Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
oletko tarkistanut miten pyörät käytäytyy sisäänjoustossa ja ulosjoustossa? näyttäs hammastangon olevan liian kapee alatukivarsiin nähen.
raidetanko pitää olla samassa linjassa alatukivarren kans. sullä näytäs menevän yläviistoon.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
sieltä puuttuu vielä raidetangon päät kokonaan. kyllä niitä vielä tutkitaan kun saadaan kaikki palikat paikalleen. hammastankoa varmaankin vielä lyhennetään ja raidetankoja pidennetään. siinä on vielä monta muuttujaa. kääntövarren mitta ja ackermann kulmat ja casteri ja ja ja. ensin jos sais casterin sopivaks (nyt vielä liikaa) ja sit campperin pysymään joustossa järkevänä, niin sit alkaa miettiä raidetankojen pituutta ja asentoa ja kääntövarsia.
niin kun tuolla jo aikasemmin sanoin, kaikkee ei pysty tekeen kerralla hyväks, kun muuten se ei tuu ikinä ajoon. pikkuhiljaa täytyy lähtee paranteleen sit.
pakoputki aineita hain ja öö, mitäs muuta? no pari sataa meni motonettii ja biltemaan vaikka en juuri mitään ostanutkaan ja argoni pullon täytin. cuuleri tarvis rakentaa ja sit kun peltityöt on valmiit niin öljypohjaa alkaa tekeen paremmin soveltuvaks, niin ja vesipumpun lähtöön hitsata myös mutka ettei tarvi runkoaisaa kolota
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Täytyy kyllä ihailla tätä touhua..
Tässä yhdistyy kaksi hienoo asiaa..Saab ja Laduska..molemmat kun löytyy iteltäkin.
Jaksamisia ja sitä rataa tähän prokkikseen..
Ei muuta ku tehoo pataan ja kohti rataa
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger" 2105 -94 "PrinCCCPrenssa"
Ex.2102 -74 "LA-DArra" # JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
menipä viikonloppu nopsaan, tänään sentään ehti vähän jotain tekeenkin.
peltitöiden osalta pitäs alottaa pyöräkoteloiden teko, kun vaan ehtis käydä mankeloimassa 40x20 huonekaluputkesta sopivaa kulma aihiota mihin sitten yhistää osat pisteillä. jätin vielä reunimmaiset "palat" tekemättä tulipeltiin että on tilaa paremmin touhuta. muuten pellitykset onkin hyvällä mallilla, jokunen pieni täyte pala tekemättä ja muutama sauma vielä hitsaamatta mutta ei niin epätoivosen näkönen kun vaikka kuukaus sitten
raidetangon pääitäkin tarvis kokeilla että riittääkö säätövarat. kohta saakin sit laittaa koneen taas takas paikalleen niin pääsee rattiakselia rakentamaan ja pakoputkea
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ackermann kulmat ainakin on vielä pielessä, mitä ny nopeesti tuli käänneltyä pyöriä. menis muuten aika hulluks jos laittas vakio kääntövarret ristiin nurinpäin ja hammastanko akselin eteen. noillakin mitkä on lyhennetty ja asentoa muutettu, niin kääntyy ulkokurvin pyörä enempi kun sisä rengas. (tuonhan olis hoksannut jo etukäteenkin jos hetkenkin olis miettinyt)
mitään hajuahan ei ole siitä mikä se pitäs olla, varsinkaan kun auton käyttötarkotuskin on vielä hiukan auki. (että mennäkkö luisussa yhtään vai vähän, vaiko kokoajan...) mut jos näin aluks kokeilis että sisempi kääntys vaan vähän enempi kun ulompi. samalla modauksella tarvii koittaa saada raidetangon pää sopivalle korkeudelle
piikkirenkaat heitin auton perään, jos huomenna sais ne tallille niin vois alkaa etupyöräkotelon muotoa miettimään että jää riittävästi tilaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
kuvia ei ole taaskaan ehtinyt päivittää, mutta tulipelti ja kardaani tunneli olis valmiina.
etupyöräkotelot tuli puukotettua auki ja ne olis muutakun vääntäs uudet tilalle.
sit pitäs taasen nostaa tekniikka paikoilleen ja alkaa miettimään rattiakselia ja polkimia. pakosarja vaan on koneistajalla, niin ei oikeen voi rattiakseliakaan tehä että mahtuvat molemmat paikoilleen. no ehkä siinä on sen aikaa jotain muutakin tekemistä. cuuleria ja syyläriä vois kanssa miettiä että voi keulan hitsata valmiiks ja sit pakoputkelle tunnelia, kunhan se pakosarja valmistuu. sit niitten jälkeen taitas ollakkin maalaus kunnossa koppa. niin ja bensatankin paikka tarvis myös tehä ennen maalihommia
etupään kanssa olis myös tekemistä vielä. pyöränkulmat ei pysy oikeen linjassaan. raidepäitä pitää ainakin saada vielä alemmas ja ulospäin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Kyllä tällaisesta pitäisi Työn Sankarin mitali myöntää.
Paljon täällä noista projekteista puhutaan, mutta monet ovat "pitäisi" tai "olen ajatellut"-asteella.
kyllä tän topicin alottamisen takana olikin vähän ajatus, että olis jonkinlaista tasoa koitettava pitää tekemisissä ettei pelkkää jahkailua ja suunnitteleua sivutolkulla. en tiedä nostaako tällänen projekti paljoa foorumin tasoa mutta jos ei ny täysin kuoleentus viritys osiokaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
no jopas tökkii. sain sit näköjään kahteen kertaan noi kuvat tänne..
sitä pitikin sanoa että niin kuin ton rattiakselin kohalla, niistä tehään mitä sattuu nurkissa lojumaan
pienoinen pulma on noitten polkimien sijoittelu. täytys laittaa automaatti laatikko niin ei tarttis niin montaa poljinta
lattiapolkimia mietittii, ne vaan maksaa rahaa, toisaalta jos päivittäis kuitenkin etujarrut volvosta niin samallahan laittas kahella syliterillä ja lattiapolkimilla ton systeemin. täytyy vielä tuumata
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti