Tuskimpa on tarpeen, lähinnä tarkastetaan että kansi on suora eikä siinä oo mitään syöpymiä... Ei tuos silmämääräisesti mitään oo, mutta tasoittaa varoiksi ja oman mielenrauhan takia... Kuitenkin pian 25v vanha ajoneuvo josta on kansi ensimmäistä kertaa irti...pressa kirjoitti:Siitäkö sitten sellainen 2mm tasoitus siivu pois??
VAZ-21051 - 1989 - "Perintökalleus" - Kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Eikä ladan kantta madalleta! Lohkosta se siivu pitää ottaa.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Kansi on suora ellei ole koskaan ollut auki eikä vuoda, eli turhaa hifistelyä tuollainen "olematon siloittelu"...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Eipä ole tullut koskaan jätettyä alukantta oikaisematta oli merkki mikä hyvänsä (jos vajaa 0,1mm montulla oleva kansi on mielestänne suora niin älkää ainakaan koneistushommiin ikinä ruvetko). Ei ole myöskään tullut käsin läpättyä rupisia ja syöpyneitä seetejä muutakuin kosketuksen tarkistamiseksi oikeaoppisen seetityön jälkeen.
Ei myöskään ole ikinä mennyt mikään vituiksi kun on näin tehnyt.
Ei myöskään ole ikinä mennyt mikään vituiksi kun on näin tehnyt.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Pressa on oikeassa vuotamaton kansi on suora....Aina ei tarvitse kantta höylätä...vaikka kansipahvi on palanut... Jokunen kansi on tullut laitettua paikoilleen höyläämättömänä..... Yhtään ei ole tullut saman vaivan takia takaisin urputtamaan että vuotaa.. Mutta jos on vino kiero tai muuten huonossa kunnossa. Niin voi rahansa laittaa vaikka oikaisuun... johonkin 300 e autoon ei välttämättä kannata uhrata paljon oikaisuun.... mutta Samarassa ja Corollassa ja kaikissa missä on kierrätys pultit kannattaa pultit uusia. jos mitat venyneet....siinä suorakin kansi jää löysälle..jos löysät pultit...venyy muttei kiristä...
Kiristyksessä erittäin tärkeätä On oikea kiristys järjestys....jos sen tyrii niin oikaistukin kansi on kohta ei suora.
Kiristyksessä erittäin tärkeätä On oikea kiristys järjestys....jos sen tyrii niin oikaistukin kansi on kohta ei suora.
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Mun käsitykseen kansiremontista kuuluu aina kannen oikaisu, turhaa, ehkä, mutta harmittaa suuresti jos vuotaa sen takia...
Ja jos muutama kymppi kannen oikaisusta on liikaa niin ei konetta kannata edes avata... Ja kierokaan kansi ei välttämättä vuoda joten vuotamatonkaan kansi ei välttämättä oo suora...
Tuli noita kommentteja lukiessa aivan rivien välistä käsitys että miksi tehdä edes sinnepäin, tämähän on vain Lada... Niin... Minä nyt vain satun harrastamaan ladoja ja fiatteja...
Näinhän se pitäis tehdä jos oikeasti hyvän haluaa... Seetit on ainakin tähän asti ollu silmämääräisesti hyvät, saavat nyt kelvata, koneistetaan sitten kun tehdään täydellinen koneremontti....Jokari kirjoitti:Eipä ole tullut koskaan jätettyä alukantta oikaisematta oli merkki mikä hyvänsä (jos vajaa 0,1mm montulla oleva kansi on mielestänne suora niin älkää ainakaan koneistushommiin ikinä ruvetko). Ei ole myöskään tullut käsin läpättyä rupisia ja syöpyneitä seetejä muutakuin kosketuksen tarkistamiseksi oikeaoppisen seetityön jälkeen.
Ei myöskään ole ikinä mennyt mikään vituiksi kun on näin tehnyt.
Ja jos muutama kymppi kannen oikaisusta on liikaa niin ei konetta kannata edes avata... Ja kierokaan kansi ei välttämättä vuoda joten vuotamatonkaan kansi ei välttämättä oo suora...
Tuli noita kommentteja lukiessa aivan rivien välistä käsitys että miksi tehdä edes sinnepäin, tämähän on vain Lada... Niin... Minä nyt vain satun harrastamaan ladoja ja fiatteja...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Kannattaa tosiaan tehdä "just sinnepäin" jos haluaa sitä perinteistä ryssän tarkkuutta vaalia hommissa. Jos siihen kannen oikaisuun ja ylipäätään remppaan ei paria kolikkoa löydy niin varmaan parempi ruveta virkkaamaan esim. villasukkia ja lapasia. Se on halpa harrastus.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Mutta onko sen kannen pakko olla suora? Eikö pääasia ole, että kansipahvi tulee tiiviiksi? Kyllä se kansipahvi usein tulee tiiviiksi vähän kieronkin kannen kanssa. Eri asia sitten jos kansi on niin kiero, että kansipahvi vuotaa sen takia. Silloin tietysti pitää suoristaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Jos hyvän haluaa niin Sitten kannattaa Käydä Uudet venttiili ohjurit ja venttiilit uusimassa ja oikasemassa kansi ja samantien antaa ammattimiesten hoitaa koko touhu ammattitaidolla..Kannattaako kenenkään neuvvoja antaa jos täällä vain huvikseen neuvvoja kysytään... Kun kerta kaiken tiedättekin....
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Ei tartte kannen olla suora eikä lohkonkaan. Momentti korjaa. Ylipäätään jos koneistetaan jotain, niin tarkkuudeksi riittää se 0,10 mm 2 promillen kännissä. Pinnan karkeudellakaan ei ole mitään merkitystä, samantekevää onko 40 vai 300 Ra.
Tuli sellainen melkein toimiva ja pitkäikäinen kone mutta eihän se niin justiinsa ollutkaan?
Tuli sellainen melkein toimiva ja pitkäikäinen kone mutta eihän se niin justiinsa ollutkaan?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Jokari kirjoitti:Kannattaa tosiaan tehdä "just sinnepäin" jos haluaa sitä perinteistä ryssän tarkkuutta vaalia hommissa.

Joo, ajattelis että näinkin tulee parempi kuin alkuperäinen...

Jokainen tehköön tavallaan, mä toimin nyt näin ja katotaan mitä näin saadaan aikaan...
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Jos pojat tahdotte tietoja Joihin ei saa tai voi vastata kuin Jokari. niin silloin ehkä Kannattaa Yv kysyä Jokarilta voiko auttaa.tässä pulmassa... Niin ei tule turhia Nokka pokkia..... Ja jos luulee että vaikka meikäläisen tieto taito riittää niin minulle voi Yv laittaa.. jos menee vaikka jäärata harjoitteluautoksi. niin koneen ehkä ei tarvitse kestää 100000km....Kuhan saa harjoitella tekniikkaa ja.....se on ihan sama onko kansi 100% kunnossa jos kampiakseli tulee kylestä kahtomaan ulkoilmaa....
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Ihan sullekkin tiedoksi, että tämä auto ei oo menos jääratakäyttöön, ei nyt eikä tulevaisuudessa... Ko. Vempeleelle tehdään vähä isompaa käyttöhuoltoa ja sitten kesäautona takaisin liikenteeseen... Tälle vehkeelle tullaan tekemään aikanaan kattavampi museoentisöinti sitten kun sen aika...t tulppu kirjoitti:Jos pojat tahdotte tietoja Joihin ei saa tai voi vastata kuin Jokari. niin silloin ehkä Kannattaa Yv kysyä Jokarilta voiko auttaa.tässä pulmassa... Niin ei tule turhia Nokka pokkia..... Ja jos luulee että vaikka meikäläisen tieto taito riittää niin minulle voi Yv laittaa.. jos menee vaikka jäärata harjoitteluautoksi. niin koneen ehkä ei tarvitse kestää 100000km....Kuhan saa harjoitella tekniikkaa ja.....se on ihan sama onko kansi 100% kunnossa jos kampiakseli tulee kylestä kahtomaan ulkoilmaa....
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
Niin niin...kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä niihin ammattilaisiin jos haluaa että asiat hoidetaan kunnolla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 2105 1200S -89 "Perintökalleus"
En ole luulemassakaan että olisi menossa.... mutta Samalla vähän yleistä tietoa.......tätä kun lukevat myös muutkin kuin minä sinä ja joku muukin.. Mutta voin olla kirjoittamattakin tähän osioon ja voin olla kattomattakin mitä tähän osioon kuuluu..Mitä se minulle kuuluu mitä jollekkin takaveto ladalle kuuluu.... Jotakin minäkin Muistan Näistäkin vehkeistä...voin Jättää Jokarille takavedot Neuvvokoon se .........Kun AMMATTILAINEN ON...