Outoja autoja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei se ole mistään suoraan kopioitu. Suunnittelun pohjana on pidetty Opel Kapitän -38:a.

http://gaz20.spb.ru/analogs_kapitan.htm

-----------------------------------------------------------------
Lada Taiga E ja ES, tuolla nimellä Hollannissa myyty Bohse Safari
http://www.bohse.ee/failid/lk/Lada_Taiga_NL_v.jpg
http://www.bohse.ee/failid/lk/Lada_Taiga_NL_fe.jpg

tuo ES muistuttaa äkkiseltään tuota Samara Targa prototyyppiä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Joen musikka
Viestit: 2003
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

No sitten varmaankin tuon M1:n vm. on -39 eikä 36.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

samarai kirjoitti:Ei se ole mistään suoraan kopioitu. Suunnittelun pohjana on pidetty Opel Kapitän -38:a.

http://gaz20.spb.ru/analogs_kapitan.htm.
niin mutta vain alustan ja itsekantavan korin pohjalevyn suhteen. onhan siinä näössä fordia ym ja tekniikka chrysleriä koneen osalta...

Kuva vedette...
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuossa kuvassa näkyy olevan Vedeten prototyyppi (olisiko 1946?), tuotantoon se tuli Ranskassa v.1948. Pobeda tuli tuotantoon kuitenkin jo v.1946 ja ensimmäinen prototyyppi valmistui v.1944, joten tuskin sitä voi juuri Vedeten kopiona pitää ulkomuodoltaan? Mielummin toisinpäin. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Olet oikeassa Samarai. Hyvin oikeassa.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

samarai kirjoitti:Tuossa kuvassa näkyy olevan Vedeten prototyyppi (olisiko 1946?), tuotantoon se tuli Ranskassa v.1948. Pobeda tuli tuotantoon kuitenkin jo v.1946 ja ensimmäinen prototyyppi valmistui v.1944, joten tuskin sitä voi juuri Vedeten kopiona pitää ulkomuodoltaan? Mielummin toisinpäin. :)
"Auton suunnittelun sai tehtäväkseen GAZin tehtaan suunnitteluosasto jo vuonna 1943, pääsuunnittelijana ansioitunut Andrei Lipgart.. Auto oli suunniteltu pikavauhtia 20 kuukaudessa ja se kärsi alkuun vakavista puutteista ja vioista."
mobilistissahan sanottiin että lipgart oli käynyt ensiksi oppimassa autonsunnittelun uusia tuulia usassa ja nuo eurofordithan oli suunniteltu siellä. sitten kun oli tuo lend&lease niin jenkithän antoi kaiken minkä vanja-eno vaan halusi.
onhan nää zisit suoraan packardeja, kuorma zilit natikoita ym.

tuo pobedan tuulilasinseutuhan on suoraan 38 ranskan fordia, takaosa 40 luvun alun usafordia. eihän tuollainen pobedan umpinainen hunchback ois edes euroopassa kelvannut, 42 pontiacia siinä muodossa haettu, ainahan pienempään autoon ne muodot menee vähän eritavalla typistetyksi...
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Daf 55 Siluro.
1100 kuutioinen kone ja henkseliveto. Tallessa DAF-museossa.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

pavlik morozov kirjoitti: "Auton suunnittelun sai tehtäväkseen GAZin tehtaan suunnitteluosasto jo vuonna 1943, pääsuunnittelijana ansioitunut Andrei Lipgart.
Joskus aikaisemmin käsitelty tämän herran juuria (suvultaan baltiansaksalainen Liphart). Poika oli myös autosuunnittelija.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p285618

Suvulle kuulunut Raadin kartano Tarton lähellä:
http://www.mois.ee/tartu/raadi.shtml

Suvulle kuului Virossa aikoinaan kaikkiaan 13 kartanoa jos oikein laskin.
http://et.wikipedia.org/wiki/Liphart
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mouhijärvi

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

Kiinan herrojen kärry: http://www.digitaltrends.com/cars/shang ... hongqi-l9/

Tuohan muistuttaa keulastaan M21:tä.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Römetsch koritehdas valmisti taksiin vuonna 1952 tällaisia 30 cm jatkettuja, kolmiovisia Kuplia:
Joissakin teksteissä puhutaan kolmiovisesta, mutta on myös kuvia, joissa molemmat takovet ovat levällään.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

"Leningrad" merkkinen omavalmiste v.1956. Gaz 12 Zimin koneella.

Kuva

http://www.cardesign.ru/viewimage/?img= ... ad%202.jpg

Räpeltäjien käsiin jouduttuaan näyttää nykyisin tältä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Kuva

Żuk (tarkoittaa kovakuoriaista) oli FSC-tehtaan pakettiauto, jota tehtiin Lublinissa, Puolassa vuodesta 1958 vuoteen 1997. Żuk perustui alkujaan epäsuorasti Chevroletiin 1940-luvulta. Chevrolet oli näet myynyt lisenssin autoon Neuvostoliittoon, josta lisenssi myytiin varsovalaiselle FSO:lle.

joku japsien bussi (hino?) muistuttaa takaosastaan tuota... varmaan sama alkukoti gm
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Tuo näyttää nokattomalta Mersulta. Keulaan vaan Merkki.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Oli jotenkin oudon näköinen Zuk tuossa kuvassa, niin tuli hieman tutkittua, kyseessä on Egyptissä Zuk A-13:n Eltramcon lisenssillä tekemä "Ramses".
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic ... 1e2d2f7cb4
http://www.youtube.com/watch?v=WDOMj-B7 ... re=related

Ramses merkillä on tehty Egyptissä myös NSU Prinz pohjaisia henkilöautoja:
http://de.wikipedia.org/wiki/Egyptian_L ... ng_Company
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin