Kokemuksia? Muistoja? Omistatko jonkun venäläisen kameran tai aioitko hankkia??
Omat kokemukset ovat pyöreä nolla mutta kohta enää ei, ostin nimittäin nettikaupasta Lomo smena symbol kameran. Sitä odotellessa ajattelin tänne tämmöisen aloittaa.
Kuvasin 80 luvulla Smena Symbolilla.Kamera perustuu kiinteään valotusaikaan.Itse valotus perustuu symboleilla varustettuub aukon säätöön.Lähikuvat voi ottaa samalalla,salaman valotusohjeita noudattaen.Hyvä kamera.
Olen jo jonkin aikaa suunnitellut filmikameran ostoa ihan vain harrastelu mielessä. Digikamera tietysti löytyy ja siinä odottaakin varmaan parin vuoden kuvat taas kerran tietätystä. Tämä juuri pännii tässä digi ajassa kun kuvia tulee kovaa tahtia mutta ne taas jää helposti jonnekin ties minne tiedostoihin tai muistikortille odottamaan tietätystä ja sinne ne myös tahtoo jäädä. Kaikkihan ei edes paperi kuvia kaipaakaan mutta itse kuulun niihin dinosaruksiin jotka kaipaa. Toisaalta se jännitys on mukava kun lähettää filmin kehitykseen että miten kuvat onnistuvat.
Katoppa Zenitin sivustoilta näkyykö mitään uutuus mallistoa tai vanhuus mallistoa... Ainakin kakkuloiden valmistusta tietääkseni on.. mutta voi olla sekin lopunut..mikään kun ei ole enää varmaa..
Vaikka. www.shop.Zenit-foto.ru On kierre mallia ja pentaks K pajonetti mallia pentaks k pajonettiin saa oikein paljon eri putkia.. jos haluaa luontokuvausta. mielestäni ei pahanhintaisia laitteita... esim 2 kameraksi.. tai rönttä kameraksi tai miksei ykköseksi... taitaa jossakinvaiheessa mennä k-pajonetti mallin hankintaan. kun jo kotona pentaxsia on jo..
Ole hyvä vaan... en olisi itsekkään varmaan heti katellut nuota sivuja katellut jos ei kysyntää olisi ollut. nuihin kierre malleihin saa torista ja huutonetistä. halvalla putkia.eri merkeiltä. hyvä zenit 3 olisi myytävänä huutossa.. jos vanhempaa senittiä haluaa harrastaa.
Yksi venäläinen kamera mulla on.Silhuet Electro.Pitää laittaa sekin myyntiin.Vieläkö filmiä saa kun Hannu Hautala oli ostanut viimeiset 400 rullaa värifilmiä.
Alle Vuoden rullat hälle..meille kymmeniksi vuosiksi. Jääkaappi säilytystä suosittelen isommille määrille.. Joskus olen miettinyt,pitäisikö alkaa harrastaan mustavalkeiden kuvien tekemistä.alku kimmokkeen voisi ottaa kansalaisopiston kurssilta..mutta aika kortilla on..
Ilakointini oli ennen aikaista, Lomo Smena Symbol jäi saamatta, olivat myyneet jollekin toiselle mutta unohtaneet poistaa myynti ilmoituksensa netti sivulta.
Katseet alkaa nyt todellakin kääntyä Zenitin puoleen.
Jaska HKI kirjoitti:Yksi venäläinen kamera mulla on.Silhuet Electro.Pitää laittaa sekin myyntiin.Vieläkö filmiä saa kun Hannu Hautala oli ostanut viimeiset 400 rullaa värifilmiä.
Tuon nimisestä en ole kuullutkaan, miten vanha liekkään?
Kävin tankilla tänään lytän ylityspaikalla ja kävinpä Kostamuksessa piipahtamassa, ei ollut Zenit kameroita valokuvausliikkeessä. Vähän tuppasi harmittamaan, onko ne Venäjälläkin häviämässä pois??? Muutenkin kaupat alkaa paljon tuotteiden osalta muistuttaa täkäläisiä hypermarketteja.