Juu, tuo kohta on mielenkiintoinen
"Automerkin edustajaa ei velvoitettu korvaamaan remonttia. Syy oli yksiselitteinen. Huolto-ohjeen mukaan jakopään hammashihna olisi pitänyt tarkastaa 30 000 kilometrin huollossa, jonka Ladan omistaja oli laistanut."
Aikoinaan "arvostettu koneistamo" Järvenpäässä höyläsi itselle Perkins-dieselin kannen ja laittoi siihen uudet venttiilit. Kone kun pantiin käyntiin, niin venttiilit oli männissä kiinni. Selvitin itse asiaa niin se johtui siitä, että venttiileitä ei ollut upotettu riittävästi höyläyksen jälkeen. Mennessäni valittamaan asiasta, koneistamon johtaja sanoi "kyllä jokaisen ammattitaitoisen Perkins-asentajan tulee tarkastaa asia ennenkuin asentaa kannen paikoillleen - eli minähän sen virheen teinkin ja vielä kehtaan tulla asiasta urputtamaan. Silloin ei ollut vielä mitään kuluttajasuojia ja itse parikymppinen niin homma meni muutenkin vähistä rahoista taivaan tuuliin. Täysin rempattu kone olikin romurautaa.
Oppirahat maksettuani ne olikin sitten viimeiset rahat, mitkä koneistamot tuli minulta saamaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:
Aikoinaan "arvostettu koneistamo" Järvenpäässä höyläsi itselle Perkins-dieselin kannen ja laittoi siihen uudet venttiilit. Kone kun pantiin käyntiin, niin venttiilit oli männissä kiinni. Selvitin itse asiaa niin se johtui siitä, että venttiileitä ei ollut upotettu riittävästi höyläyksen jälkeen. Mennessäni valittamaan asiasta, koneistamon johtaja sanoi "kyllä jokaisen ammattitaitoisen Perkins-asentajan tulee tarkastaa asia ennenkuin asentaa kannen paikoillleen - eli minähän sen virheen teinkin ja vielä kehtaan tulla asiasta urputtamaan. Silloin ei ollut vielä mitään kuluttajasuojia ja itse parikymppinen niin homma meni muutenkin vähistä rahoista taivaan tuuliin. Täysin rempattu kone olikin romurautaa.
Oppirahat maksettuani ne olikin sitten viimeiset rahat, mitkä koneistamot tuli minulta saamaan.
Ei ollut Volgasta, vaikka mulla oli sellainenkin Volga, mikä oli ollut alunperin Perkinsillä, mutta Konelassa vaihtoivat sen hajottua siihen takaisin bensakoneen. Kyseessä oli ensimmäinen dieselkoneinen Transit -69, joka oli tuolla samalla Perkins 4/99 koneella kuin Volga M21:ssä (Roverin dieseliä oli myös). Se 4/99 Perkins oli huonomaineinen märkäputkikone heikon lohkonsa takia.
Tuon koneistamon takia ketuille menneen 4/99 koneremontin takia aloin etsimään siihen kuivaputkikonetta 4.108 ja sellainen hyvä löytyikin yhdeltä romutrokarilta sopivaan hintaan. Se olikin tosi hyvä kone ja ajelin sillä pitkään. Myin sen koneen vielä ehjänä eteenpäinkin, kun kori jo mätäni.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pavlik morozov kirjoitti:...kysymys: millä tuo uretaani pestään riittävän tehokkaasti käytön jälkeen tosta pistoolista?
asetoni tinneri kama tuntuu aika vahvalta että riittäiskö bensa?
Uretaani on rakennustyömaiden paholainen. Sanotaanko näin, että mulla on housuissa uretaanitahra polvien kohdalla jo kolmatta vuotta
Uretaanin saa siis ainoastaan tuoreena pois, parhaiten uretaaninpesuaineella (rautakaupoista). Lakkabensiini, tavallinen bensiini tai asetoni puree vain vähän kuivaan uretaaniin.
Jostain wikistä löytyy näin: QSO. Sähkötyslyhenne, joka tarkoittaa "voitteko liikennöidä ...:n kanssa / voin liikennöidä ...:n kanssa"Radioamatöörikäytössä QSO tarkoittaa radioyhteyttä yleensä. Puhekielessä puhutaan suomeksi yleensä "kusosta" tai käytetään ilmaisua "kuso kulkee", jolla tarkoitetaan toimivaa yhteyttä. Englanniksi sanotaan "kjuu es ou". Yhteyden lopussa voidaan sanoa esimerkiksi "kiitos kusosta" tai "thanks for the QSO". Sähkötyksellä esimerkiksi "TNX FER QSO".
Nyt sitten taas ajoneuvo missä on radiot, tai peräkärry jossa on radiot tai antenni on kusokärry.
No niin nyt on taas sivistytty lisää kun tuo kusokin selvisi. Nyt piti töistä tullessa kämpillä aukasta pattereihin vesikierto kun oli sisälämpötila pudonnut ihannelämpötilastani 22:sta 21:een. Talvi vissiin tulee pikkuhiljaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
jta kirjoitti:Tänään lähti yksi auto pihasta kohti sulattoa. Ei isosti jää ikävä tuota axtecia. http://youtu.be/E_ndIU2BuSc
Mukava katsoa, että autosta on ennen romutusta otettu kaikki käyttökelpoiset osat talteen. hitsit niin woihan wanha wihtahousu kun ihmiset usein romuttavat melkein ehjiä autoja.
Suunnittelinpa oman talon. Pitäisi vain tontti saada että pääsisi rakentamaan.
kuinkahan moni siisti 90 luvun autokin menee ajamalla leimassa olevana täysin toimivana purkamatta paaliin. ilman että on edes yritetty kaupata muualle kun vaihdossa liikkeeseen...
sit tääl harsitaan läpilahoja 80 lukusia paukkupullomaalattuja pakkelikasoja leimalle.
Smoppi kirjoitti:Mukava katsoa, että autosta on ennen romutusta otettu kaikki käyttökelpoiset osat talteen.
Tuulilasin olisin vielä ottanut, vaikka siinä pieni särö olisi ollutkin. Monasti tulee tarvetta tuulilasille jonka saisi laittaa "peitoksi" koriin jonka sisutan haluaa säilyvän. Tai istten joku "leikki" auto jota ei pidetä kilvissä eikä katsasteta.