, varaosaraadon etupää on purettuna ja sieltä otetaan navat, olka-akselit ja jarrukilvet tähän... Tämän alkuperäiset osat jää talteen ja ne sitten ajan kans fiksaillaan ja vaihdellaan laakerit...
Etupään osia on pikkuhiljaa putsattu periaatteella akkuporakone ja teräsharja... Meinasin pohjille vedellä motonetin 182 zink -maalin ja pinnalle sitten jotain mustaa väriä... Eiköhän se tästä joskus etene...
Jaaha, nyt olis taas hyvät neuvot tarpeen... Meinasin irrotella edesta ne ylätukivarret, jäipä vielä paikoilleen... Irrotin puskurin pois edestä ja pyöritin pulttia pulttipyssyllä, aikansa kun paukutti niin se alkoi jopa pikkuhiljaa pyöriä, toki hitaasti... Koitin lyödä pajavasaralla toiseen päähän pulttia pyöritellessä, mutta eipä tuolla mitään vaikutusta tuntunut olevan... Millähän ihmeellä tuon sais pois tuolta... Koitin ruiskia sinne kaikenlaisia irrotusöljyjä ja jättää hautumaan...
Muuten alatukivarret olis koottuna uusilla puslilla ja nivelillä, vielä kun nuo ylemmät sais irti hiottavaksi, maalattavaksi ja puslitettavaksi...
Ilmeisesti puslan sisäholkit on ruostuneet pulttiin kiinni ja se pyörii kumissa. Itse suosittelisin "nytkysahaa"
Pultti tukivarren molemmilta puolilta poikki ja pätkäthän sitten tuleekin puslien kanssa pois.
Ainakin takatukivarsisarjasa tulee uudet pultit ja kyllä idäntuojat noitakin alkuperäisiä pultteja saavat. Toki kyllä sinne voi pulttikaupastakin ostaa pultin, varaosakirjassa on muistaakseni pituus paksuus ja nousu ilmoitettu.
pressa kirjoitti:Toki kyllä sinne voi pulttikaupastakin ostaa pultin
Voi olla aika hankalaa. Itse kysyin Kuopion kaikista pulttikaupoista 11 milliä paksua kierretankoa. Kierteen nousulla tai muilla tekijöillä ei olisi ollut yhtään mitään väliä, olisin tarvinnut ainoastaan tuon paksuista kierretankoa ja pari siihen sopivaa mutteria. Missään ei tuollaista ollut, kun kuulemma myyvät vain yleisimpiä kokoja. Pitäkööt tunkkinsa sitten, kun niitä yleisimpiä kokoja saa halvemmalla Motonetistä...
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
pressa kirjoitti:Ilmeisesti puslan sisäholkit on ruostuneet pulttiin kiinni ja se pyörii kumissa. Itse suosittelisin "nytkysahaa"
Pultti tukivarren molemmilta puolilta poikki ja pätkäthän sitten tuleekin puslien kanssa pois.
Kahdesta terästä sain vain hampaat menemään, pultti on edelleen paikoillaan... Siispä uudet tukivarret tilaukseen ja nuo vanhat rälläkällä paloiksi... Pe#####, alkaa lähtemään sieltä...
kappa12 kirjoitti:
Kahdesta terästä sain vain hampaat menemään, pultti on edelleen paikoillaan...
Osta kunnollisia teriä. Itse kun nytkysahan ostin niin myyjältä (asiantunteva kauppa ja myyjä) kyselin mukana tulevista teristä että tekeekö mitään. Myyjä kertoi niiden olevan lähinnä malleja joiden mukaan voi oikeita teriä ostaa. Myi sitten jotain kohtuullisen hyviä teriä paketin. Kun menin tukivarsia vaihtamaan ajattelin kokeilla "malli"terällä. Ensimmäisen pultin puolivälin jälkeen oli hampaat sileät, Sitten vaihdoin oikean terän ja sillä katkoin useita pultteja kunnes terä katkesi ylemmän tukivarren pultissa kun sahausasento oli huono, toisella terällä (joka vieläkin käytössä) sahasin homman loppuun.
pressa kirjoitti:Osta kunnollisia teriä. Itse kun nytkysahan ostin niin myyjältä (asiantunteva kauppa ja myyjä) kyselin mukana tulevista teristä että tekeekö mitään. Myyjä kertoi niiden olevan lähinnä malleja joiden mukaan voi oikeita teriä ostaa. Myi sitten jotain kohtuullisen hyviä teriä paketin. Kun menin tukivarsia vaihtamaan ajattelin kokeilla "malli"terällä. Ensimmäisen pultin puolivälin jälkeen oli hampaat sileät, Sitten vaihdoin oikean terän ja sillä katkoin useita pultteja kunnes terä katkesi ylemmän tukivarren pultissa kun sahausasento oli huono, toisella terällä (joka vieläkin käytössä) sahasin homman loppuun.
Boschin terällä kokeilin(toinen olikin biltema ) ja molemmista meni vain hampaat... Voi toki olla miehestäkin kiinni...
No, laikka auttaa tuohonkin, ei nuo tukivarret kuitenkaan enää uuden veroiset oo...
Niin siis kunnon terällä menee hienosti. Tähän muuten sopisi jokarin jutut kuinka ne ladan kaikki pultit on kuin tinaa ja kovuus merkinnät on vain koristeena pulteissa. Rälläkällä noiden pulttien katkominen on työlastä kun se kumi alkaa sulamaan sinne väliin...