Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Kiitos tiedoista!
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
En ole muuta kuin ajanut,työpaikan verstaalla on ollut autoja sulatettavina jäätyneiden keskuslukitusten,kytkimien ja käsijarrujen takia pitkin viikkoa.Yhdestä oli jäänyt oven kahva käteen.
Oven rajoitin pitää kovaa narskuntaa kun oven avaa täysin.Huomaa kuinka sen veto taivuttaa karmipeltiä ääriasennossa.Varsinainen peltipurkki koko auto.Jos peräpeilin saa jaloillaan oikastua niin turvakorista tuskin voi puhua.Rusinaksi menee törmäyksessä..vaarallisin auto Nissan Micran kanssa törmäyksissä.Pakkia ei ole ehtinyt laittaa mutta hyvää tekee jalan ojentajille kun työntää taaksepäin.
Oven rajoitin pitää kovaa narskuntaa kun oven avaa täysin.Huomaa kuinka sen veto taivuttaa karmipeltiä ääriasennossa.Varsinainen peltipurkki koko auto.Jos peräpeilin saa jaloillaan oikastua niin turvakorista tuskin voi puhua.Rusinaksi menee törmäyksessä..vaarallisin auto Nissan Micran kanssa törmäyksissä.Pakkia ei ole ehtinyt laittaa mutta hyvää tekee jalan ojentajille kun työntää taaksepäin.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Se panee miettimään minne ajaa ja mitenpäin.....se on kuin pakitonta venettä ajaa tai moottorikelkkaa...niin etukäteen miettii miten tuolta pois pääsee..Kasvattaa niin sanottua pelisilmää...
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Huomasin että oikea takavalo ei pala......lampunpidikekisko oli tipahtanut peräkontin pohjalle.Käynnistäessä lämmityslaitteen puhallin pitää 5 sekuntia infernaalista meteliä.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Toivottavasti et ylämäkeen joudu peruuttelemaan sillä.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Välillä pakki menee päälle kuin ei mitään vaan.Välillä ei löydy mistään....vaikka veivais kun puurokauhaa niin ykkönen sieltä aina löytyy.Onneksi jalkojen ojentajat on vahvistuneet niin että töpötysaskeleilla,pitävillä kengillä auton työntö ei ole juuri mitään.Pysäköidessä etsin loivan ylämäen tai ajan auton lähtevään ruutuun.
2200km ajettu.Pirtsakan koneen voimalla kulkee yllättävän hyvin kun painoa on vain 750kg.Taitaa olla kevein auto jolla olen ajanut.Lämmityslaitteen moottori käynnistymisulinat ja loppuvonkaisu pakkasella jokapäiväistä.Täytyy raottaa puhaltimen suojamuovia ja suihkaista jotain liukastetta laakereihin.
2200km ajettu.Pirtsakan koneen voimalla kulkee yllättävän hyvin kun painoa on vain 750kg.Taitaa olla kevein auto jolla olen ajanut.Lämmityslaitteen moottori käynnistymisulinat ja loppuvonkaisu pakkasella jokapäiväistä.Täytyy raottaa puhaltimen suojamuovia ja suihkaista jotain liukastetta laakereihin.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Tarkistappas,että onko siinä vaihdekepin juuressa säätöä niille vaihdekepin liikeradoille....Ja toinen paikka mistä ainakin pystyy säätämään vaihdekepin liikeratoja/vaihteiden päälle menoa,löytyy sieltä vaihdelaatikon takapuolelta...eli se tanko,joka tulee vaihdekepiltä,niin siinä muistaakseni on sellanen pultilla kiristettävä "klemmari",jonka löysäämällä saa muutettua niitä vaihdekepin liikeratoja...HUOM!...Tämä säädön kanssa on oltava tarkkana,ettei ajattelemattomasti kääntele/säätele,jolloin helposti menee "sekaisin" kaikki vaihdekepin liikeradat.....Ennenkuin kenties mitään säädät,niin tarkista vielä vaihdelaatikon päältä sellainen "ristinivel",jonka välityksellä liikkeet vaihdelaatikkoon menee vaihdekepiltä...Jos tämä "ristinivel" on väljä,niin silloin tekee just tuota pakin/ykkösen päälle saannissa esiintyvää ongelmaa.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Meillä rattivaihteisessa Consulissa onnistui joskus menemään kaksi vaihdetta yhtäaikaa päälle. Sitten kun auto jämähti esimerkiksi risteykseen, piti äkkiä ryömiä auton alle ja erottaa väljät, toisiinsa takertuneet vipstaakit toisistaan.virtain kirjoitti:HUOM!...Tämä säädön kanssa on oltava tarkkana,ettei ajattelemattomasti kääntele/säätele,jolloin helposti menee "sekaisin" kaikki vaihdekepin liikeradat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Hienoa lukea tälläisiä topicceja.. Ainoa vain tuollaisissa autoissa on turvallisuus juttu.
Ei paljon parane kaahailla/mennä, vaikka olisi oikeus risteyksissä.
Ei paljon parane kaahailla/mennä, vaikka olisi oikeus risteyksissä.

-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Vanhat Dodge Dartit tekivät samaa.. Polkupyörän kumilla sai "tiivistettyä" Vivustot.Pavlovits kirjoitti:Meillä rattivaihteisessa Consulissa onnistui joskus menemään kaksi vaihdetta yhtäaikaa päälle. Sitten kun auto jämähti esimerkiksi risteykseen, piti äkkiä ryömiä auton alle ja erottaa väljät, toisiinsa takertuneet vipstaakit toisistaan.virtain kirjoitti:HUOM!...Tämä säädön kanssa on oltava tarkkana,ettei ajattelemattomasti kääntele/säätele,jolloin helposti menee "sekaisin" kaikki vaihdekepin liikeradat.
Siis "risu vaihteiset"
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Töissä tullessa tsupparkeikalta vaihdekeppi meni ihan horoksi.Kolmonen jäi päälle.Katsoin konehuoneeseen niin yksi nivel oli irronnut liitoksestaan,eikä välittänyt liikettä vaihteensiirtäjälle.Vaivoin pääsin liikkeelle ja ajoin firmaan,jonne oli vain 2km.Loppupäivän keikat jäi ajamatta.
Töiden jälkeen katsoin irronnutta niveltä.Siinä oli niin paljon väljää että siitä puuttui pallonivelen vastakuppi.Liekö kyseistä osaa koko autossa ollutkaan minun omistusaikana?Laitoin nivelen kupin paikalle halkaistun puutarhaletkun pätkän.Ulkokuorta jouduin ohentamaan ja pallon kohdalle koversin puukon kärjellä reiän.Muutaman sovituksen jälkeen painoin tämän letkusovitteen siirtoleukapihdeillä nivelpallon kanssa lieriön muotoiseen vastakkeeseen.Vaihdekepin liike muuttui paljon tarkemmaksi ja pakki löytyy ensi yrittämällä helposti.laitoin vielä lukkospeytä nivelpintoihin.
Töiden jälkeen katsoin irronnutta niveltä.Siinä oli niin paljon väljää että siitä puuttui pallonivelen vastakuppi.Liekö kyseistä osaa koko autossa ollutkaan minun omistusaikana?Laitoin nivelen kupin paikalle halkaistun puutarhaletkun pätkän.Ulkokuorta jouduin ohentamaan ja pallon kohdalle koversin puukon kärjellä reiän.Muutaman sovituksen jälkeen painoin tämän letkusovitteen siirtoleukapihdeillä nivelpallon kanssa lieriön muotoiseen vastakkeeseen.Vaihdekepin liike muuttui paljon tarkemmaksi ja pakki löytyy ensi yrittämällä helposti.laitoin vielä lukkospeytä nivelpintoihin.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
No niin....Eli se pakin huonon päällesaatavuuden vika siis oli siinä nivelessä,josta tuossa aiemmin mainitsin...C-Asconassa taitaa olla sama nivel,kuin myös etuvetosissa Opel Kadett malleissa (D ja E korimallit)...Eli ainakin purkuosana näitä niveliä saa aivan taatusti.Jaska HKI kirjoitti:Töissä tullessa tsupparkeikalta vaihdekeppi meni ihan horoksi.Kolmonen jäi päälle.Katsoin konehuoneeseen niin yksi nivel oli irronnut liitoksestaan,eikä välittänyt liikettä vaihteensiirtäjälle.Vaivoin pääsin liikkeelle ja ajoin firmaan,jonne oli vain 2km.Loppupäivän keikat jäi ajamatta.
Töiden jälkeen katsoin irronnutta niveltä.Siinä oli niin paljon väljää että siitä puuttui pallonivelen vastakuppi.Liekö kyseistä osaa koko autossa ollutkaan minun omistusaikana?Laitoin nivelen kupin paikalle halkaistun puutarhaletkun pätkän.Ulkokuorta jouduin ohentamaan ja pallon kohdalle koversin puukon kärjellä reiän.Muutaman sovituksen jälkeen painoin tämän letkusovitteen siirtoleukapihdeillä nivelpallon kanssa lieriön muotoiseen vastakkeeseen.Vaihdekepin liike muuttui paljon tarkemmaksi ja pakki löytyy ensi yrittämällä helposti.laitoin vielä lukkospeytä nivelpintoihin.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Kiva taas körötellä kun taaksepäin työntäessä ei housun lahkeet kuraannu kinnyskotelosta.Jarrut on takapainoiset,tietääksen näissä ei ole takana jarrupaineen säädintä.Kovemmissa jarrutuksissa liukkaalla tahtoo heittää poikittain.Korjausliike on tehtävä välittömästi koska auton leveys ei ole juuri pituutta suurempi.
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Älä Jaska HKI vielä herpaannu, ole varuillasi, kyllä ooppeli vielä näyttää konstinsa... 

warre 353w sedan,
Re: Kokemuksia 420€:n Opel Corsasta mallia 1989
Lämmityslaitteen puhaltimen moottorin laakeri alkoi pitää viheltävää ääntä.Kiskaisin välikaukalossa olevan muovisuojan pois ja rasvasin päätylaakerin.Lukkoöljyn tuoksu viel leijuu kabiinissa mutta poistuu aikoinaan.Muovia joutuu vielä asettelemaan koska pyyhkijöiden ollessa päällä välikaukalosta kuuluu klops,klops,klops... pyyhkijöiden ollessa päällä kun vivusto osuu muoviin.Kuljettajan puolimmainen raidetangon haitarikumi rikki,vaihdettava.