rotsi4 kirjoitti:... on pormestarijärjestelmä, jossa pormestari johtaa kuntaa. Pormestari nimittää hallinto-osaston johtavien viranhaltijoiden joukosta kansliapäällikön, joka vastaa pormestarin alaisena kunnan operatiivisesta toiminnasta.
Kansliapäällikkö toimii myös hallinto-osaston osastopäällikkönä. Osaston toimialaan kuuluvat yleishallinto, henkilöstöhallinto, taloushallinto, työllisyyspalvelut, kaavoitus ja rakennusvalvonta.
Haemme kehittämisjohtajaa nimitettäväksi määräaikaisesti edellä mainittuihin tehtäviin. Kehittämisjohtajan virka täytetään toistaiseksi. Kehittämisjohtaja johtaa ja koordinoi kunnan kehittämistä valtuuston hyväksymän strategian mukaisesti
Oli muuten tämän ilmoituksen toisinto joulun alun hesarissa, ei kai ollut sopivaa työmyyrää ilmoittautunut..itselleni ei selvinnyt mitä pitäisi tehdä ja minkä aikaan. Tosin kunnasta on väkeä lähtenyt raastupaan viime aikoina, joten sinne kai.
Koulukiusattuna olemisesta on muuten omakohtaista kokemusta, ja ylä-asteen opettajien jänismäisyys oli käsinkosketeltavaa.
Eräskin koulukuraattori puhutteli minua ja kiusaajaani joka oli pahoinpidellyt minut. Kuraattori oli huolissaan vain siitä etten minä mene poliisin puheille, ja vannotti minut olemaan tekemättä rikosilmoitusta. Puhuttelun päätteeksi kiusaaja uhkasi pahoinpidellä minut uudestaan, ja kuraattori kuuli varmasti muttei tehnyt mitään.
Poliisiasemalle päädyttiin tapauksen osalta kuitenkin, ja poliisi otti tapauksen tutkintaan. Koulukuraattori oli sanonut isälleni puhelimessa että minä olin tapellut, isäukko oli sanonut heti ettei poika lyö ensin. Sitten koulukuraattori oli tunnustanut valehdelleensa, ja sanonut että minun kimppuuni hyökättiin. Isäukko tuli hakemaan koulun jälkeen ja vei poliisille. Kerroin kaiken kyläpoliisille ja nimesin muutaman todistajan, koin että rikollinen uhkaus viranomaisen läsnäollessa mitätöi sopimuksen ilmoituksen teosta. Nyt jälkeenpäin ajatellen kuraattorista olisi pitänyt tehdä valitus lääninhallitukseen sitten kun rikosasia olisi ratkaistu.
Samalla poliisireissulla kerroin erään nöyryytyksen toiselta hepulta joka myös kirjattiin. Oikeuteen ei menty koska kiusaajat myönsivät suosiolla ja maksoivat nimelliset korvaukset.
Opettajat ja .ym virkailijat koulussa ovat kyllä kyvyttömiä ratkomaan oppilaiden erimielisyyksiä ja pitämään järjestystä oikeudenmukaisesti, tai edes niin että kurinpito etäisesti muistuttaa oikeudenmukaista. Prk jos ei kurinpito ja järjestys onnistu kunnan leivissä niin lähtisi kortistoon, kyvykkäitä kavereita on kyllä tulossa tilalle.