1200L vm.88 Kaasutin ongelma
1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Hei,
Ongelmat alkoivat kun pitkään seisoneella ladalla lähdin painamaan kotia päin reilun kahdensadan kilometrin matkaa. Noin tunnin ajettua alkoi lada nykiä 100 km/h nopeuksilla ja matkan edetessä vauhti vain hidastui ja kotiin päästyä kulki enää vain noin 80 km/h kaasupohjassa ja nyki oikein tuntuvasti. Tuli sitten kaasari avattua ja puhdistettua ja kasattua uusiksi, mutta nyt ongelmana on, että bensaa tuppaa tulemaan hiukan liikaa eli kun auton laittaa pyörimään niin bensaa tulee loputtomiin ja auto tukehtuu ja kusee bensaa noin minuutin huohotin putken kautta. Nyt siis epäillään, että kohon neulassa olisi vikaa? Saakohan näin vanhaan kaasariin enää mistään korjaussarjaa, mieluiten pk-seudulta, jotta saisi sen neulan vaihdettua? Voiko neulan toimivuuden testata jollain tavalla ja tuleeko, jotain muuta vikaa teille mieleen joka aiheuttaisi tämmöisen oireen? Kaasari on Ozon, jos en aivan väärässä ole.
Ongelmat alkoivat kun pitkään seisoneella ladalla lähdin painamaan kotia päin reilun kahdensadan kilometrin matkaa. Noin tunnin ajettua alkoi lada nykiä 100 km/h nopeuksilla ja matkan edetessä vauhti vain hidastui ja kotiin päästyä kulki enää vain noin 80 km/h kaasupohjassa ja nyki oikein tuntuvasti. Tuli sitten kaasari avattua ja puhdistettua ja kasattua uusiksi, mutta nyt ongelmana on, että bensaa tuppaa tulemaan hiukan liikaa eli kun auton laittaa pyörimään niin bensaa tulee loputtomiin ja auto tukehtuu ja kusee bensaa noin minuutin huohotin putken kautta. Nyt siis epäillään, että kohon neulassa olisi vikaa? Saakohan näin vanhaan kaasariin enää mistään korjaussarjaa, mieluiten pk-seudulta, jotta saisi sen neulan vaihdettua? Voiko neulan toimivuuden testata jollain tavalla ja tuleeko, jotain muuta vikaa teille mieleen joka aiheuttaisi tämmöisen oireen? Kaasari on Ozon, jos en aivan väärässä ole.
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Kyllähän tuo tulvivalta kaasarilta kuulostaa, eiköhän se uudella koholla/neulaventtiilillä kuntoon tule. Ainakin toveri PöyhöinKuusaalt myi minulle kaasarinkorjaussarjan joka sisälsi myös ko. osan. Luultavasti saat varsin pian tähän viestiin vastaukseksi joltakulta tarjouksen uudesta osasta.
Lada 2107 1300S -85 ikuisuusprojekti.
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
"Trying is the first step towards failure." -Homer Simpson
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Itsellä kävi toisinpäin korjaussarjan kanssa, sen uusi neula jumitteli aina välillä ja tuloksena samat oireet, kuin sulla. Joku sanoi näitä olleen silloin tällöin uusien osien kanssa. Lopulta laitoin vanhan neulaventtiilin takaisin ja homma pelasi. Toivottavasti sulla menee toisinpäin. Ei sitä oikein saanut testattua, koska ainakin se venttiili liikkui ihan normaalisti, ei siinä tuntunut mitään vastuksia.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Eihän kaasuttimen kantaa kohoineen laskettu pöydälle oikeinpäin puhdistuksen yhteydessä?? Tällä klassisella virheellä kohon kieli taipuu ja bensanpinta tulee törkeän ylös tai jopa tulvan puolelle... Eli säädä bensan pinta alemmaksi.JanneF kirjoitti:Tuli sitten kaasari avattua ja puhdistettua ja kasattua uusiksi, mutta nyt ongelmana on, että bensaa tuppaa tulemaan hiukan liikaa
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Olisko kiihdytyspumpunkalvo rikki?
Lada 1500S axtec vm94
Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Lada on kunnon ralliauto sutii ja paukkuu!

Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Jep, näinhän siinä oli päässyt käymäänpressa kirjoitti:Eihän kaasuttimen kantaa kohoineen laskettu pöydälle oikeinpäin puhdistuksen yhteydessä?? Tällä klassisella virheellä kohon kieli taipuu ja bensanpinta tulee törkeän ylös tai jopa tulvan puolelle... Eli säädä bensan pinta alemmaksi.JanneF kirjoitti:Tuli sitten kaasari avattua ja puhdistettua ja kasattua uusiksi, mutta nyt ongelmana on, että bensaa tuppaa tulemaan hiukan liikaa


Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Nyt on ladaan laitettu kaasarinkorjaus sarjaa ja pelittää kuulemma täysin.
Nyt ei muutakuin auto leimalle ja talviunille. Kiitos kaikille vastauksista!

Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Mulla on sellanen ongelma vm 87 1200 nappiksen kanssa että kiihdytyspumpun kohdalta tiputtaa bensaa, ei heti kun käyntiin laittaa mut pikkulenkin jälkeen tulee tippoja suoraan imusarjan päälle. Just tänään kyseisen auton ostin ja edellinen omistaja vaihto eilen kyseisen ongelman takia kaikki tiivisteet kaasariin. Ei auttanu mitään, olisko jollain hyvää vinkkiä että mikä vois olla avuksi? niin ja ei minun mielestä pitäis syödä bensaa tuohon malliin kun mitä tänään haku reissulla meni (4-6L 20-25km)
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Vaan onko kiihdytyspumpun kalvoa vaihdettu? Tuohan sieltä todennäköisesti vuotaa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Neulaventtiili jumittaa?
Jos on tarvikepumppu, se antaa liian ison paineen?
Kiihdystyspumpun takaiskuventtiili ei toimi? Tämän voi tarkistaa irroittamalla kaasarin kannen ja sen alla olevan kiihdytyspumpun venttiilin. Irtoinaisena sitä heiluttaessa pitäisi kuulua helinää. Jos ei kuulu niin liotukseen yön yli ja uusi yritys.
Jos on tarvikepumppu, se antaa liian ison paineen?
Kiihdystyspumpun takaiskuventtiili ei toimi? Tämän voi tarkistaa irroittamalla kaasarin kannen ja sen alla olevan kiihdytyspumpun venttiilin. Irtoinaisena sitä heiluttaessa pitäisi kuulua helinää. Jos ei kuulu niin liotukseen yön yli ja uusi yritys.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Nyt tulee tyhmä kysymys, onko nappisessa samantapainen bensapumppu kuin kanttisessa? Eli siis se käsi pumppaus mahdollisuus? Tuossa sitä ei nimittäin ole, eli onko sellainen se tarvike pumppu?THI-900 kirjoitti:Neulaventtiili jumittaa?
Jos on tarvikepumppu, se antaa liian ison paineen?
Kiihdystyspumpun takaiskuventtiili ei toimi? Tämän voi tarkistaa irroittamalla kaasarin kannen ja sen alla olevan kiihdytyspumpun venttiilin. Irtoinaisena sitä heiluttaessa pitäisi kuulua helinää. Jos ei kuulu niin liotukseen yön yli ja uusi yritys.
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Sama bensapumppu kaikissa kaasutin koneissa. Alkuperäisessä on vipu käsipumppausta varten, tarvikemallissa ei.
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Mulla on sitten tarvike pumppu. Jos niillä on taipumusta tuottaa liikaa painetta niin onko kukaan kokeillu että laittais lisä tiivisteen pumpun ja lohkon väliin? Yksi entinen autokorjaaja sano että sillälailla pystyy vähentämään painetta ja kuulemma pitäis toimia. Ainut ongelma on ettei kiinnostais kokeilla näillä pakkasilla pihalla mut jos jollain on kokemusta ja tietoa että toimiiko ja kuinka paljon tiivistettä pitäis suunnilleen lisätä niin ilomielin otan tietoja vastaan.
Re: 1200L vm.88 Kaasutin ongelma
Voiko tuohon ostaa jostain jotain säätölevyjä vai pitäskö kokeilla tiivisteellä? Ja onko näin että tiivistettä/liuskoja pitäis lisätä tuohon alemmassa kuvassa olevaan kohtaan B? jos näin on niin oikeastikko sen pitäis olla sen 0,70-0,80mm. Ei oikein tuo venäjän kieli ole hallussa ja google kääntäjällä tulee suht kehnoja vastauksia.pressa kirjoitti:http://www.autoprospect.ru/vaz/2105-zhi ... nasos.html