Niissä ensimmäisissä kuvissa on tämän hetken tilanne. Tai siinä eestäpäin kuvatussa ei ole vielä laseja kalvotettu. Ei nuo kaaret hypi silmille noiden vanteiden kanssa, muotohan on kuin alkuperäisessä, pulleammat vain. Leveni n. 35mm puoleltaan.
Tarkoitushan minulla ei ollut kuin sovittaa nuo vanteet alle ja maalata kylet uudestaan, mutta sitten vähä innostuin liikaa. Rälläkän ja hitsikoneen käyttö pitäisi kyllä luvanvaraistaa..
Etu lippa piteni myös, tässäkin on hyödynnetty toisen ladan peltejä.

Ja sitten katselin peräpäätä rälläkkä käsissä ja tuumin, että pitäähän tätäkin jotenkin muokata, kerran kylet ja keulakin on saanut osansa. Niimpä kilven syvennys lähti irti ja oikasun jäläkeen hitsailin takaisin.
Samalla tottakai leikkailin kaikki ruostemadon pesät pois ja hitsailin uutta peltiä tilalle.
Seuraavana vuorossahan oli armoton rälläkän huudattaminen, tasoteltavaa saumaa kun kertyi muutama metri..

Sitten alkoi pikkuhiljaa dedlaini lähestyä ja juhannuskin oli vielä välissä, niin piti rykästä päivässä pikapohjat. Ensin teräskittiä saumojen päälle (käytetään nykyisin tinan korvikkeena).
Ja sitten kylkien hionta isommalla suoralla koneella, niin sai pienemmät lommot näkyviin.
Ja kittailujen jälkeen pintaan happoa ja sen päälle hiomaväri.

