puolan johdoista ??
puolan johdoista ??
Terve.
ongelmana puolan johdot muodossa sekaisin. lada tuli taloon ja joku siihen on puolan vaihtanu mutta ilmeisesti johtojen järjestys mennyt vaihtaessa sekaisin.
eli löytyiskö joltain kuvaa tai kaaviota mistä selviäis missä järjestyksessä puolassa on johdot kiinni.
koitin haulla katella vaan en löytäny.
auto on -89 1200. muistaakseni 2107.
KIITOS!
ongelmana puolan johdot muodossa sekaisin. lada tuli taloon ja joku siihen on puolan vaihtanu mutta ilmeisesti johtojen järjestys mennyt vaihtaessa sekaisin.
eli löytyiskö joltain kuvaa tai kaaviota mistä selviäis missä järjestyksessä puolassa on johdot kiinni.
koitin haulla katella vaan en löytäny.
auto on -89 1200. muistaakseni 2107.
KIITOS!
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: puolan johdoista ??
Puolan johdot eivät voi mennä sekaisin kun niitä on vain yksi, joten tarkoittanet tulpan johtoja...
Siinä pitäisi virranjakajan kannessa olla pienet kohokuvioiset numerot, jotka viisaavat oikean osoitteen. Pyyhkii mömmöt pois ja katsoo paremmassa valossa.
Pytyt ovat keulasta päin lukien 1-2-3-4
Siinä pitäisi virranjakajan kannessa olla pienet kohokuvioiset numerot, jotka viisaavat oikean osoitteen. Pyyhkii mömmöt pois ja katsoo paremmassa valossa.
Pytyt ovat keulasta päin lukien 1-2-3-4
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: puolan johdoista ??
Ja sytytys järjestys 1-3-4-2
Re: puolan johdoista ??
Siis onhan puolassa useampi napa... toiseen tulee plusjohto, toiseen johto jakajalta? Mitä en nyt ymmärrä?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: puolan johdoista ??
On siinä tietysti virtajohdot puolassa sisälle ja ulos, mutta arvelin että ei ne voi keskenään sekaisin mennä. Vai voiko? Minä taas tapani mukaan olettelen vaikka mitä.THI-900 kirjoitti:Siis onhan puolassa useampi napa... toiseen tulee plusjohto, toiseen johto jakajalta? Mitä en nyt ymmärrä?
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: puolan johdoista ??
Nostellaanpas tätäkin, eli samoja brobleemia täälläkin. Lada tuli viikko takaperin taloon, hain sukulaiselta joka oli paluttanut lähes kolme vuotta sitten kilvet kun oli epäillyt startin poikineen. Pikkuhiljaa kuulemma startti alannut toimia heikosti ja lopulta lakannut pyörittämästä ollenkaan. Muuten ollut ajossa tähän asti ja muuten toimivana jäänyt seisomaan.
Noh, lada transiitilla kotiin ja uusi vanha akku kiinni. Startti pyörittää hienosti mutta ei tule kipinää.
Puolasta oli liittimet hapettuneet, liittimet irti ja putsailua, amatöörivirhe. En muista enää noiden johtojen paikkaa.
Eli puolalle tulee suurjännitejohdon lisäksi 3 johtoa: yhteen tulee jatkuva virta virrat päällä, yksi lähtee virranjakajalle mutta yksi johto ei sano mitään, tähän ei tule virtaa eli olisiko maa??? Mitenkäs nuo nyt kytketään, virtajohto + napaan ja jakajalle lähtevä toiseen, mihinkäs tuo kolmas? Niin ja auto on 1200s vm.89, mobiilissa ei ole kierroslukumittaria.
Kiitos vastauksista etukäteen, olisi kiva saada tuo liikenteeseen kun muuten on niin hyvin säilynyt yksilö.
Noh, lada transiitilla kotiin ja uusi vanha akku kiinni. Startti pyörittää hienosti mutta ei tule kipinää.
Puolasta oli liittimet hapettuneet, liittimet irti ja putsailua, amatöörivirhe. En muista enää noiden johtojen paikkaa.
Eli puolalle tulee suurjännitejohdon lisäksi 3 johtoa: yhteen tulee jatkuva virta virrat päällä, yksi lähtee virranjakajalle mutta yksi johto ei sano mitään, tähän ei tule virtaa eli olisiko maa??? Mitenkäs nuo nyt kytketään, virtajohto + napaan ja jakajalle lähtevä toiseen, mihinkäs tuo kolmas? Niin ja auto on 1200s vm.89, mobiilissa ei ole kierroslukumittaria.
Kiitos vastauksista etukäteen, olisi kiva saada tuo liikenteeseen kun muuten on niin hyvin säilynyt yksilö.

Re: puolan johdoista ??
Jatkuvan potentiaalin johto tulee puolan plus-napaan, siinä pitäs olla merkki Б. Ne kaksi muuta tulee puolan miinusnapaan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: puolan johdoista ??
Kiitos. Koitin toisella puolalla ja laitoin jatkuvan virran ja sen johdon minne ei tule virtaa plus napaan, jakajalle menevän johdon toiseen napaan ( Tämä siis ennen kuin tuo vastaus oli tullut). Tulppa kiinni suoraan puolalta tulevaan korkeajännitekaapeliin ja runkoon---vola! Kipunaa tulee startatessa.degen kirjoitti:Jatkuvan potentiaalin johto tulee puolan plus-napaan, siinä pitäs olla merkki Б. Ne kaksi muuta tulee puolan miinusnapaan.



Re: puolan johdoista ??
natti peli.oikeen hyva.....varikoodi 410 aika lahella. on vahan vaaleampi.
Re: puolan johdoista ??
Njoo, kuva on pesun jälkeen otettu eli kiiltelee huomattavasti vähemmän kun kuvassa. Tommonen auringon haalistama babybue. 

Re: puolan johdoista ??
Tuon kun käsittelet puhdistavalla vahalla. Työlästä vaan on vaivan arvosta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: puolan johdoista ??
Hei! Täällä olisi aloitteleva lada kuski. Harrastus toimintaa haittaa se että kipinä katosi. mittasin kopu kynällä puolalta virranjakajaan menevää johtoa tartatessa ja silloin näyttäisi että virtaa tulee mutta jos laitan johdon maihin silloinhan täytyisi kipinän tulla mutta kun kipinästä ei ole tietoakaan. Kuinka saan mitattua puolan kunnon?
Kyseessä 1200L -88
Kiitoksia!
Edit: Mittarilla jos tökkii puolan napoja akkuun niin kummassakin näyttää 12v olipa kyseessa akun - tai + onko normaalia?
Kyseessä 1200L -88
Kiitoksia!
Edit: Mittarilla jos tökkii puolan napoja akkuun niin kummassakin näyttää 12v olipa kyseessa akun - tai + onko normaalia?
Re: puolan johdoista ??
Puolan ensiöpuolen vastuksen pitäisi olla joitakin ohmeja. En muista mitä. Ei missään nimessä ääretöntä tai edes kilo-ohmiluokkaa. Tuo molemmista navoista mitatessa 12 V on normaalia, jos kärjet sattuu olemaan auki. Jos miinusnapa on yhdistetty maahan, pitäs miinusnavan ja maan välinen jännite olla 0.
Oletko virranjakajan kannen ja pyörijän kuntoa katsonut? Ettei ole virranjakajan kannen hiili lopussa.
Oletko virranjakajan kannen ja pyörijän kuntoa katsonut? Ettei ole virranjakajan kannen hiili lopussa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: puolan johdoista ??
Mittasin puolan ja näyttäisi olevan kunnossa. vaikuttaako virranjakaja asiaan vielä jos puolan johto ei ole virran jakajassa kiinni?degen kirjoitti:Puolan ensiöpuolen vastuksen pitäisi olla joitakin ohmeja. En muista mitä. Ei missään nimessä ääretöntä tai edes kilo-ohmiluokkaa. Tuo molemmista navoista mitatessa 12 V on normaalia, jos kärjet sattuu olemaan auki. Jos miinusnapa on yhdistetty maahan, pitäs miinusnavan ja maan välinen jännite olla 0.
Oletko virranjakajan kannen ja pyörijän kuntoa katsonut? Ettei ole virranjakajan kannen hiili lopussa.
otin puolan + johdon irti ja mittasin akun - napaan mittari heittelehtii 12-14v välillä ja mittariin tulee välillä OL oikosulku?
Kokeilin antaa akulta suoran virran puolan + napaan. otin virtalukon pohjan pois huonon kunnon takia ja laitoin vaaleansinisen ja vaaleanpunaisen johdon yhteen jolloin mittaristoon syttyy öljyn ja laturin valo sen jälkeen ruskea ja punainen yhteen (startin johdot). Kone starttasi normaalisti mutta muutosta ei tapahtunut. Laitoin startatessa puolalta tulevan johdon maita kohden mutta kipinää ei ilmestynyt.