VAZ-21013 - 1988 - super rock - projekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
VAZ-21013 - 1988 - super rock - projekti
yleisön pyynnöstä huolimatta voisin tänne jotain juttua laittaa tosta jäärata-auto projektista, kun sitä nyt pitäs pikaisesti potkia eteenpäin
eli kyseessä jokkiskaarellinen koppa mikä palveli pari talvea jäällä 1700 moottorin voimin. tuplakaasaria, nokkaa, kantta, puristuksia pakosarjaa ynnä muuta normi juttua. viime talvena alko voiman puute vaivaamaan joten jotain oli pakko alkaa tekeen ja keväällä huittisten jokkisradalla kansipahvin palaminen alotti projektin toden teolla.
tekniikaksi valikoitu saabin b234 moottori ja vaihdelaatikoksi omegan R28 vaihteisto
kesän mittaan siitä tulipelti poistettiin ja kardaani tunneli käsijarrukahvalle asti [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/850/4itq.jpg]
ensikertaa tekniikkaa sovitettiin keulalla alkuviikosta
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/845/rd2s.jpg]
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/547/qm5v.jpg]
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/11/otkl.jpg]
koneen korvakkeet sain tehtyä ja vaihelaatikolle myös kumit.
alustan osiakin tuli postissa tällä viikolla [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/854/20sa.jpg]
ja taakse olis myös saman moset mutta pidemmät, mitkä tuli hommattua yhteen toiseen projektiin mikä ei ole oikeen edennyt
muutenkin alustaan tulee melko paljon muutoksia, nopea hammastanko tulee escortista etupalkin etupuolelle (palkki on muuten käännetty "väärin" päin) alatukivarret tulee omatekoset, unibal päillä. ovat vielä vaiheessa kun en ole saanut holkkeja niille palleille [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/201/cnim.jpg]
tämmöstä pientä rojektia siis. peltiä olis yritettävä ens viikolla päästä lyömään lootan ympärille ja jos saisin ne alatukivarret valmiiks niin pääsis etutolppien paikkoja ja ohjaus juttujakin ihmettelemään. isompi turbo on hankintalistalla ja pakosarja sille tarvis myös tehä
eli kyseessä jokkiskaarellinen koppa mikä palveli pari talvea jäällä 1700 moottorin voimin. tuplakaasaria, nokkaa, kantta, puristuksia pakosarjaa ynnä muuta normi juttua. viime talvena alko voiman puute vaivaamaan joten jotain oli pakko alkaa tekeen ja keväällä huittisten jokkisradalla kansipahvin palaminen alotti projektin toden teolla.
tekniikaksi valikoitu saabin b234 moottori ja vaihdelaatikoksi omegan R28 vaihteisto
kesän mittaan siitä tulipelti poistettiin ja kardaani tunneli käsijarrukahvalle asti [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/850/4itq.jpg]
ensikertaa tekniikkaa sovitettiin keulalla alkuviikosta
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/845/rd2s.jpg]
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/547/qm5v.jpg]
[img=http://imageshack.us/scaled/thumb/11/otkl.jpg]
koneen korvakkeet sain tehtyä ja vaihelaatikolle myös kumit.
alustan osiakin tuli postissa tällä viikolla [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/854/20sa.jpg]
ja taakse olis myös saman moset mutta pidemmät, mitkä tuli hommattua yhteen toiseen projektiin mikä ei ole oikeen edennyt
muutenkin alustaan tulee melko paljon muutoksia, nopea hammastanko tulee escortista etupalkin etupuolelle (palkki on muuten käännetty "väärin" päin) alatukivarret tulee omatekoset, unibal päillä. ovat vielä vaiheessa kun en ole saanut holkkeja niille palleille [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/201/cnim.jpg]
tämmöstä pientä rojektia siis. peltiä olis yritettävä ens viikolla päästä lyömään lootan ympärille ja jos saisin ne alatukivarret valmiiks niin pääsis etutolppien paikkoja ja ohjaus juttujakin ihmettelemään. isompi turbo on hankintalistalla ja pakosarja sille tarvis myös tehä
Viimeksi muokannut START, 24.11.2014 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: super rock nappis
Meinasitko koneesta ottaa voimaa reilumminkin?. Tuo kone ei paljoa vaadi että 400hv menee rikki, voi olla hieman erilainen ajaa kuin 1700 koneinen lada
. Kerrankin jotain mieleskiintoista luettavaa
.


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
no ainakin se vakio pakokaasujarru lähtee pois.
joku hx35 olis passeli tohon jos voimaa haluaa, mutta pitäs saada aika ajettava tosta koneesta myös. mutta se 300heppaa taitaa tulla melkeen väkisinkin. joku ahdin tarvis ostaa, kun vakio pakosarja ei sovellu takaveto asennukseen ollenkaan, kun lähdöt on eteenpäin. samoin imusarja on väärän kätinen, mutta ilmeisesti ng900 löytyy sarjaa missä läppä keskellä sarjaa
joku hx35 olis passeli tohon jos voimaa haluaa, mutta pitäs saada aika ajettava tosta koneesta myös. mutta se 300heppaa taitaa tulla melkeen väkisinkin. joku ahdin tarvis ostaa, kun vakio pakosarja ei sovellu takaveto asennukseen ollenkaan, kun lähdöt on eteenpäin. samoin imusarja on väärän kätinen, mutta ilmeisesti ng900 löytyy sarjaa missä läppä keskellä sarjaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: super rock nappis
Joo, tiedän yhden 9000 aero saabin josta se 350hv otettu. Nekin jotain pieniä muutoksia, en muista mitä kaikkea siihen oli sitten tehty. Ja ilmeisen kestäviä koneita, kun noita laitetaan vähän joka autoon 

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
vakio etuiskarin paikat revittiin juurineen pois, tilalle hitsasin kynille sopivan kotelon. joku reilu 5 senttiä tuli ylemmäks ja asento muuttu niin että casteria saa tulla enempi. noi tolpathan ovat aika lähelle vakio iskarin mittaset. tarvii passata alapään korvakoilla korkeus kohilleen että piisaa säätövara
kuviakin olisin ottanu mutta kamera sano sopimuksensa irti. no ehkä niitä saa myöhemmin lisättyä
huomenna vapaapäivä niin tarvii hakea peltiä (0,75mm) ja putkea turvakaariin ja pakosarjaan. sekä mutkia ja jos pakosarjan laipan sais askarreltua myös
kuviakin olisin ottanu mutta kamera sano sopimuksensa irti. no ehkä niitä saa myöhemmin lisättyä
huomenna vapaapäivä niin tarvii hakea peltiä (0,75mm) ja putkea turvakaariin ja pakosarjaan. sekä mutkia ja jos pakosarjan laipan sais askarreltua myös
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
sorvari soitti että holkit olis, minä iltapuhteena askartelin tälläset: [img=http://imageshack.us/scaled/thumb/823/74k9.jpg]
tolpan korvakkeet teen vielä huomenna kun tallilla ei ollu sopivaa poranterää
puuttuvan etupoikkosen hitsasin turvakaariin myös ja meininki olis vielä konehuoneen puolelle tuoda putket sieltä jäykistämään
peltiä hain kaks metrikakkosta levyä ja sit vähän muutakin rautoja. huomenna pääsee ehkä jo puottamaan keulan pyörilleen
tolpan korvakkeet teen vielä huomenna kun tallilla ei ollu sopivaa poranterää
puuttuvan etupoikkosen hitsasin turvakaariin myös ja meininki olis vielä konehuoneen puolelle tuoda putket sieltä jäykistämään
peltiä hain kaks metrikakkosta levyä ja sit vähän muutakin rautoja. huomenna pääsee ehkä jo puottamaan keulan pyörilleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: super rock nappis
Nätit alatukivarret
. Ite mietin et vois ostaa venäjältä ne putkitukivarret, ja muuttaa niistä säädettävät uniball nivelillä varustettuna. Pääsis hieman ehkä helpommalla. 


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
tässä tapauksessa sana helpolla pääsy taitaa olla jo haudattu aikaa sitten
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
kuvia ei taaskaan ole, pitäs varmaan kamera kaupoilla käydä, kun ei mulla ole niin hienoa puhelinta millä sais kelvollisia kuvia
etu kynien kotelot sain valmiiksi ja vahvistettua kunnolla koko etu nurkat.
kuskin puolen tukivarret on paikallaan tolppineen päivineen. tai hahmollaan vielä mutta testattu että kaikki palikat mahtuu liikkumaan. repsikan puolelle ei ole vielä olka-akselia ja napaa irrotettu. tulee 132 fiiatin olka-akselit, ovat hiukan paremmat kun ladassa ja isommalla laakerilla napa. ohaus vehkeitä varten olis kanssa osia sorvattuna. tulee ainakin ladan raide päät ja lyhyet kääntövarret, volvon raidetangot, välikopan hammastanko ja rattiakseli on vielä täysin arvotus
tekniikankin jumppasin taas vaihteeks paikoilleen. pellityksiä pääsis alottelemaan myös. sikkikoneeseen vaan odottelen rullia, mitkä pitäs tulla matkahuoltoon ehkä huomenna
etu kynien kotelot sain valmiiksi ja vahvistettua kunnolla koko etu nurkat.
kuskin puolen tukivarret on paikallaan tolppineen päivineen. tai hahmollaan vielä mutta testattu että kaikki palikat mahtuu liikkumaan. repsikan puolelle ei ole vielä olka-akselia ja napaa irrotettu. tulee 132 fiiatin olka-akselit, ovat hiukan paremmat kun ladassa ja isommalla laakerilla napa. ohaus vehkeitä varten olis kanssa osia sorvattuna. tulee ainakin ladan raide päät ja lyhyet kääntövarret, volvon raidetangot, välikopan hammastanko ja rattiakseli on vielä täysin arvotus
tekniikankin jumppasin taas vaihteeks paikoilleen. pellityksiä pääsis alottelemaan myös. sikkikoneeseen vaan odottelen rullia, mitkä pitäs tulla matkahuoltoon ehkä huomenna
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: super rock nappis
Mielenkiinnolla seurataan, tulossa melkoinen laitos, hyvä meininki!



-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
jatketaan nyt tylsähköä kertomusta, kuva taas kertois enemmän kun monta sanaa
pyörilleen kasasin ja ensivaikutelma näyttäs ihan hyvältä. korkeutta ruuvvasin vähän ylöspäin kun oli melkeen pohjilla. aika alas noilla kynillä pääsee ja ulosjoustoa saa aika mukavasti myös. pohjaanlyöntikumeja ei ole mutta ei kaukana ole että ylävarsi ottas koriin. tarvii sopivalle kohtaa tehä kummit. ylätukivarsi on jossain kohtaa tehtävä myös uus, yläpallo menee aika hurjaan asentoon sisään joustossa nyt
alatukivarsien korvakkeita saattaa tarvita vielä muuttaa kauemmas toisistaan, että saa säätövaroja paremmin ja holkin mitalla säätää casteriakin
öljypohja vaatii jonkin verran muutoksia, on alanurkka aika alhaalla. jos ruuvaa kynät ihan pohjille niin saa varmaan öljypohjan maahan kiinni
pyörilleen kasasin ja ensivaikutelma näyttäs ihan hyvältä. korkeutta ruuvvasin vähän ylöspäin kun oli melkeen pohjilla. aika alas noilla kynillä pääsee ja ulosjoustoa saa aika mukavasti myös. pohjaanlyöntikumeja ei ole mutta ei kaukana ole että ylävarsi ottas koriin. tarvii sopivalle kohtaa tehä kummit. ylätukivarsi on jossain kohtaa tehtävä myös uus, yläpallo menee aika hurjaan asentoon sisään joustossa nyt
alatukivarsien korvakkeita saattaa tarvita vielä muuttaa kauemmas toisistaan, että saa säätövaroja paremmin ja holkin mitalla säätää casteriakin
öljypohja vaatii jonkin verran muutoksia, on alanurkka aika alhaalla. jos ruuvaa kynät ihan pohjille niin saa varmaan öljypohjan maahan kiinni
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: super rock nappis
Toiset pyrkii tuohon että öljypohja maassa kiinni
, ja toisille se tulee "sivutuotteena"
Mutta eikös tuossa nyt samalla vaivalla väsää ne ylätukivarret? Ja muokkais niitä alatukivarsia?
Ainakin itseä ruvennut oman ladan kanssa ärsyttämään se, että pitää palata takas siihen asiaan joka on jo "tehty".
. Mutta kaikki toimii erilailla. Ja eihän tämä mikään tylsä kertomus ole 


Ainakin itseä ruvennut oman ladan kanssa ärsyttämään se, että pitää palata takas siihen asiaan joka on jo "tehty".


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: super rock nappis
tää ei valmistu koskaan jos kaikkeen vähemmän oleelliseen puuttuu. talvi teke tuloaan jo
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: super rock nappis
Hieno projekti! Millä moottorinohjauksella meinaat toteuttaa?
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: super rock nappis
Saabin orkkis trionic 5, pitäisi olla hyvin säädettävissä isommille palikoille.
21013 2300tic