Anjalantiellä tuli pimeässä mutkan takaa vastaan hevonen poikittain keskellä tietä jota ratsastaja ei saanut kuriin, onneksi ei ollut vastaantulijoita niin pääsi väistämään kunnolla, tuossa on 80km/h rajoituskin..
Pitkien käyttö tuottaa myös monella ongelmia, sitä ajetaan ihan takapuskuriin kiinni pitkät päällä, hyvin häikäsee
mikko853 kirjoitti:Pitkien käyttö tuottaa myös monella ongelmia, sitä ajetaan ihan takapuskuriin kiinni pitkät päällä, hyvin häikäsee
Tai vaihdetaan pätkille kahden kilometrin päässä tai heti kun on pikkasenkin kajoa vastaa tulevien valoista. Kilometrin päässä alkaa hirveä valoshow, kun itse ajaa vielä pitkillä... Parhaimmillaan auto kadonnut neljästi nyppylän taakse ennen kohtaamista...
Liian pitkään pitkien käyttäjiä pahempi ongelma lomasesonkeina tuntuu olevan kuljettajat jotka eivät käytä kuorman mukaan valojen korkeussäätöä. Pitkien käyttäjät yleensä tajuavat sammuttaa pitkät kun vilkauttaa pari kertaa takasumareita, mutta väärin kuormattujen autojen kanssa ei auta kuin nopeuden nosto jos eivät ohikaan uskalla.
Jos kaikki säätövarat käytetty niin ei auta vaikka miten vääntäisi.. Takajouset kuoleentuneet jne.. Mutta onneksi Ladassa on pieni vipunen peilissä..niin vähenee takaheijjastus aika paljon... Maan tiellä Nivan sivupeilitkin vakio kireydellä menee ikään kuin suppuun. Niin ei heijjasta niistäkään. Mutta Samarasta ja 110 ainakin vipu löytyy peilistä.
Itselläni menee jostain syystä maantiellä kuskin sivupeili suppuun aina rekan tullessa vastaan, vaikka miten reunassa ajaisi. Ajattelin ensin vian johtuvan vanhasta kuoleentuneesta sivupeilistä, mutta nyt paikoillaan on tehdasuusi sivupeili ja senkin kanssa on sama ongelma. Vanhan peilin korjasin ruuttaamalla sikamassaa peilin mekanismiin, mutta tuolle uudelle en ole mitään jaksanut tehdä. Ei kuitenkaan ole niin ärsyttävä vika että haittaisi mitään.
Myös ilman vastaantulijoita kuskinpuolen peilin saa suppuun, mutta siihen tarvitsee joko todella kovan vastatuulen tai vähintäänkin 160kmph vauhtia.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Kylläpä kaupungissa näki taas lumisia autoja.
Tuulilasi sentään oli kaikissa puhdistettu, mutta sivulasit ja varsinkin takalasi oli monessa läpinäkymättömiä.
Muuramessa kävin kahvilla.Rättisitikka aamuhämärissä linja-autopysäkillä 9- tiellä, näkyi että yritti käynnistellä...Kiersin sitten kylän kautta shellille niin rättäri oli jo siellä tankkaamassa. Muutaman sanan vaihdoin, oli bensa loppunut, onneksi oli varakanisteri mukana. Tuttu näky tuo rättäri näillä seuduilla. Joskus lehtijutussa oli että joa kesä rättäri puretaan ja uusitaan kuluneet osat(työmatka-ajossa päivittäin).
Tuntuu että noitten pääteitten kunto huononee aina vaan enemmän, siis tuo pinta. Paikataan sitten kun keretään, rahatilanteen parantuessa.
Selittäiskö nuo tienpintavauriot jonkun kolarinkin?
Raskaan liikenteen kalustoa vaan tehdään järeämmäksi.
Sama kuopiossa. ovat huonossa kunnossa osin teiden rungot. tätä menoa 10 vuoden kuluttua samassa tasossa Venäjän kanssa. tarttis tehdä asialle jotakin.
Kuopion kaupunkialueella on useimmilla teillä sellaiset urat, että risteyksessä ajoneuvo pomppii urissa melkoisesti. Olenpa jopa muutaman kerran todistanut, kun joissain autoissa pohja raapii asvalttia risteystä ylittäessä, yksi näistä tapauksista oli hälytysajossa ollut poliisiauto. Viitostie on paikoin todella huonossa kunnossa ja seututiet ovat vielä huonommassa. Kevyen liikenteen väylät ovat talvisaikaan täysin ajokelvottomassa kunnossa polkupyöräilyn kannalta ja vaikka autoteiden kunnossapitoon näyttää olevan kaikki resurssit kohdistettu, niin silti nekään eivät ole hyvässä kunnossa. Pankkitukiin on kyllä Suomella rahaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Nelostiellä Lahden kohdalla pientareella volvo v70 vaaleanharmaan sanoisko höyrypilven keskellä.Lieneekö öljy vai vesijuttuja, melko pyöreä pilvi, läpimitta 3-4 metriä. Nopeudet nousee kelien parantuessa...