squide kirjoitti:
mulla on jo yks tollanen orggis triggeripyörä mutta tarvis vaa tietoa miten se toimii "megan" kanssa ennen ku sitä alkaa modaamaan/pilaamaan
Katso toi mun ylempi postaus ja sen linkki....
kattelin juu tota mutta ku ei oikee toi lontoo taivu...
squide kirjoitti:
mulla on jo yks tollanen orggis triggeripyörä mutta tarvis vaa tietoa miten se toimii "megan" kanssa ennen ku sitä alkaa modaamaan/pilaamaan
Katso toi mun ylempi postaus ja sen linkki....
kattelin juu tota mutta ku ei oikee toi lontoo taivu...
Kuvat kertoo kytkennän ja toiminnan
En minäkään tekstiä tajunnut...
Itse tein vakiosta triggeripyörästä 6-1 pyörän hitsaamalla kaksi vierekkäistä koloa umpeen. Näin ainakin MS1 v2.2 ymmärtää sen suoraan. Anturina käytin http://autotune.fi/tuote/768/hall-anturi-1gt101dcstyle tätä hall-anturia. Ilmaraoksi vakiopaikalla jää n. 4-5mm, joten joko anturia täytyy modata tai laskea kiinnityspistettä. Itse otin hieman tavaraa pois vakiopaikalta.
Triggeripyörän voi muokata sopimaan vakiomegalle, mutta jos haluaa käyttää laatokan omaa sytkää niin GM-ohje käy eli mega lukee tiedot sytkäboksilta eikä kampuralta. Näin tehtynä orkkisboksi on aina heitettävissä megan tilalle. Ja vaaditaan siis mega2 jotta saadaan tuo tyhjäkäynti toimimaan tai sitten ajellaan ykkösmegalla läppä raollaan.
ladan sytkä vehkeet jää pois ja tarkotus käyttää pelkkää megaa. Eli pitäs toimia ku hitsaan kuvan mukaan kolot umpee. Lukeekohan se ladan orggis anturi megan kautta tollasta muokattua triggeripyörää ku se kävis muokkaamatta siihen jakokopan telineesee?
squide kirjoitti:ladan sytkä vehkeet jää pois ja tarkotus käyttää pelkkää megaa. Eli pitäs toimia ku hitsaan kuvan mukaan kolot umpee. Lukeekohan se ladan orggis anturi megan kautta tollasta muokattua triggeripyörää ku se kävis muokkaamatta siihen jakokopan telineesee?
Kyllähän se niinkin toimii, huomaa kuitenkin että Ladan anturi ei ole hall-anturi.
squide kirjoitti:ladan sytkä vehkeet jää pois ja tarkotus käyttää pelkkää megaa. Eli pitäs toimia ku hitsaan kuvan mukaan kolot umpee. Lukeekohan se ladan orggis anturi megan kautta tollasta muokattua triggeripyörää ku se kävis muokkaamatta siihen jakokopan telineesee?
Kyllähän se niinkin toimii, huomaa kuitenkin että Ladan anturi ei ole hall-anturi.
juu se on ilmeisesti vr anturi. no täytyy nyt täs suunnitella teenkö noin vai laitanko edellisessä kokoonpanossa toimineella 12-1 triggeri pyörällä ja erillisellä anturi telineellä...
Verronen kirjoitti:Itse tein vakiosta triggeripyörästä 6-1 pyörän hitsaamalla kaksi vierekkäistä koloa umpeen. Näin ainakin MS1 v2.2 ymmärtää sen suoraan. Anturina käytin http://autotune.fi/tuote/768/hall-anturi-1gt101dcstyle tätä hall-anturia. Ilmaraoksi vakiopaikalla jää n. 4-5mm, joten joko anturia täytyy modata tai laskea kiinnityspistettä. Itse otin hieman tavaraa pois vakiopaikalta.
Tässä vielä kuva kiekosta
Hitsisauma ei ole hieno, mutta toimiva
Mulla on 2 kpl noita pyöriä; ajattelin tehdä toisesta 36-1 -pyörän lisäämällä lovia. Löytyy kyllä hyllystä valmis kiekkokin, mutta sen istuttaminen lienee vaikeampi kuin loveaminen...
saquzi kirjoitti:Noniin, kaipaisin nyt näitä megaturboladojen sytytyskarttoja. Itselläni on 1200 nappis jossa megaruutta, ja tarvisin nyt hyviä sytkäkarttoja.
Ainakin Zigulilla taitaa olla toimiva kartta kun tehoakin saatu?
en kyllä laittas toisen auton sytkäkarttoja. joka ei asiaa ymmärrä ni rikkoo moottorin aika äkkiä.
sytkäaennakoihin vaikuttaa moni asia.
helpoiten toimivan saat itte tekemällä kuuntelemalla nakutuskuulokkeilla tai viet autosi säätöön dynoon
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Päivitetääs tätäkin...
Koska larba on vaihtunut niin vaihtuu myös tekniikka (toivottavasti 4-piste on joskus tulossa...), ainakin syttypuoli tulee sekventiaaliseksi ja myös suihkutuskin mikäli suluissaoleva toteutuu. Tätä varten MS2 tarvitsee tiedon myös nokan asennosta.
Mihin kohtaa ja miten nokkaa kannattaa laittaa 'knööli' hall-anturia varten? Hitsaamalla pala rautaa vai ruuvi/pultti jonka kantaa katsellaan. Hammaspyörään vissiin ja etupuolelle? Ajoituskohtahan ei sinänsä tarvitse olla tarkka, kunhan on jonkin verran ennen kampiakselilla olevan 36-1/60-2 triggerin puuttuvaa hammasta #1 -pytyn puristusvaiheen kohdalla.
onko virranjakaja vielä käytettävissä? voit laittaa jakajaan nokkaakselin asentotunnistimen, jakaja pyörii samaa nopeutta nokan kans.
ei tarvis tällön laitta öljyjen sekaan mitään anturia.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jaketech racinteam kirjoitti:onko virranjakaja vielä käytettävissä? voit laittaa jakajaan nokkaakselin asentotunnistimen, jakaja pyörii samaa nopeutta nokan kans.
ei tarvis tällön laitta öljyjen sekaan mitään anturia.
Onhan tuo ja olen tietoinen. Tuoltahan saisi samalla kertaa myös kampuratiedonkin jos tekee levyn vaikka tuohon malliin eli käyttää 12-1 -pyöränä.
Ladanautti kirjoitti:Päivitetääs tätäkin...
Koska larba on vaihtunut niin vaihtuu myös tekniikka (toivottavasti 4-piste on joskus tulossa...), ainakin syttypuoli tulee sekventiaaliseksi ja myös suihkutuskin mikäli suluissaoleva toteutuu. Tätä varten MS2 tarvitsee tiedon myös nokan asennosta.
Mihin kohtaa ja miten nokkaa kannattaa laittaa 'knööli' hall-anturia varten? Hitsaamalla pala rautaa vai ruuvi/pultti jonka kantaa katsellaan. .
Viimmesimissä 1.7: koissa on anturi tuotu edestä kannesta läpi ja lukee sitä ketjupyörää.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.