VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hienosäätöjä tehty, eli painevuotoja tutkittu ja hukkaportin kellon ja bleedin toimintaa kokeiltu enemmin. Ahtopainemittarin letkuun en ole löytänyt kunnon klemmaria, ne mini klemmarit ei toimi.

Yksi koeajo säätöjen jälkeen, tulos oli yli odotusten. Aikasemmin tuli säädettyä hukkaportti löysälle(0,2bar ahtoja), nyt siis säädin sen takaisin normaaliin säätöön(ainakin niin luulen), mutta bleedi olikin unohtunut kiristää :lol: Eli 2 vaihteella kiihdytys, 3 tonnin jälkeen rupes ahtopainemittari rääkymään. Nopea vilausu mittareihin(kierrokset oli noussu noin 5tonniin), ahtopainemittari näyttää 1bar painetta :shock:
Siitä sit innostuin ajelemaan lisää, ja ihan tajuttoman laitteen saa noinkin pienellä ahtimella 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ei mulla ole ikinä ollut sellaisissa letkuissa muutakuin kapea nippuside ja ei ole mitään ongelmia vielä 1,5 kilollakaan ollut?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jaa kumma juttu.
No mutta nyt pitäis saada ristikot vaihdettua kardaaniin, mutta miten se irtoaa? Peräpää irti(merkattu), ja jos nyt nappaan tukilaakerin pohjasta irti, niin saanko vedettyä kardaanin irti? vai pitääkö se rättinivelkin vielä aukasta?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Mitä kummaa siinä on?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Kuva

Tuon kuvan mukaan lähtisi nykäisemällä?? mutta kyllä aikanaan irroitin kuminivelen 3 pulttia jolloin lähti laippoineen kardaani ristikonvaihtoon 8)
Se napamutteri kannattaa samalla tarkastaa ettei ole löystynyt jolla siis tuo rättikombinaatio on vaihteistossa kiinni.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Kardaani perästä irti,Tukilaakeri irti ja nykäset kardaanin vaihdelaatikosta irti, ainaki mulla irtoaa noin, simple as that
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hyvä, eli kannatin irti vielä niin kardaani sylissä.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Noniin, ristikko vaihdettu ja kardaani kiinni autossa. Meni yhteensä 2,5h aikaa. Entinen ristikko oli oksentanut neulat ulos kahdesta kupista, ja tappi jonka ympärilllä ne neulat on. Oli kulunut soikeaksi ja kupista ei paljoa ollut jäljellä :shock: , onneks kardaanin haarukat oli ehjät vielä :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

kuullu juttua että jotkut vaihtaa ristikot jopa ennen kun kardaani katkeaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo, vilkut tuloillaan joten kohta olis dynoa vaille valmis.
Ahtopainemittarin letkun kyllä vaihdan kumiseen, kun tuo nykyinen on jotain kirkasta ja hemmetin kovaa. Ei pidä ollenkaan kiinni siitä mittarin persiissä olevasta nipasta. dumpille menevässä ohjausletkussakaan ole mitään klemmaria ja hyvin pysyy kiinni, hommattava samaa letkua. Jos ei sillä korjaannu, on vika bilteman mittarissa :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

perhana kun taas kova halu pistää ladasta ohjaus kuntoon, mut en osaa päättää et miten. Simppeli ja toimivakin ratkaisu olis lyhentää kääntövarret ja leikelle rajottimia. Eikä maksaiskaan paljoa. Mutta hammastanko olis parempi, työläämpi juttu.
Mutta minkälainen ajaa noilla lyhennetyillä varsilla?

http://www.youtube.com/watch?v=LOz6XhfM5IU
Mitään en tajua, mutta ilmeisesti kääntyvyys kohdallaan kun leikkelee vakio ohjausta tarpeeks...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

ainakin tossa jääräta-autossa pelas ihan hienosti, olis kun mikroautolla ajais. aika jäykäks kyllä tulee paikallaan veivata, mutta ei siitä vauhdissa ollu mitään ongelmaa. riippuu tietty mihin asentoon ne hitsaa. ulommat päät kyllä on vähän kovilla niillä, kun suojakumit meinaa purkua itsekseen. hammastanko on joo aika työläs saada pelittämään, saa sillä ohjauksen helposti, mutta se että se toimis kunnolla niin onkin jo eri juttu
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eli varsia hommamaan. Puhetta ollut täällä että lyhentää 30mm, mutta miten just tuo asento? vois kerralla maksimoida kääntymisen. Olis kiva saada rengasta enempi linkkuun, nyt kun voimaakin on jolla perän saa sivulle tarvittaessa :lol: vakio ohjauksella saanut spinnattua peri kertaa. Ja jäykkyys ei haittaa, voin kompensoida sitä vähän simpukalla
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

en tiedä mikä se kulma olis hyvä, en oo päässy vertaamaan. yhet on vaan lyhennetty ja toisissa on siirretty raide pään paikkaa ulospäin.
ei tota enään vahingossa saanu spinnaamaan, kyllä se oli tahallaan yritettävä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jos sitä päätä pistää enempi ulospäin, niin eikös silloin tuu kulmaa lisää? Kun eikös idea ole saada raidetankoa pidennettyä että saa lisää kulmaa? Eli negatiivisella camberillakin pitäis olla vaikutusta tähän.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin