Farmari-Samara

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Tulpun suunnittelutoimistosta:

http://aijaa.com/3d9WRp
http://aijaa.com/wOiJRT
http://aijaa.com/h7QHYU

Miten tuollainen olisi käytännössä helpointa toteuttaa? Kannattaisiko hitsata kattoon ja takasivukylkiin jatketta, vaiko vain tehdä uusi takaluukku, joka olisi tuollainen ulottuvuuksiltaan "puolikkaan neliökartion" muotoinen, jolloin takalasin viistous poistuisi ja auton sisätilavuus olisi farmarin luokkaa? Uusi takaluukku tiivistyisi auton C-pilareita vasten.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jos teet uuden takaluukun niin melkein lasikuitu (tai muu "keinomateriaali") on ainut vaihtoehto. Saranoille ja pumpuille tulee aika paljon painoa. Sääställä alkuperäisen luukun ja saranoihin pikatapit niin saa aina vaihtaa kumman tarvitsee...
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kiinteä kattoista ei vähällä saa suomessa rekisteriin.mutta lunkku mallin saa helposti kun muutos vain lunkussa..kysytty katsurilta 1997-99 mutta jäi tekemättä kun tuli vw 9 hengen bussi perheeseen...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

t tulppu kirjoitti:Kiinteä kattoista ei vähällä saa suomessa rekisteriin.mutta lunkku mallin saa helposti kun muutos vain lunkussa...
??? Mikä toi "lunkku" on?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Eikö teillä päin ole puhuttu perälunkusta.. Eli taitaa olla tavara tilan kansi. Tai sitten se 3ovi. 3ovisessa samarassa. Tai viides ovi 5ovisessa samarassa.
Tuossa smopin ylimmäisessä kuvassa on koko kattoinen versio. Jossa jo joutuu hitsi hommiin ja rälläköimään pilaria pois...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja samarai »

Eiköhän siitä tulisi designiltaan paras, kun kattoon ja kylkiin tulisi jatketta. Voisi hyödyntää sedanin pitkää takapäätä ja toista hb:n takapäätä kasaamalla niistä farmarikori. Farmarin sivulasit vain pitäisi jostain keksiä.

Kuva

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

t tulppu kirjoitti:Eikö teillä päin ole puhuttu perälunkusta.. Eli taitaa olla tavara tilan kansi. Tai sitten se 3ovi. 3ovisessa samarassa. Tai viides ovi 5ovisessa samarassa.
En kyllä vielä tähänpäivään mennessä ole kenekään kuullut "lunkuksi" LUUKKUA kutsuva! Mutta ei tosin kenekään samaran omistajan kanssa ole se puheeks tullutkaan. :(
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuo Samarain esittämä ei olisi edes hullumman näköinenkään. Sivulasithan voisi saada lasiliikkeestä mistä saa karkaistualasia kun vain olisi joku pahvimalli tai vastaava viedä näytille mistä näkis muodon. Sitä en tiedä että pitäisikö noille olla jotain hyväksyntää?

Ja tuohon lunkku kysymykseen niin täällä päin on myös lunkaksi kutsuttu takaluukkua/konttia.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Tarvitseeko siinä lasia olla välttämättä? Peltiä vaan.

Kyllä minä ainakin voisin jostain sedan-samarasta tuollaisen kötöstellä. Vähän näyttää joltain Skoda Felician ja japsifarmarien risteymältä tuo Samarain versio, höystettynä Samaran puskureilla. :)

Tuon ison takasivulasin kanssa tulisi sellainenkin ongelma, että alkuperäiset C-pilarit joutuisi laikkaamaan irti, mitä ei ehkä kovin mielellään tekisi. Mielummin jättää vaikka alkuperäisen sedan-korin C-pilarit siihen ja laittaa niiden takapuolille toiset tuollaiset pikkusivulasit, mitä löytyy sedanista ja 5-ovisesta.

Onko sedanissa ja hb:ssä se takaluukun lukkokielen reikä samalla korkeudella?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja samarai »

Bongasin mielenkiintoisen asiakirjan asian tiimoilta. AvtoVazin tytäryhtiö Brontolla on ollut hanke tuottaa vanhaa Samaraa lasikuituisella "farkkulaajennuksella" takaluukun paikalla. Mallinumeroilla 210800y (universal), 210830y, 210900y ja 210930y (ovimäärä/moottorin tilavuus). Ajankohdasta ei ole mainintaa.

http://rcforum.ru/showpost.php?p=1756335&postcount=240

Olisi ollut ehkä vähän tämmöinen: http://cs1422.vkontakte.ru/u7814610/124 ... 1b1472.jpg

omavalmiste: http://avto-forum.oboz.ua/viewtopic.php?t=3413

8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Tarvetta näköjään muillakin farmarehin kun mullain silloin muinoin.. Oli minulla suunnitelmat 5 ovisesta Nivastakin voi paperille suunniteltuna. Ja se on aika samanlainen kuin nyt myynnissä olevat... Että olenko tietämättäni kopioinut heidän vehkeitä vai ovatko he minua.. Kun silloin ei ollut minulla tietokoneita tai kirjallisuutta josta lainata. Vaikka joskus oli juttu jossakin että kaksi eri joukkuetta ympäri maailmaa suunnitteli jonkun jutun.. Niin niissä oli perusajatus saman suuntainen.. Eikä muistaakseni edes olleet insinöörejä..
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:Bongasin mielenkiintoisen asiakirjan asian tiimoilta. AvtoVazin tytäryhtiö Brontolla on ollut hanke tuottaa vanhaa Samaraa lasikuituisella "farkkulaajennuksella" takaluukun paikalla. Mallinumeroilla 210800y (universal), 210830y, 210900y ja 210930y (ovimäärä/moottorin tilavuus). Ajankohdasta ei ole mainintaa.

http://rcforum.ru/showpost.php?p=1756335&postcount=240

Olisi ollut ehkä vähän tämmöinen: http://cs1422.vkontakte.ru/u7814610/124 ... 1b1472.jpg

omavalmiste: http://avto-forum.oboz.ua/viewtopic.php?t=3413

8)
Eikös noissa dokuissa ol mallinumerot 210803, 210903, 210832, 210932
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Farmari-Samara

Viesti Kirjoittaja samarai »

Se on tosiaan siinä kannessa jostain syystä tuollaisella "kakkospotenssimerkillä", sitä itsekin katsoin, mutta kyllä se toisella lehdellä kuitenkin "2108Y" kuitenkin on.
http://s45.radikal.ru/i109/1310/3e/68a6cd6ca246.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helpoitenhan Samarasta saa "farkun" kun poistaa takapenkin istuinosan, tulee hieman lisää pituutta ja silloin se istuinosa ei ole tiellä sivuovesta takatilaan tavaroita nostaessa (3-ovisessa mallissa). Tuollainenhan "farkku Samara" on aina minulla ollutkin. :)

Samaa ideaa Hollannissa myydyssä "Samara Vanissa". Tuossa kuitenkin suojaverkko väliseinänä.
http://s019.radikal.ru/i631/1310/03/17b5e78d87b1.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin