Mikä tämä on?

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Testiradalla edessä oleva "outcar"-kamera kuvaa alustan toimintaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Rökäle kirjoitti:Olisko sitikan jarrunappula, ID tai DS ehkä.
Onkos tuommosessa jarrunappulassa minkäänlaista "tuntoa"?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

samarai kirjoitti:Testiradalla edessä oleva "outcar"-kamera kuvaa alustan toimintaa.
Takapenkillä on TV-monitori, josta tuo repsikka yrittää saada jotain selvää.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Uitukki kirjoitti:
Rökäle kirjoitti:Olisko sitikan jarrunappula, ID tai DS ehkä.
Onkos tuommosessa jarrunappulassa minkäänlaista "tuntoa"?
Ei minkäänlaista. Siihenkin kyllä tottuu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

samarai kirjoitti:Niinkin voi ajatella, mutta missä sitä voisi käyttää nelipyöräisen Ladan yhteydessä?

e No tästä selviää, geniaalinen neuvostoaikainen Lada-työkaluvaunu. 8)
http://static2.nagi.ee/i/p/892/3/22300925da04bb_o.jpg
Sputnik:han se siinä, ja kyllä siinä on ihan 4pyörää ja vielä 90-luvulla noita oli suomessakin käytössä tosin länsimaalaista valmistetta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sellaisen "sputnikin" olen Virossa nähnyt jossa päästä kuoritut johdot oli lyöty linjaan laudan pätkään ja porattu reikiä pistotulppia varten. :)

Kärryssä ajattelin "Sputnik"-tarran viittaavaan Samaraan. Kuvan perusteella itsestä kyllä näyttää, että tuossa vaunussa on vain 3 pyörää.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mikäs se tämmöinen neukkuvekotin on?
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
mouhijärvi

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja mouhijärvi »

Lentokonehinaaja tjsp. Tehdasvalmis tuuninki: 38.8 l kone :) Takarenkaat ovat riittävän kokoiset. Kuten öljynkulutuskin, 20 g/hv/t.
Jos ymmärsin oikein siitä kertoneen tekstin, niin siinä oli paljon nykyaikaisia ratkaisuja, toisaalta aikapaljon susiratkaisujakin tehty.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tämän olisi voinut laittaa myös osioon "kysy pussihousumiehen isältä"
Kuvassa on lämmityslaite. Vielä -30-luvullakin maahan tuotiin autoja, joissa ei ollut lämmityslaitetta.
Sellaisia asennettiin jälkikäteen. Tuulettimen siipien taakse tuli peltinen suppilo. siitä lähti tulipellin läpi metallinen, taipuisa, vähän pölynimurin letkun näköinen letku, jota alan miehet kutsuivat retkuletkuksi.
Tämä liittyi joko yhteen, tai kuten kuvassa haaroittuen kahteen suulakkeeseen.
Jäähdyttimen läpi kulkeva ilma oli sen verran lämmintä, että kohtuullisella pakkasella lasiin syntui jonkun verran läpinäkyvä alue. Sisätilat eivät olleet juurikaan ulkollämpötilaa kylmemmät.
Kuvan viritelmä on sen verran siistin näköinen, että voi olla myös tehdastekoinen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Nin, Volkkari, Volkkari, mutta mikä on tuo möhkäle?
Kuva
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Saksalaisten sota-aikainen Volkkari (katso etuvalot) Etupäähän rakenneetu hiilimonoksiidikehitin.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mikä tämä on?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Although the designation T230 was used to indicate woodgas fuel systems fitted to both Kubelwagens and KdF Wagens (Type 60 wartime Beetles), surviving phototgraphs reveal that a variety of gas generator designs and hood sheet metal were employed. Vehicles so equipped are easily recognized by the vehicle's modified hood. Some photos show that the fuel loading hatch protruded from a port in the hood, while others illustrate an unbroken hoodline which completely enclosed the generator. Generally the woodgas fuel system comprised a gassifier container approximately 18 to 24 inches in diameter and 30 to 36 inches in length (height) fitted into the nose of the vehicle. Both Kubelwagens and Beetles equipped with the T230 gas generator located the generator vessel ahead of the front axle beams where the spare tire was formerly located. Type 60's relocated the spare tire, along with extra bags of fuel, to a roof rack on the roof of the vehicle. The bottom of the gas generator also extended below the original bodywork at the front of the vehicle, thus decreasing obstacle clearance.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin