Sitä autokauppaa kadun
Sitä autokauppaa kadun
Oletko tehnyt autokauppaa, joka jälkeenpäin kaduttaa?
Minulle ei koskaan ole sattunut kohdalle pommia, mutta aikana, jolloin autokuume oli krooninen sairaus, kävi monesti niin, että vaihdossa antamani auto tuntui kovin vanhalta ja rähjäiseltä. Kuitenkin joskus myöhemmin tuon auton nähdessäni totesin, että onpas hyvän näköinen auto ja oli se kaikin puolin muutenkin hyvä.
Minulle ei koskaan ole sattunut kohdalle pommia, mutta aikana, jolloin autokuume oli krooninen sairaus, kävi monesti niin, että vaihdossa antamani auto tuntui kovin vanhalta ja rähjäiseltä. Kuitenkin joskus myöhemmin tuon auton nähdessäni totesin, että onpas hyvän näköinen auto ja oli se kaikin puolin muutenkin hyvä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Sitä autokauppaa kadun
Juu. Sitä se autokuume teettää. 3-4 kuukauden jälkeen uusikin auto tuntuu jo tylsältä. Ei muuta kuin auto vaihtoon. Mikäpä siinä, jos on rahan paskaa moiseen.
Trokarien liskotarhoja kannattaa välttää.
Trokarien liskotarhoja kannattaa välttää.
Kyllä joka kaupan jälkeen on tullut ainakin pieni ostorapula ja katumus.
Joidenkin kauppojen jälkeen pahempi ja joskus vain lievempi. 

Elämä on laiffia.
Ensimmäinen Transitti vm.69 4/99 Perkinsillä oli pahin pommi mikä on tullut ostettua. Siitä maksettiin kovat oppirahat perskarvoja myöten, aikana jolloin rahat oli muutenkin vähissä. Koneistamo vielä kannen höyläyksellään kruunasi sen, että juuri laitettu kone olikin enää pelkkää romurautaa.
Moottoripyörissä kalliiksi tuli Moto-Guzzi 850GT-72. Kone leikkasi melkein heti kiinni ja rahat meni Autonovon korjaamolle. Täysi pommihan se kone oli kovakromipyttyineen, muuten kyllä loistava pyörä ajella.
Moottoripyörissä kalliiksi tuli Moto-Guzzi 850GT-72. Kone leikkasi melkein heti kiinni ja rahat meni Autonovon korjaamolle. Täysi pommihan se kone oli kovakromipyttyineen, muuten kyllä loistava pyörä ajella.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
1967 vuosimallin 1200 kuplavolkkari tuli myytyä opiskeluaikoina pois, oli ko. vuosimallissa vain kyseisenä vuonna käytössä olleita yksityiskohtia ja mutenkin hyvä auto, hieman harmittaa myynti näin jälkeenpäin. Sitten Talboteja on tullut ostettua vähän liikaa, pari olisi voinut jättää ostamattakin. Samoin huti taisi olla myydä pois -98 syncro Passat kutoskoneella, uudella omistajalla toimii edelleen ongelmitta, sen sijaan tuon Passatin tilalla hankkimistani diesel-malleista oli pelkkää harmia ja rahanmenoa. Syynä vaihtoon oli kutoskoneen suuri bensankulutus, ja tuo oli vielä aikaa ennen dieselin huimaa hinnankorotusta.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Itseäkin harmittaa melkolailla Syncro Passatin hukkaaminen, syynä juurikin tuo kohtuuton bensan kulutus. Tuli vielä juuri ennen myyntiä laitatettua kalliit jakopää ja tukivarsiremontit.
Mahtava talviauto, kulku vain senkun parani sitä mukaa kun keli huononi. 

Elämä on laiffia.
Yhtä tekemätöntä autokauppaa kadun ylitse muiden. Olen siitä kertonut aukaisemminkin, mutta niin paljon se harmittaa, että kerron uudelleen.
Tällainen sininen oli Kouvolassa myynnissä naapuriautokaupassa. Auto oli sen käsinseisonnassa laulaneen Robinin (Esa Simonen) entinen. Minulla oli silloin Corolla Sprinter, johon tarvittava kohtuullinen välirahakin olisi pankkitililtä löytynyt. Koeajolla moottori kuitenkin piti kolinaa, eikä tuttu autokauppiaskaan mitenkään houkutellut autonvaihtoon.
En tiedä mitä Asconan moottori olisi maksanut, mutta jos ajattelee sellaisen hintaa nyt, voisi tuollainen kaunotar olla arvossaan.

Tällainen sininen oli Kouvolassa myynnissä naapuriautokaupassa. Auto oli sen käsinseisonnassa laulaneen Robinin (Esa Simonen) entinen. Minulla oli silloin Corolla Sprinter, johon tarvittava kohtuullinen välirahakin olisi pankkitililtä löytynyt. Koeajolla moottori kuitenkin piti kolinaa, eikä tuttu autokauppiaskaan mitenkään houkutellut autonvaihtoon.
En tiedä mitä Asconan moottori olisi maksanut, mutta jos ajattelee sellaisen hintaa nyt, voisi tuollainen kaunotar olla arvossaan.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Tämä ei ole autokauppa... mutta Ostin Tai Isukki osti minulle Kavasaki 125 f6 73. kevytmoottoripyörän... Halusin kovasti kawaa. Mutta Isukki olisi mielummin ostanut Uunituoreen .Venäläisen moottoripyörän... mutta sain kammettua Kawan ja se ei erityisen hyvä ollut ja osia sai odottaa ja odottaa. Kymmenen vuotta vanhaan Kawaan ei osia saanut hyvin. tuokin malli oli vissiin sellainen välivuosi malli. mutta hyvän näköinen....mutta kone pas.. ja vaihdelaatikko pas.. Niin sitä olen katunut kovasti.. Etten uuteen sortunut.. Mitä meillä on ollut Venäläisiä tuotteita niin niiden kunnossa pito on ollut yllättävän helppoa... Nyt ehkä ottaisin sen Venakon....
- pavlik morozov
- Viesti:
lueskelin vanhaa moottori-lehteä ja siinä väitettiin että kawaan olis pitänyt olla oma öljynsä että se selfmix öljy ei ollut sopivaa. käsittääkseni kawat leikkasi kiinni mennen tullen. vielä ne nestejäähdytteiset piikitkin vielä 80 luvun lopulla. sumeko taisi kyörätä muutaman vuoden vanhat varaosat suoraa kaatopaikalle meinasivat ettei niillä kukaan mitään tee tai ainakaan edullisesti ei myydä joppareille. turhaa sai lempinimen hajosikokawakasisit tulppu kirjoitti:Tämä ei ole autokauppa... mutta Ostin Tai Isukki osti minulle Kavasaki 125 f6 73. kevytmoottoripyörän... Halusin kovasti kawaa. Mutta Isukki olisi mielummin ostanut Uunituoreen .Venäläisen moottoripyörän... mutta sain kammettua Kawan ja se ei erityisen hyvä ollut ja osia sai odottaa ja odottaa. Kymmenen vuotta vanhaan Kawaan ei osia saanut hyvin. tuokin malli oli vissiin sellainen välivuosi malli. mutta hyvän näköinen....mutta kone pas.. ja vaihdelaatikko pas.. Niin sitä olen katunut kovasti.. Etten uuteen sortunut.. Mitä meillä on ollut Venäläisiä tuotteita niin niiden kunnossa pito on ollut yllättävän helppoa... Nyt ehkä ottaisin sen Venakon....
mikäs se uus ven motskari oli? joku piikkinen minsk?

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Todennäköisesti minsk. oli vuosi 1979.. niin oli konelalla myynnissä. mutta olin lukenut Tm ja se ei näyttänyt riittävän urheilulliselta... Mutta uusi olisi ollut uusi.. siitä jos olisi selvinnyt hyvin sisäänajosta.. niin samat ajot varmaan olisi ajanut kuin Kawalla... eikä nyt tarkemmin laskiissa kawa ollut noin 7 vuotta mutta osat tiukassa..uudempi malli KH ja KE olivat tulleet.
- pavlik morozov
- Viesti:
unnukantaloilla kellaritallissa oli ennen ainakin tollanen, ja keltanenkin näky kylillä.Pavlovits kirjoitti:
ittee harmitti 69 crown meni pilkkahinnalla pmäkeen. oiskohan sama punaseks maalattuna mustakilpisenä nykysin varkauden suunnalla kesäkatu näyttelyssä oli sellainen neloskoneinen.
aika hyvä muuten mut ärsytti kun joku lähiseudun seppä oli tehny pisnisfiksaus maalaukset juostenkusten ruiskupakkeli ruosteen päälle...

kyl tuo minsk cz mz suzuki90 kawa100 honda100 vertailu v75 tm:stä tuli luettua, lehti on tallessa.
mulla on tollanen kawa100g7 78 tai 75 tuskin se minsk 76 jälkeen tullattu on?

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"

Tutulla oli tuollainen auto 90-luvun alussa juuri ennen kuin "lama" alkoi. Oli viininpunainen väriltään ja kokonaisuutta häiritsi pikkuisen haalistuneet takavalon lasit kun auto muuten oli entisöity. Sen muistan kun kävimme Lahdessa jollain retkellä ja jouduin istumaan siellä ahtaalla takapenkillä. Ennen en ollut tiennyt tuollaista autoa olevankaan.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Minä istuin 73 vuonna Pyhimys volvon kyydissä...siinäkän ei kovin suuri ollut takatilat. Bella veneet Sonnisella oli sellainen kun menimme venekauppoja tekemään...... Opel ja Volvo. veijjareita ja pyhimyksiä ohjelmasta.
Se lehti jossa minski oli. niin siinä oli.myös ruotsalainen moottoripyörä ja muistaakseni Puolalainen tai Bulkaria tai joku muu itä pyörä ja myös DDR oma MZ ja jokunen japanilainen.. Lie sama lehti..76 ehkä. Minski jäi toiseksi viimeiseksi sen muistan.
Se lehti jossa minski oli. niin siinä oli.myös ruotsalainen moottoripyörä ja muistaakseni Puolalainen tai Bulkaria tai joku muu itä pyörä ja myös DDR oma MZ ja jokunen japanilainen.. Lie sama lehti..76 ehkä. Minski jäi toiseksi viimeiseksi sen muistan.
Tuo on Opel GT...Ja moottoreina näissä on ollut alunperin 1100 OHV...Ja 1900 CIH...Tuo pienempi on sama moottori,kuin esim Opel Kadett B-Malleissa (Sitä en tiedä,että tuliko näitä pikkukoneisia Suomeen ainuttakaan...Toivottavasti EI!Pavlovits kirjoitti:Yhtä tekemätöntä autokauppaa kadun ylitse muiden. Olen siitä kertonut aukaisemminkin, mutta niin paljon se harmittaa, että kerron uudelleen.