Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
virtain

Re: Pösö 505 ja muut kadonneet käyttöautot

Viesti Kirjoittaja virtain »

juippi11 kirjoitti:Malagan ulkonäössä vivahtaa Regatan lisäksi jotain volkkarimaista. Tekniikkahan kyllä oli System Porschea, Samaran tyyliin.
Malagassa ja Regatassa on aika paljonkin ihan samoja osia (Alustassa etenkin...Myös ovet on samat,vaikka kahvat erilaiset)...Malagathan tehtiin silloin,kun Seatti Oli vielä oikea Seatti...Eikä mikään volkkarin koriin merkkimuutoksilla tehty "seatti"....Vanhassa Volkswagen Jetassa on korin muotoilussa samoja piirteitä,kuin Malagassa ja Regatassa.
Stuba
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Daihatsut on kanssa aikalailla harvinainen näky liikenteessä. Etenkin Charmant jossa sama tekniikka kuin KE70 Corollassa, Charadeja sentään nähnyt jokusen vielä liikenteessä.
Lada kardan...??? Njet... Volga
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vuonna -66 kun saatiin parin kaverini kanssa ajokortit, oli meillä harkinnassa ostaa Mosse 401 kimppa-autoksi. Noiden käypä hinta oli silloin 200 mk. Sitten tiet veivät kuitenkin eri suuntiin ja hanke jäi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
juippi11

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Tänään näin tosi hienossa kunnossa olevan, vauvanp****n värisen E-Kadetin, ei ole tullut noin hyväkuntoisena vastaan enää montaa yksilöä. Tämä oli vielä aivan alkuaikojen yksilöitä, mitkä oli maalattu itsestään irtoavalla vesiohenteisella maalilla. Skoda Favoritista olen nähnyt pari yksilöä lyhyen ajan sisään. Siisti alkuaikojen Fiat Uno jäi mieleen kun näin viikko sitten. VW Derby on käynyt harvinaiseksi, sama perän muotoilu säilyi Polossa 90-luvulle saakka. Alkuperäinen Derby näyttää hienolta hyvässä maalissa ollessaan.
virtain

Minulla on tallessa MK1 VW Polo (Ekalta omistajalta--autoliikkeen kautta minulle kulkeutunut)...Ja löytyy myös VW Derby (Projektikuntoinen)... 8)
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Lattarauta kirjoitti:Moskvitsh 401 -54 liikkuu!!!

http://www.youtube.com/watch?v=o8Plq6N2P1k
Moskvitsh 401 100Km/h
http://www.youtube.com/watch?v=yXJCBjQnBII:D
Onkohan tuo 402 vai onko siihen vain vaihdettu kansiventtiilikone?
Nyt jo tätäkin kutsutaan Puukengäksi. Kyllä se on vain Austin A30 se Puukenkä.

http://www.youtube.com/watch?v=IFxFekEuuX4
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Mitä automerkkiä virtaimella on eniten?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Uitukki
Lada kerhon jäsen

Missäpäin Suomea muuten tämä 505 majailee?
Käyttis Saab 900 S -97
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Austinista olen vain kuullut...puukenkä.... Että kaikki taitaa olla puukenkiä. joissa vähän puuta käytetty..
juippi11

Missäpäin Suomea muuten tämä 505 majailee?
Niin lähellä tuota sinun syntymäkuntaa (jos se oli tuo pudasjärvi), että en edes uskalla vielä sanoa. Ostat vielä nenän edestä pois.. No Pohjois-pohjanmaalla kuitenkin. Onko joskus tullut vastaan? 2004-2008 liikkui melko aktiivisesti kun oli serkkuni käytössä. 3 kertaa olen tätä aikojen kuluessa yrittänyt ostaa. Vieläkin vähän katkera mieli kun aikanaan joutui aloittelemaan ajot Talbotilla, kun ei Pösöä minulle myyty.

Viikonloppuna pitäisi käydä laittamassa talvirenkaat alle. On niin vanhat renkaat, että ei niillä paljon uskalla ajella, varmaan vanhemmat kuin auto. Koeajolle onnistuisi lähteä, kun auton edestä saisi käyntikunnottoman Michigan-kuormaajan työnnettyä pois. Ilmeisesti tällä saa ajaa katsastukseen, jos on varattu aika? Kilvet on olleet koko ajan, seisonnassa ollut.

Muistan n. 8v sitten nähneeni, että jollain äijällä oli pihassa, jotkut päällekkäin ladottuna, 504 lavapösöjä vaikka kuinka paljon. Taisi näitä 505:ia ja 305:ia olla muutama myös, tosi lahoja tapauksia eikä olleet myynnissä.

On näitä vanhoja pösöjä joskus afrikkaan tosiaan mennyt
Kuva
Kuva
Kuva
virtain

Uitukki kirjoitti:Mitä automerkkiä virtaimella on eniten?
Minulla taitaa tällä hetkellä olla Opeleita eniten (Ascona B 3kpl) (Ascona C 4Kpl) (Corsa A GSI 1KPL) (Kadett C 1Kpl) (Manta A 1Kpl)...
Uitukki
Lada kerhon jäsen

En muista autoa nähneeni mutta arvelin eräässä toisessa ketjussa olevasta viestistäsi että olen ehkä opiskellut kyseisellä paikkakunnalla vuosina 2004-2007. Kalustokiintiö mulla on tällähetkellä täynnä. Ainoa minkä ehkä voisi ostaa olis varaosa-auto tuolle käyttikselle jos sattuu tulemaan semmonen sopivasti tarjolle että tuskin sulla tarvii pelätä että oisin Pösöä havittelemassa. Ja tosiaan Pudikseltahan minä olen lähtösin.
Käyttis Saab 900 S -97
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Missä OPEL CORSA A:t ????
juippi11

Joo, kylläpä se pösön oleskelupaikka äkkiä tulee, kun sieltä lähtee Kuusamoa päin ajelemaan.

Kaikista eniten minua on toteutumattomista autokaupoista ketuttanut, kun en ostanut n. 30 tkm ajettua, ruosteetonta oranssia Fiat 127:aa hurjalla 300 euron kauppahinnalla. Tuttu jobbari sen osti ja möi pian lähes kymmenkertaisella summalla.

Semmoista arkiliikenteestä kadonnutta mallia kuin Renault 12, näin pari viikkoa sitten useamman hyväkuntoisen yksilön samalla harrastajalla. Ei olleet entisöityjä vaan hyvin säilyneitä. Jotain siinä puhuttiin myös Volvon 340:stä, joka oli rellun kanssa melkein samalla koneella. Ei niitäkään enää näe, ainakaan alkupään remmivetoisia.

Tutulla on tosi siisti (oikeasti kuin pakasta vedetty), vain 490 tkm ajettu porrasperäinen Corsa A

Oliko Citroen Visoja ja AX:iä joskus paljonkin? Ei ainakaan enää.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

t tulppu kirjoitti:Austinista olen vain kuullut...puukenkä.... Että kaikki taitaa olla puukenkiä. joissa vähän puuta käytetty..
Kyllä se ihan tästä ulkonäöstä tulee:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... oTkaptoYD9
Vastaa Viestiin