Lattarauta kirjoitti: kun kovemmassa kiihdytyksessä suhisee jostain ja ehkä kulutuskin vähän noussut..
Onko kokemuksia, miten nätisti lambda-anturi lähtee irti jos on ollut toistakymmentä vuotta paikoillaan?
Jonkinlaista suhinaa piti Saab 96, kun äänenvaimentimen sisukset oli irronneet ja tukkineet putken. Voi siis olla mahdollista että tapauksessasi jokin paikka putkesta on osittain tukossa.
Itse olen saanut anturit irti ihan kiintolenkkiavaimella kun on ensin pujottanut anturin johdon lenkistä läpi. Joskus irtoaa paremmin lämpimästä putkesta.
Ja tuo anturin kanta on aika yleisesti 22 mm. Ja kun on esikatista kyse, anturi sijaitsee konehuoneessa joten sen liitin pitäisi olla käden ulottuvilla. Tuohon liittimeen ei kannata suihkutella mitään spraytä joka ei haihdu 100%, kuulemma.
Joo, pitäisi olla oikea. Itselläni on vain 1/2 " vääntiöitä niiden paremman kestävyyden vuoksi.
Eli millainen räikkäsarja sinulla on, jos omistat 1/2" vääntiön niin osta mieluummin sellaiselle sopiva vastaava hylsy.
EDIT: ei näyttänyt Motonetissä olevan kuin 3/8" vääntiöllä. Kyllä senkin pitäisi kestää, tuo 3/8 on muuten kokona sellainen että ainakin teollisuudessa alkaa olla vähemmällä käytöllä vähän niinkuin M14 kierrekin
Viimeksi muokannut äölkjhgf, 25.3.2013 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näköjään on tuota katalysaattorin sydäntä saatavana erikseen
Tuli vaan mieleen, jos jollain on pakosarjakatti rikki niin tuollaisella voisi sen fixailla kuntoon.
Vanha katti auki, rojut pois ja uusi sydän paikalleen.
Mullakin ladassa joku tarvike katti johon Ladan typlat hitsattu kiinni.. Eikä ole mitään havaintoo onko EY hyväksyntää.. Kukaan ei ole kysynyt ja en kyllä tietäisikään ja se on ollut kiinni jostakin 2005 asti... Katsastus mies ensin katsoo arvot koneelta ja sitten nostaa auton ylös ja katsoo että ompa hyvät arvot ja hyvänäköinen pakoputkisto..... Kanttiladojen etulampuissakaan ei lue E merkkiä yleensä jotka tuotu torilta Venäjältä.
Minulla oli tuossa uudemmassa E-hyväksytty tarvikekatti ostaessa, tasaisen varmasti alle 100km välein vikakoodi P0420 (eli katalysaattorin teho liian alhainen), oli kuulemma tehnyt tätä koko ajan mitä ko. katti oli ollut autossa. Nyt tilalla on ei E-hyväksytty, todennäköisesti Axtec-Samaran uusi katti eikä ongelmia enää ole.
Ero on siinä, että halpiksessa oli vain yksi tuollainen kenno katin sisällä, alkupeäisosassa on kaksi peräkkäin.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Jännää että kahdella kennolla. Muka koneen mukaan. Puhdistus teho huonompi kuin yhdellä.. Jos nyt olen käsittänyt oikein.. Samarain veljellä tyhjä pönttö antaa puhtaat arvot.. Niin onko nuo tietokoneet niin viisaita. Että osaavat säätää tyhjästäkin täyden..
t tulppu kirjoitti:Jännää että kahdella kennolla. Muka koneen mukaan. Puhdistus teho huonompi kuin yhdellä.. Jos nyt olen käsittänyt oikein.. Samarain veljellä tyhjä pönttö antaa puhtaat arvot.. Niin onko nuo tietokoneet niin viisaita. Että osaavat säätää tyhjästäkin täyden..
joo varmaan ymmärsin väärin.. Mutta Eu hyväksynnät joissakin asiossa hyvä ja joissakin huono.. Sähkö asiossa aika hyvä mielestäni... Mutta muuten ihan persiistä..
Juu, eli halpiksessa E-hyväksyntä ja yksi kenno. Ei pelaa kunnolla, vaikka E-leima onkin kyljessä.
Euro-3:ssa (2001 ->) on se toinen lambda-anturi joka valvoo katin toimintaa ja huomaa jos katti ei toimi kunnolla (anturin jännite alkaa heitellä).
Ei sanonunt leimalla mitään, vaikka sanoin vielä että uusi katti on alla. Lähestulkoon nollat puhalsi ilman sen kummempia lämmittelyjä, joten siltä osin kaikki hyvin.
Sometimes is never quite enough 11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06