mikä ei kuulu joukkoon ja miksi ?
Re: mikä ei kuulu joukkoon ja miksi ?
Kolme Kimiä ja yksi Jimi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Tätä ketjua olen vähän vältellyt, kun olen huomannut olevani huono arvaamaan / tietämään. Niimpä voi seuraava olla joko liian helppo tai ylihankala.
Mikä seuraavista ei kuulu joukkoon:
-Huopalahti
-Kulosaari
-Kajaani
-Haaga ?
Kysymys liittyy kulkuvälineeseen. Kajaani kuuluu joukkoon.
Mikä seuraavista ei kuulu joukkoon:
-Huopalahti
-Kulosaari
-Kajaani
-Haaga ?
Kysymys liittyy kulkuvälineeseen. Kajaani kuuluu joukkoon.
Kulosaari ei kuulu joukkoon.Kaikissa muissa on raitiovaunurata.Kulosaaressakin on ollut joskus.Kajaanissa raitovaunutehtaan testirata.
Arvasimpa kerrankin jotakin. Nimittäin sen, kuka tämän spårakysymyksen heti kuittaa.
Kuka ei kuulu joukkoon, ja miksi:
Paasikivi
Ryti
Kekkonen
Kallio ?
Kuka ei kuulu joukkoon, ja miksi:
Paasikivi
Ryti
Kekkonen
Kallio ?
Ryti erottuu ainakin siksi, että häntä ei valittu varsinaisesti vaaleilla, eikä ollut puolustusvoimien ylipäällikkö.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Rytiä minäkin veikkaan.
Ryti sai "potkut" virastaan ja vielä vähän myöhemmin kunnon bonuksen: kymmenen vuotta kuritushuonetta.
Ryti sai "potkut" virastaan ja vielä vähän myöhemmin kunnon bonuksen: kymmenen vuotta kuritushuonetta.

Kallio erottuu mm. siitä, että hänet on haudattu kotipaikkakunnalleen Nivalaan. Kolme muuta lepää Helsingin Hietaniemessä.
Ryti hyvinkin, vaan miksi ? Liittyy musiikkipuolelle.
No Kalliosta saa ainakin helposti "rock", sitten oli tämä "Kekkonen hiihtää, Kekkonen kalastaa" jne. ja kaipa tuosta Paasikivestäkin voi amerikaksi sanoa "rock". Rytistä on tehty ooppera.
Hyviä vastauksia, vaan kaipaan virallisempaa musiikkia.
Ryti-muusikoita ei liene, ainakaan tunnettuja.
Sen sijaan Lilli Paasikivi on oopperalaulaja
Vieno Kekkonen iskelmälaulaja ja
Ile Kallio kitaristi
Sen sijaan Lilli Paasikivi on oopperalaulaja
Vieno Kekkonen iskelmälaulaja ja
Ile Kallio kitaristi
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Tässä sitä tulee.wileeni kirjoitti:Hyviä vastauksia, vaan kaipaan virallisempaa musiikkia.

http://www.youtube.com/watch?v=4DUpIhG0VsE
Taisi sitä Rytikin kaivata, mutta hänen aikanaan sitä soitettiin vain Mannerheimille.
Viikkipetiakin on tässä käsittääkseni hakoteillä. Vaan mistä varsin te nämä oikeat vastaukset haetten ?
Ellei minua ole oikein väärin opetettu, on Porilaisten marssi Suomen puolustusvoimien ylipäällikön marssi. Näin ei sitä Rytille soitettu.
Hyvä minä, kun uskalsin ja löysin kysymyksen, jota ei heti arvattu, vaan aika äkkiä. Hyviä aevauksia, paikkaansa pitäviä ja kekseliäitä löytyi kyllä.
Ellei minua ole oikein väärin opetettu, on Porilaisten marssi Suomen puolustusvoimien ylipäällikön marssi. Näin ei sitä Rytille soitettu.
Hyvä minä, kun uskalsin ja löysin kysymyksen, jota ei heti arvattu, vaan aika äkkiä. Hyviä aevauksia, paikkaansa pitäviä ja kekseliäitä löytyi kyllä.
Hyvä kysymyshän tuo oli Wileeni. Ehkä se sekaannus tulee juuri siitä, että Suomessa presidentti on poikkeusta lukuunottamatta myös puolustusvoimien ylipäällikkö. Ryti ei sitä virkaa voinut saada, koska Kallio oli luovuttanut sen aikaisemmin jo Mannerheimille sotatilan vuoksi.
Virossa tuo on selvempi, koska puolustusvoimen päälliköstä tulee sotatilassa puolustusvoimien ylipäällikkö, presidentillä ei ole tekemistä tuon asian kanssa, nimityksenkin suorittaa hallitus. Ja puolustusvoimien (yli)päällikön kunniamarssi on siellä sama kuin täälläkin "Porilaste Marss".
http://www.youtube.com/watch?v=NZE04AlxHzQ
Turhaa tai vähemmän turhaa tietoa netistä löytyy. Wikipedian tiedon oikeellisuus riippuu paljon käytetyistä lähteistä ja niiden oikeellisuudesta. Kirjatieto ja tieto mitä koulussa opetetaan ei aina välttämättä ole sekään kiveen hakattua. Ja itse olen vieläkin katkera kouluopetuksestani lähinnä siitä, että meille ei opetettu juuri lainkaan Suomen historiaa. On häpeä.
Ja vastaus tähän ko. kysymykseen löytyy en.Wikipediasta, jossa asia on vieläpä perskarvoja myöten selvitetty.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porilaisten_marssi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
taitaakin olla jo Pavlovitsin vuoro laittaa seuraavia.
Virossa tuo on selvempi, koska puolustusvoimen päälliköstä tulee sotatilassa puolustusvoimien ylipäällikkö, presidentillä ei ole tekemistä tuon asian kanssa, nimityksenkin suorittaa hallitus. Ja puolustusvoimien (yli)päällikön kunniamarssi on siellä sama kuin täälläkin "Porilaste Marss".
http://www.youtube.com/watch?v=NZE04AlxHzQ
Turhaa tai vähemmän turhaa tietoa netistä löytyy. Wikipedian tiedon oikeellisuus riippuu paljon käytetyistä lähteistä ja niiden oikeellisuudesta. Kirjatieto ja tieto mitä koulussa opetetaan ei aina välttämättä ole sekään kiveen hakattua. Ja itse olen vieläkin katkera kouluopetuksestani lähinnä siitä, että meille ei opetettu juuri lainkaan Suomen historiaa. On häpeä.
Ja vastaus tähän ko. kysymykseen löytyy en.Wikipediasta, jossa asia on vieläpä perskarvoja myöten selvitetty.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porilaisten_marssi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
taitaakin olla jo Pavlovitsin vuoro laittaa seuraavia.